1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Nie mam funkcji sortowania w kategorii po obecności atrybutu

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika FxJ, 3 Marzec 2015.

  1. FxJ

    FxJ Początkujący

    Wiadomości:
    9
    Docenione treści:
    1
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W takich sytuacjach, najszybciej będzie jeśli skontaktujesz się z Biurem Obsługi Klienta. Po autoryzacji do konta, konsultant będzie mógł dokonać weryfikacji ustawień sklepu. Bazując jednak na tym co napisałeś, domyślam się, że atrybuty zostały utworzone i przypisane do kategorii. Czyli zostało tylko ich wyświetlenie.

    Jeśli tak jest, zapraszam Cię do panelu sklepu:

    1. Kliknij sekcję Konfiguracja --> Wygląd --> Aktywny styl graficzny,
    2. Po lewej stronie ekranu, w pionowym menu, wybierz Moduły,
    3. Zajrzyj do zakładki Lista produktów (poziome menu). Jeśli używasz jednego układu dla wszystkich podstron, to wybierz Układ podstawowy, ale w Twoim przypadku widzę, że strony różnią się, więc będzie to Lista produktów,
    4. Kliknij w edycję modułu Opcje przeglądania (zielony moduł na środku ekranu).
    5. W nowym widoku edycji modułu, po lewej stronie ekranu wybierz Ustawienia filtrów,
    6. I na liście odszukaj Atrybuty, kliknij oznaczając je jako aktywne.

    Konfigurację można wykonać także dla innych kart, jak strona główna czy widok karty produktu itp. W ten sposób filtr wyboru atrybutów, będzie dostępny częściej.

    Przetestuj to rozwiązanie i daj znać czy jest wystarczające. Jeśli nadal pojawia się problem, skontaktuj się z nami www.home.pl/kontakt i sprawdzimy konfigurację, tym razem po autoryzacji do konta. To ułatwi rozwiązanie sprawy.

    Jeśli utworzyłeś wiele grup atrybutów i przypisałeś do tej samej kategorii, może okazać się że lista filtrów będzie bardzo złożona. Przykładowo, gdybyś stworzył kategorię Drukarki, grupa atrybutów miała by postać np. Ustawienia drukarki, a same atrybuty to np. wymiary, komunikacja (tu dopiero Wifi, RJ45, Bluetooth), kolor, podajnik itp. Kolejna grupa atrybutów przypisana by była np. do kolejnej kategorii.

    Poniżej screeny w formacie .png

    modul1.png modul2.png
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Przeglądam Twój sklep ponownie, widzę że udało się wdrożyć konfigurację. Jeśli chcesz, spróbuj zastosować informacje, które wskazałem wyżej. W tej chwili użytkownik który będzie chciał doprecyzować wyniki wyszukiwania, wybierając WiFi, oznacza tak lub nie i dopiero Szukaj. Jeśli chciałby wskazać kilka cech, musi rozwinąć każdą osobno.

    Możesz spróbować utworzyć atrybuty wg. schematu jak w temacie wyżej:

    Dodaj grupę atrybutów: Drukarki wielofunkcyjne
    Dodaj atrybuty: Komunikacja (może być ich więcej, np. komunikacja, podajnik - podasz ilość kartek, kolor - dasz możliwość wyboru koloru itp.)
    Typ: np. lista wyboru
    • Wartość 1: WiFi
    • Wartość 2: JR45
    • Wartość 3: Bluetooth
    W ten sposób na liście kategorii, chcąc doprecyzować wyszukiwanie produktów, użytkownik strony zobaczy tylko jedną opcję: Komunikacja, gdzie na rozwijanej liście wybierze lub zaznaczy (zależy od Typu) jaki moduł komunikacji urządzenie ma wspierać. Użytkownik strony, korzystając z filtrów, zawsze będzie widział aktywne tylko te opcje wyboru, które produkty z danej kategorii mają przypisane.
     
