1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE newslettera a mail

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Zielarzpolski.pl, 26 Lipiec 2016.

  1. Zielarzpolski.pl

    Zielarzpolski.pl Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Chcielibyśmy się dowiedzieć, czy jest możliwość, aby przy zapisie do bazy newslettera automatycznie wysyłał się mail do subskrybenta z jednorazowym, indywidualnym kodem rabatowym? Tzn. czy jest np. jakiś skrót który pozwala na generowanie automatycznych kodów, które będą zaciągać się po użyciu danego skrótu w treści maila?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Więcej o newsletterze i subskrypcji dowiesz się z tego wątku: https://forum.home.pl/threads/subskrypcja-newslettera-przy-rejestracji.300/#post-1509

    Jeśli chodzi o automatyzację wysyłki, nie ma takiego mechanizmu generowania i wysyłania, można to rozwiązać inaczej:

    W temacie rejestracji, temat wydaje się oczywisty: Tzn. albo wysyłasz/rozdajesz kody rabatowe ręcznie (mailing ze sklepu lub inny pomysł) albo ustalasz np. jednorazowy rabat dla nowych klientów (wtedy wystarczy zmodyfikować maila powitalnego i poinformować że dzięki rejestracji zyskali zniżkę, analogicznie można dodać taką informację w którymś kroku rejestracji). No i dalej, tworzenie progów rabatowych, darmowej wysyłki, czy program lojalnościowy opierający się o wymianie punktów na zniżki, dostawy, produkty itp.


    W temacie zapisania się do newslettera, trzeba by np. w szablonach wiadomości - potwierdzenie zapisania się do newslettera (subskrypcji) dodać np. kod rabatowy, jeden, stały. I teraz jedna uwaga: możesz ograniczyć aby kupon działał np. 1 raz dla jednego użytkownika, czyli każdy nowy klient, którego nie ma w Twojej bazie, skorzysta z tego kuponu, ale... ten kupon nie zadziała jeśli użytkownik wybierze zakupy bez rejestracji - chyba że je zablokujesz.
    Jeśli zablokujesz je, to możemy limitować wykorzystanie kuponu i wtedy napisać: dziękujemy, masz od nas kupon na jednorazowe zakupy. tyle. a to że każdy dostanie taki sam kupon to już nie jest sprawa klienta.
     
  3. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Zielarzpolski.pl ustawiam temat jako rozwiązany, ponieważ Grzesiek napisał wyczerpujące informacje na temat funkcji newslettera. Wierzę, że uda Ci się je zastosować w swoim sklepie.
     
  4. alek

    alek Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    Ale żeby potwierdzić zapis do newslettera trzeba kliknąć w link który znajduję się w wiadomości. Czyli osoba dostanie kod rabatowy, ale nie musi potwierdzić rejestracji do newslettera. Jak to rozwiązać?
     
  5. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    W tej sytuacji wymagane byłoby ręczne wysyłanie kodów rabatowych do klientów zapisujących się do newslettera. System sklepu niestety nie pozwoli na wysłanie wiadomości e-mail po zapisaniu do newslettera (bo rozumiem, że w takiej wiadomości chciałeś umieścić kod rabatowy).
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @alek masz rację i nie ominiemy tego. Kierownik produktu potwierdził że zgłoszenie jest i przeszło akceptację, więc pozostaje nam czekać na jakieś info o aktualizacji. Dot. to ogólnie systemu zapisywania się do newslettera. Na chwilę obecną jest to nie do przeskoczenia, coś za coś :/
     
  7. alek

    alek Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    To inaczej. Da się ustawić tak, aby użytkownik automatycznie zapisywał się do newslettera bez klikania w ten link? Czyli osoba podaje swój e-mail na mojej stronie i wtedy automatycznie zostaje zapisana do newslettera.
    Lub jeszcze inaczej. Po kliknięciu w ten link, użytkownik zostaje przenoszony na mój sklep. Na parę sekund wyświetla mu się informacja, że został dodany do newslettera. Wydaje mi się, że da się edytować treść tego powiadomienia i tam umieścić kod rabatowy. Tylko jak to zrobić?
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zobacz w Knfiguracja --> Ustawienia regionalne --> Języki --> Frazy (w wybranym języku). Jeśli gdzieś ma się pojawić to tylko tu, a jak nie to Edycja zaawansowana i szukamy .tpl który zawiera znacznik do wstawiania komunikatu.

    Reszty nie komentuję bo nic nowego nie mam do napisania :) Czekam na info zwrotne od opiekunów jak coś będzie się zmieniało.
     
  9. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Tak jak @Grzesiek napisał: spróbuj znaleźć w opcji menu: "Konfiguracja" --> "Ustawienia regionalne" --> "Języki" --> "Frazy" treść komunikatu, o którym mówisz. Jeśli ją znajdziesz, będziesz mógł ten komunikat zmodyfikować i dodać do niego kod rabatowy, który utworzyłeś w sklepie.
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @alek przeglądam właśnie starsze zgłoszenia i odnalazłem jedno:


    1.7.8
    Nowe funkcjonalności
    • Dodano opcję rejestracji w newsletterze, w procesie zakupowym
    Być może to zmieni coś w procesie dystrybucji kodów. Ustawienia znajdziesz w Konfiguracja --> Sprzedaż --> Zakupy --> Dodaj możliwość zapisania się do newslettera...
     

Poleć forum znajomym