1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Autoresponder - brak działania przy pełnej skrzynce

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Rafał Derejczyk, 5 Maj 2016.

Przypisane tagi:
  1. Rafał Derejczyk

    Rafał Derejczyk Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    1
    Witam,
    na skrzynce pocztowej został ustawiony bardzo mały limit - 50MB, oraz autoresponder z informacją o likwidacji skrzynki i tym by wysłane maile traktować jako niedostarczone.

    Zauważyliśmy, że po zapełnieniu skrzynki (takie było założenie) przychodzi tylko informacja o wyczerpaniu limitu, natomiast przestaje przychodzić autoresponder.

    Problem można rozwiązać zwiększając limit(tak zrobiliśmy), lub ustawiając reguły które usuwają wiadomości, aby nie robić tego ręcznie. Jednak samo wyłączenie autorespondera wydaj się być błędem w oprogramowaniu.
     
    Mariusz lubi to.
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Rafał Derejczyk - dzięki za zgłoszenie, sprawdzimy to i napiszemy informacje zwrotną w utworzonym przez Ciebie temacie
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Autoresponder jest mechanizmem odpowiedzi na otrzymaną wiadomość (dostarczoną), wysłaną z konta na które wiadomość dotarła. Jego zachowanie jest poprawne i zgodnie z "globalnymi" założeniami autorespondera. W chwili kiedy konto e-mail jest przepełnione, dostarczenie wiadomości nie może być zrealizowane a tym samym wiadomość jest niedostarczona. Autoresponder nie może więc wysłać odpowiedzi, gdyż fizycznie żadna wiadomość nie dotarła na skrzynkę.

    Nadawca wiadomości otrzymuje komunikat techniczny typu Mailer Deamon - informujący o braku możliwości dostarczenia poczty z konta X na Y, z powodu przekroczenia zajętości konta. To globalny system powiadomień, który dostarcza wielu informacji o przepływających w sieci mailach. Wysyłany może być przez system nadawcy, odbiorcy, w zależności od komunikatu jaki zawiera.

    Jeśli jednak wiadomość została by dostarczona, wtedy odpowiada skonfigurowany przez użytkownika mechanizm tj. w tym przypadku autoresponder.

    Rozwiązaniem jest to co napisałeś, zwiększenie limitu lub ustawienie reguł. Reszta działa poprawnie, a pisząc wprost, po prostu problem leży w pojemności konta.

    Można oczywiście było by też ustawić przekierowanie wiadomości z tego konta na inne konto, np. pracownika. Można też ustawić aby stare konto stało się np. aliasem innego, aktywnego konta. itd. Ale autoresponder zadziała tylko dla konta pierwotnego.
     
  4. Rafał Derejczyk

    Rafał Derejczyk Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    1
    Dziękuję za szybką odpowiedź. Mechanizm działania autorespondera wydaje się zrozumiały i jednolity dla serwerów pocztowych. Muszę przyznać, że jednak łatwo o tym zapomnieć, szczególnie początkującym administratorom. Sugeruję dodanie ostrzeżenie przy ustawianiu autorespondera, że jego działanie jest w taki właśnie sposób zależne od zajętości konta, choć jest to raczej drobiazg.

    Dziękuję i pozdrawiam
     

Poleć forum znajomym