Posiadam w swoim sklepie internetowym dość dużo produktów oraz kilku dostawców, przy czym jeden z nich jest kluczowy (firma „XXX”). Z wielu powodów ceny ciągle się zmieniają, rosną lub maleją. Istnieje możliwość integracji mojego sklepu internetowego z firmą „XXX” jednak potrzebuję od niego jedynie aktualną cenę. W sklepie internetowym i w firmie „XXX” jest wspólny indeks w postaci kodu EAN. Nie miałbym większego problemu z przeniesieniem danych z firmy „XXX” do mojego sklepu internetowego, ale chcę jedynie porównać ceny i w przypadku zmian, zaktualizować je i powiększyć o moją marżę. Będzie to działanie cykliczne, odbywające się raz w tygodniu. Jak sprawdzić, które ceny się zmieniły? Wystarczyłoby wyszukać w sklepie internetowym produkty o tym samym kodzie EAN, porównać ceny i je zmienić. Jeżeli tak to należy zaktualizować ceny i nowe ceny umieścić w sklepie internetowym. Należy pamiętać, że porównanie i zmiana cen dotyczy tylko jednego dostawcy, którego produkty były wprowadzane w różnej kolejności i naprzemiennie z produktami innych dostawców. Jedynym wiarygodnym indeksem jest kod EAN (wartość unikalna). Podejrzewam, że oprócz arkusza kalkulacyjnego musiałbym użyć jeszcze bazę danych. Jak to zrobić? Czy ktoś już to wcześniej zrobił, czyli czy już ktoś wcześniej wymyślił koło? Jak po wszystkim uaktualnić ceny w sklepie internetowym, aby nie stracić produktów innych dostawców?
Najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku była by automatyka która działa na API clickshopa. Czyli nie jest to taka prosta sprawa i zapewne będzie się wiązać z wdrążeniem i kilkoma tysiącami złoty na napisanie odpowiedniego programu coś w dodzaju. Sprawdz cenę>>API dostawcy>>EAN jeśli różna wykonaj>>Zmiana ceny Api clicksho>>EAN jeśli taka sama zakończ. Interwały i dopieszczanie. Zależy na jakim oprogramowaniu pracujesz bo sporo programów magazynowych można dostosować do integracji rużnych systemów sprzedażowych
Rozwiązanie takie posiada firma SolEx. Okazało się, że mój główny dostawca działa na platformie B2B firmy SolEx a ta z kolei przygotowała narzędzie współpracujące ze sklepem Click Shop (Shoper). Koszt 800 zł.