  4. FxJ

    FxJ Początkujący

    Wiadomości:
    9
    Docenione treści:
    1
    To ustawienie domyślnej pozycji trochę przeszkadza tutaj - chciałbym bardziej uzyskać efekt jak z xkomu
     

    Załączone pliki:

    • sss.png
      sss.png
      Rozmiar pliku:
      12,6 KB
      Wyświetleń:
      507
    • sss3.png
      sss3.png
      Rozmiar pliku:
      12,1 KB
      Wyświetleń:
      501
  5. FxJ

    FxJ Początkujący

    Wiadomości:
    9
    Docenione treści:
    1
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Muszę Cię prosić o doprecyzowanie, w jakich okolicznościach pojawia się ten błąd, ponieważ od strony Klienta sklepu, nie widzę aby coś się działo. Widzę za to puste pole wartości dla Rodzaju wydruku.

    Jeśli to miałeś na myśli, to pamiętaj, że atrybuty muszą być przypisane do danego produktu. Jeśli żadna z drukarek dodana do kategorii Nieprzypisane, nie będzie miała w ustawieniach wybranej obsługi grupy atrybutów: Rodzaj wydruku oraz konkretnego atrybutu, np. mono lub kolor, to użytkownik strony przechodząc do kategorii, zobaczy filtrowanie wg. rodzaju wydruku, ale na liście będzie pusto. Dlatego że żaden z produktów nie spełnia ani jednego ani drugiego systemu druku.

    1. Zajrzyj do kategorii Produkty i na liście odszukaj jakiś produkt z kategorii Nieprzypisane,
    2. Wejdź w jego Edycję, a następnie po lewej stronie ekranu Atrybuty,
    3. Zaznacz checkboxem przynajmniej jedną grupę atrybutów, a następnie wybierz jego wartość np. mono,
    4. Zapisz zmiany.

    Jeśli chodzi o temat dot. wyboru domyślnego atrybutu, nie ominiemy tego. W tej konfiguracji którą tworzysz, pole domyślnie jest dostępne i wymaga wskazania domyślnego wyboru.

    Czy ta sugestia rozwiązuje opisany problem?

    Pamiętaj, że na forum nie wykonamy autoryzacji do konta, więc jeśli obserwujesz ten błąd po stronie Panelu sklepu, sprawdź to pod np. dwiema przeglądarkami, jeśli będzie nadal pojawiał się, skontaktuj się z BOK.
     
    Ostatnia modyfikacja: 4 Marzec 2015
  7. FxJ

    FxJ Początkujący

    Wiadomości:
    9
    Docenione treści:
    1
    No właśnie na tym etapie mam błąd "Operacja nie powiodła się" przy próbie zapisu mam aktywne 2 inne a ta nie chce się na żadnym produkcie zapisać
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Dobrze, spróbuj wyczyścić pamięć cache przeglądarki, jeśli to nie rozwiąże problemu, pamięć cache sklepu, znajdziesz ją w Konfiguracja --> Administracja, system --> Pamięć cache.

    Biorąc pod uwagę, że inne atrybuty działają, musi to być jakiś drobiazg w ustawieniach. Przekażę informację na BOK o Twoim zgłoszeniu, ale Ciebie zapraszam do kontaktu telefonicznego. Będzie konieczna autoryzacja i weryfikacja. Możesz skorzystać z Infolinii Premium, czata lub połączenia SKYPE, numer znajdziesz na www.panel.home.pl --> sekcja Centrum Pomocy --> Kanały komunikacji.

    Nasi konsultanci dostępni są całą dobę, to pewnie zajmie chwilę. Zapraszam
     
  9. FxJ

    FxJ Początkujący

    Wiadomości:
    9
    Docenione treści:
    1
    Czyściłem cache ale nadal błąd przy próbie zapisu
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Rozumiem, skontaktuj się proszę z naszym Biurem Obsługi Klienta, zgodnie z wcześniejszym wpisem.

    Możesz skorzystać z dowolnego ze wskazanych kanałów komunikacji, ponieważ wymagana jest autoryzacja do konta, abyśmy mogli to sprawdzić.

    W tym zakresie, poprzez kontakt na forum, nie mamy możliwości aby sprawdzić cokolwiek więcej w Twoim panelu. Podczas rozmowy powołaj się na nazwę swojej usługi, tj. sklep1536497. Jak wspominałem wcześniej, sprawa na pewno jest do wyjaśnienia, ponieważ, wszystkie inne atrybuty działają. Czyli były przygotowane poprawnie.
     

Poleć forum znajomym