1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Losowy numer zamówienia

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika mchrapka, 5 Kwiecień 2016.

  1. mchrapka

    mchrapka Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Witam (to mój pierwszy post na forum).

    Z tego co się orientuję jedyną możliwością numerowania zamówień są kolejne numery (domyślnie od 100).

    Czy (jak to widziałem w innych sklepach) istnieje możliwość wprowadzenia takiej opcji, aby numery zamówień były losowe (np. 8-cyfrowe liczby lub też identyfikatory zawierające także litery)? Plusem takiego rozwiązania jest brak możliwości określenia liczby zamówień złożonych w sklepie przez klienta.

    Pozdrawiam
    Marcin
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Konfiguracja --> Sprzedaż --> Zakupy, możesz ustalić od jakiego numeru ma być zliczane zamówienie, podnieś liczbę np. do 2999 i będzie to dobrze wyglądało. Niestety nie da się uruchomić losowości. Zgłoszenie przekazaliśmy już z Mariuszem do kierownika produktu jako sugestia.

    Konfiguracja --> Asortyment --> Produkty, możesz ustalić za to losowe numery ID produktów.
     
  3. mchrapka

    mchrapka Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Na start rozwiązanie się sprawdzi, ale już gdy ktoś zrobi 2 zamówienia to wie ile zamówień sklep realizuje (chyba że ktoś w ramach codziennego rytuału dźwiga sobie te liczby startowe ;). Tego można uniknąć wprowadzając takie rozwiązanie. Stąd moja sugestia.
     
    Grzesiek lubi to.
  4. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Zastanawiam się i zastanawiam i nie znajduję przyczyny, dla której przeszkadza Ci to, że klient wie ile realizujesz zamówień. Możesz to naświetlić?
     
  5. mchrapka

    mchrapka Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Po prostu chciałbym mieć możliwość zachowania tej informacji jako poufnej. Na podstawie takiej informacji np. konkurencja może oszacować obroty sklepu, czego nie każdy sobie życzy. Bardziej o ten aspekt mi chodziło.

    Generalnie, projektując systemy, jestem zwolennikiem podejścia że klient dowolnej aplikacji powinien otrzymywać minimalną ilości informacji konieczną do realizacji danej usługi. Właśnie z powodu, który podałem w pierwszym akapicie.
     
    Ostatnia modyfikacja: 5 Kwiecień 2016
  6. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    dla dużych sklepów to nie ma większego znaczenia, dla startujących ma dość duże znaczenie, więc w sumie myślę, że pomysł jest dobry.
     
  7. michalhockey

    michalhockey Opiekun

    Wiadomości:
    174
    Docenione treści:
    44
    Wrzuć losowy numer w KONFIGURACJA -> ZAKUPY w polu "kolejny numer zamówienia" np. 1234 i już konkurencja będzie miała błędne dane :)
     
  8. mchrapka

    mchrapka Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Będzie miała błędne dane jeżeli chodzi o liczbę zamówień od początku, ale wystarczy że np. rano i wieczorem jednego dnia złoży sobie zamówienie (oczywiście porzucone) lub złoży zamówienie w 2 kolejne poniedziałki i już wie ile zamówień realizujesz (mniej więcej oczywiście) w ciągu dnia.
     
  9. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Kurczę, kilka razy gryzłem się w język, żeby nie odpowiedzieć, ale efekt jest taki, że mam pogryziony język a i tak odpowiem.
    Moim zdaniem jest to zły kierunek myślenia.

    Jeżeli chodzi o klientów, uczciwsze będzie w małym sklepie informowanie, że dopiero zaczynasz i dlatego będziesz bardzo wdzięczny za każdą uwagę, sugestię, etc. W ten sposób klienci, którzy dokonają zakupu chętniej zostawią Ci swoją opinię - a pamiętaj, że numer zamówienia klient poznaje dopiero po jego złożeniu.

    Jeżeli chodzi o konkurencję, to wybacz, ale sklepu, który właśnie pojawił się w internecie (a nie wydaje milionów na reklamę) konkurencja nawet nie zauważy przez kilka miesięcy, a już na pewno nie będzie składała dwóch zamówień po to tylko, żeby sprawdzić ile zamówień wpływa. A duże firmy? Wręcz chwalą się ile zrobiły obrotu, ilu klientów pozyskały.

    Co do ułatwiania procesów - łatwiej jest zapanować nad zamówieniami, jeżeli mają kolejne numery, jeżeli klient podaje Ci numer swojego zamówienia i jest to numer kolejny, to od razu wiesz, czy to zamówienie bieżące, czy sprzed ok. miesiąca.

    Moim zdaniem, zajmij się sprzedażą a nie teoriami spiskowymi - lepiej na tym wyjdziesz.

    Ps. Nie jest moim celem krytykowanie Cię, a jedynie pokazanie pewnej perspektywy.
     
    michalhockey lubi to.
  10. mchrapka

    mchrapka Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Oczywiście nie twierdzę, że przedstawiona przeze mnie perspektywa jest jedyna słuszna. Teorie spiskowe nigdy mnie nie interesowały ;)

    W najmniejszym stopniu w tej propozycji chodzi mi o ukrycie faktu, że sklep jest młody - to można sprawdzić na wiele sposobów, a w ClickShopie jest przecież możliwość nadania pierwszemu zamówieniu w sklepie dowolnego numeru. Co do dużych firm - chwalą się ile zarobiły dopóki nie przychodzi np. jakiś kryzys - wtedy raczej robią wszystko aby ukryć informację że wiedzie im się gorzej.

    To o czym piszę to propozycja. Prowadząc biznes możesz mieć różne metody i pomysły na jego prowadzenie. Jedni chcą się chwalić, inni nie - i o taką możliwość mi chodzi :) Nie było moim zamierzeniem przekonywanie nikogo, że ma taką numerację stosować.

    Znam wiele dużych sklepów internetowych stosujących taki schemat numeracji zamówień, a do kilku skryptów są dostępne pluginy do tego - jak sądzę więc może być na nią zapotrzebowanie.
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak, identyfikacja zamówienia na podstawie ciągu na pewno będzie o wiele łatwiejsza, wiadomo nie zawsze przydatna, ale w końcu mamy w planach rozwój. Jak pisałem, zgłoszenie poszło.

    Co do chwalenia się czy sklep jest nowy czy nie, i do tego tematu moim zdaniem trzeba podejść z rozwagą, a więc owszem kto chce wiedzieć ten i tak odkryje że jesteś nowy, kogo to nie interesuje, zignoruje to. Metod na wejście na rynek jest wiele i sam fakt chęci zebrania feedbacku, najprościej zakomunikować np. odpowiednio rozmieszczonymi formularzami kontaktowymi czy banerami zapraszającymi do pierwszych zakupów. Myślę że bezpośrednie informowanie o wszystkim, nie ma większego sensu.
     

Poleć forum znajomym