SUGESTIA Ilość produktów w koszyku przekracza dostępny stan magazynowy.

Dyskusja w 'Zmiana wyglądu sklepu i edycja zaawansowana' rozpoczęta przez użytkownika PapaZuluAT, 15 Wrzesień 2016.

  1. PapaZuluAT

    PapaZuluAT Spryciarz

    Wiadomości:
    48
    Docenione treści:
    3
    Mam pytanie do innych użytkowników sklepów - jak sobie radzicie, jeśli klient doda do koszyka większą ilość towaru niż jest aktualnie na stanie magazynowym? Ja się obawiam, że w tym przypadku tracimy część klientów, którzy nie potrafią zrozumieć komunikatu, który pojawia się nad listą towarów w koszyku. Możliwe również, że część klientów jest tak zapatrzona w przycisk zamawiam, że tego komunikatu nie widzi.

    Czy można jakość inaczej obsługiwać takie przypadki? Mam tu kilka pomysłów:
    1. podświetlić towar, w którym należy poprawić ilość
    2. poprawiać w koszyku ilość automatycznie na maksymalną dostępną
    3. przenieść informację o braku zamawianej ilości w okolicę przycisku Zamawiam.

    Czy można których z tych pomysłów jakoś uruchomić?

    pozdrawiam
    Wojciech
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Jeśli używasz RWD, możesz we własnym stylu CSS nadpisać styl dla elementu: .alert.alert-warning dodając nowe kolory, rozmiar czcionek, itp.

    Kod:
    .alert.alert-warning {
        background-color: #ffffb2;
        border-color: #fc0;
        color: #b35900;
    }
    Jeśli masz wyłączoną opcję zakupów powyżej stanu, to każdorazowe kliknięcie ZAMAWIAM spowoduje odświeżenie strony i powrót na jej górę do komunikatu, który wskazuje dokładną ilość.

    Zakładam że w plikach .tpl można by zidentyfikować ten kontener i przenieść go gdzieś, pytanie jednak czy to ma sens.

    Co to oznaczania produktów itp. wystawie zgłoszenie/sugestię, słuszna uwaga. FEEDBACK-815
     
  3. PapaZuluAT

    PapaZuluAT Spryciarz

    Wiadomości:
    48
    Docenione treści:
    3
    Kolory tego kontenera już zmieniłem na żarówiaste :). Może faktycznie przenoszenie nie ma sensu. Ale miałem ostatnio dwa telefony od klientów, którzy nie potrafili sobie samodzielnie z tym poradzić. Nie wiem, ilu klientów po prostu porzuca w takiej sytuacji koszyk.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Przejdź może do ustawień językowych, ustawienia Frazy i zmień treść komunikatu na instrukcję, tj. Ilość produktów w koszyku przekracza dostępny stan magazynowy... teraz zmień ilość zgodnie z poniższą dostępnością lub skorzystaj z formularza kontaktowego, aby zapytać o większą ilość. Coś w ten deseń.
     
  5. PapaZuluAT

    PapaZuluAT Spryciarz

    Wiadomości:
    48
    Docenione treści:
    3
    Zmiana kolorów i zmiana treści tego komunikatu - to było pierwsze co zrobiłem, jak się zorientowałem, że klienci mają z tym problem. A problem być może wynika częściowo ze specyfiki naszego sklepu - zamówienia mają wiele pozycji i klienci sobie nie radzą z odszukaniem pozycji, dla których nie ma odpowiednich ilości. No i niektórzy po prostu nie widzą komunikatu nad listą towarów w koszyku :)
     
  6. fido

    fido Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Odświeżam temat ponieważ uważam że kwestia koszyka jest bardzo ważna dla sprzedaży.

    Uważam że komunikat pokazuje się w bardzo nieodpowiednim momencie,
    Wyobraźcie sobie proszę taką sytuację:

    Klient dodaje około 10 produktów po czym przechodzi do koszyka i klika zamawiam,a tam co? ZONK w 50% produktów brakuje odpowiedniej ilości i co myślicie że po kilkudziesięciu minutach spędzonych w sklepie będzie poprawiał i szukał nowych produktów , o których też nie wie czy jest odpowiednia ilość?
    Jaki obrót i ilu klientów tracimy, kto odpowie na to pytanie??!!


    Już na etapie dodawania produktów do koszyka powinien być komunikat o braku zamawianej ilości i info jaka ilość jest dostępna.
    Wg mnie to jest podstawowa sprawa,wiem że za 1,5 k za sklep na rok to nie majątek, ale to nie jest funkcjonalność typu skórzane fotele w samochodzie, tylko standardowa materiałowa tapicerka.:), żeby było na czym siedzieć.

    Proszę o interwencję w tej sprawie, i potraktowanie jej na poważnie a nie info typu przekazałem do działu rozwoju,a kiedy to będzie zrobione nie wiem może za 5 lat.

    Pozdrawiam
     
  7. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl

    Wiadomości:
    973
    Docenione treści:
    108
    @fido przekażemy ponownie zgłoszenie do działu rozwoju aplikacji, ale niestety nie mogę ci obiecać.
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Na ten moment jedyne co możemy zaproponować, to uzupełnienie informacji o stanach magazynowych na karcie produktu. Wręcz dosłowne dodanie kilkunastu pozycji: 1, 2, 3, 4, 5, lub przedziałów 1-3, 4-6, 7-10, itp. tak aby klient zamawiając ilość większą niż stan magazynowy był świadomy komplikacji. A więc spodziewał się np. komunikatu w koszyku. @LukaszC myślę, że warto ten temat podeprzeć argumentami. Przeglądam forum i temat zgody na zakupy powyżej stanu magazynowego także pojawiał się kilka razy. Na karcie produktu można wyświetlić stan magazynowy czyli już na typ etapie następuje połączenie z bazą i weryfikacji ilości sztuk.
     

Poleć forum znajomym