1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Poczta Automatyczne potwierdzanie przeczytania

Dyskusja w 'Sugestie i zgłoszenia' rozpoczęta przez użytkownika LorK, 9 Listopad 2016.

  1. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    Witam,

    nie znalazłem w pomocy Home.pl odpowiedzi na pytania: czy da się automatycznie generować odpowiedź na żądanie potwierdzenia dostarczenia czy też przeczytania?
    W Thunderbirdzie mogę ustawić sobie by w pewnych warunkach (np. domena nadawcy zgodna z domeną mojego adresu) jak kliknę na daną wiadomość (która ma ustawione żądanie potwierdzenia dostarczenia / przeczytania), program automatycznie generuje zwrotkę do nadawcy.
    O ile "potwierdzenie dostarczenia" mogę obejść stosując reguły na serwerze, o tyle potwierdzenie przeczytania jest trudne do realizacji.
    Czy jest szansa na wdrożenie funkcjonalności umożliwiającej generowanie takich odpowiedzi? :)
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Przesłałem jako sugestię do usługi Poczty (FEEDBACK-953). Bardziej to widzisz jako ustawienia dostępne w Panelu home.pl czy Webmailu? Niczego nie obiecuję, ale zawsze można szepnąć gdzieś dalej w firmie, może już coś takiego planujemy i się przy okazji o tym dowiemy.
     
  3. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    Raczej przy Webmailu.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Po naszej stronie dostępna jest jedynie opcja potwierdzenia przeczytania. Aktywujesz ją po stronie klienta poczty, a więc w przypadku naszych narzędzi, na www.poczta.home.pl
    Warunkiem działania tego mechanizmy jest aby użytkownik który odbiera pocztę (oraz ją wysyła) miał w ogóle do niego dostęp. Jeśli Ty włączysz powiadomienie, a ja nie, to wysyłając do mnie maila, nie będę miał możliwości powiadomić Cię o przeczytaniu. Takie rozwiązanie jest elementem nie samego serwera poczty, co klienta poczty, dlatego trzeba go szukać w aplikacjach (u nas jest) i jest zależne od aplikacji obu stron (nadawcy i odbiorcy). Trudno aby użytkownik który nie ma takiej funkcjonalności w swoim programie, nagle miałby ją zyskać (przycisk sam się nie zrobi) :)

    Rozwiązania takie mogą oczywiście działać samodzielnie (automatycznie) lub ręcznie (manualnie), to już zależy od możliwości samej aplikacji. U nas jest to osobny przycisk.

    Nie oferujemy natomiast potwierdzenia dostarczenia wiadomości. Tu jednak może to być dostarczenie do serwera lub konkretnej skrzynki pocztowej. Z tego co pamiętam Outlook pozwala na wymuszenie jednego i drugiego, ale niespecjalnie to testowałem i dostarczenie może być nieaktywne. Przyjmuje się jednak, że brak mailer deamona czy notyfikacji failure notice oznacza udane dostarczenie.
     
    Mariusz lubi to.
  5. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    to wiem :) Działą zgodnie z oczekiwaniami.

    o to mi właśnie chodzi :)
    W Outlooku są dwa typy: powiadom o doręczeniu i o przeczytaniu. Doręczenie na serwerach Home nie działa.

    Sytuacja jest taka, że wysyłam emaila do 3 osób i jedna mówi, że o niczym nie wie. Nie ma wiadomości w spamie, nie ma zwrotki z serwera etc. Nie mamy podstaw by sądzić, że serwer nawala tylko... osoba albo kasuje albo...
    Dlatego dla wybranych kont chciałbym mieć możliwość włączenia informacji, że dotarła na skrzynkę.
    Najlepiej by było tak:
    * wyłączone - jest wyłączone i user nie może tego włączyć
    * włączone - jest włączone ale user może to wyłączyć
    * wymuszone - jest włączone i user nie może tego wyłączyć

    Jest szansa na uruchomienie? :)
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Póki co jest szansa na zgłoszenie sugestii, ale postaram się przynajmniej uzyskać odpowiedź: dlaczego tak lub dlaczego nie.
     
  7. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    no to czekam :)
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @LorK otrzymałem informacje od kierownika produktu, że w najbliższym czasie nie będzie możliwe dodanie takiej funkcji do naszej poczty. Dziękujemy za sugestię, wrócimy do niej w odpowiednim momencie (w przyszłych latach).
     
  9. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    rozumiem
     

Poleć forum znajomym