1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Błąd 500 - skutek wyłączenia produktu

Dyskusja w 'Panel sklepu Click Shop' rozpoczęta przez użytkownika Słoik, 1 Luty 2017.

  1. Słoik

    Słoik Faworyt

    Wiadomości:
    205
    Docenione treści:
    22
    Search Console zgłasza błędy 500 dla wyłączonych produktów w asortymencie sklepu. Najwidoczniej są one cały czas zgłaszane w mapie witryny??
    Linki do tych produktów (np. https://zakreconysloik.com.pl/pl/p/Soczewica-czerwona-luskana-EKO-0,5-kg/545) jakie są w Search Console, po otwarciu powodują wyświetlenie:
    Kod:
    Błąd w szablonie widoku
    /skins/user/rwd_clickshop_2/cache/%%DD^DD0^DD0DB3D8%%index.tpl.php: 760
    Call to a member function getPrice() on null
    I to jest zapewne przyczyną otrzymania błędu 500, zamiast np. 404.
    Jak to naprawić?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 135
    Docenione treści:
    298
    FEEDBACK-1046 zgłaszam do analizy
     
  3. Słoik

    Słoik Faworyt

    Wiadomości:
    205
    Docenione treści:
    22
    Dzięki, po namyśle także sam to zgłosiłem do BOK. Jak chcesz to wyślę Tobie nr sprawy...?
     
  4. Mariusz

    Mariusz BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    2 933
    Docenione treści:
    295
    @Słoik proszę o cierpliwość, sprawdzamy Twoje zgłoszenie. Wrócę tutaj do tematu, gdy uzyskam informacje zwrotne odnośnie Twojego zgłoszenia.

    edit: otrzymałem potwierdzenie, że temat został przekazany do dalszej analizy, niebawem powinniśmy otrzymać więcej informacji. Sugeruję również przesłać zgłoszenie za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem: https://home.pl/formularz-kontaktowy, może to spowodować, że informacje otrzymasz szybciej niż przez forum.
     
  5. Słoik

    Słoik Faworyt

    Wiadomości:
    205
    Docenione treści:
    22
    @Mariusz czy są jakieś informacje? 2 lutego zgłaszałem ten problem przez panel home.pl ale z przykrością muszę to stwierdzić, jak zwykle nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Z wyjątkiem tego, że "przekazano do analizy".
    Rozumiem, że nie jestem jedyny ale tak na przyszłość, ile czasu średnio potrzebujecie na udzielenie odpowiedzi?
     
  6. Mariusz

    Mariusz BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    2 933
    Docenione treści:
    295
    W tej chwili nie ma żadnej aktualizacji odnośnie Twojego zgłoszenia, temat jest w analizie u programistów (numer zgłoszenia u programistów to: HOME-170). Gdy status zgłoszenia zostanie zmieniony, bezzwłocznie przekazuje te informacje tutaj na forum.home.pl. Nie ukrywam, że spełniam rolę swojego rodzaju pośrednika, dlatego sugeruję wszelkie zgłoszenia przesyłać również za pośrednictwem formularza kontaktowego, aby móc otrzymywać informacje szybciej.

    Co do zgłoszenia, to NAJPRAWDOPODOBNIEJ, jeśli błąd zostanie potwierdzony przez programistów (a takich informacji jeszcze nie posiadam), to zostanie to wyprowadzone przy aktualizacji sklepu Click Shop. Więcej w tej chwili nie mogę przekazać.
     
  7. Mariusz

    Mariusz BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    2 933
    Docenione treści:
    295
    @Słoik Informuję, że zgłoszony przez Ciebie błąd został wyprowadzony w aktualizacji do wersji 1.8.7, która właśnie jest wprowadzana na produkcje na wszystkich sklepach naszych klientów. W ciągu najbliższych 7 dni aktualizacja powinna zostać rozprowadzona na wszystkich sklepach klientów. Więcej informacji o aktualizacji znajdziesz pod adresem: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/aktualizacja-click-shop-do-wersji-1-8-7/

    Póki co ustawiam temat jako rozwiązany.
     
  8. Słoik

    Słoik Faworyt

    Wiadomości:
    205
    Docenione treści:
    22
    Odgrzeję kotleta.
    Czy istnieje możliwość dodania do stron wyłączonych produktów atrybutu noindex, ewentualnie błędu 404? Kłania się tutaj pozycjonowanie...
     
  9. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    81
    Docenione treści:
    3
    @Słoik rozwinę trochę kwestię - czy GSC pokazuje Ci jakieś błędy? jeżeli tak, to jakie?
     
  10. Słoik

    Słoik Faworyt

    Wiadomości:
    205
    Docenione treści:
    22
    GSC nie pokazuje błędów ale linki do wyłączonych produktów znajdują się w indeksie i prowadzą do "pustych" stron. Jest lepiej niż było (pierwotny problem w tym temacie), ponieważ nie ma błędu 500. Ale tak jak napisałem, chodzi o pozycjonowanie i usunięcie z indeksu Google linków do wyłączonych produktów...
     
  11. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    81
    Docenione treści:
    3
    @Słoik podaj proszę konkretne linki do wyłączonych produktów, a także zrzut ekranu tego co pokazuje GSC. Wybacz, że proszę o nieistotne (z pozoru) informacje - są one potrzebne, abym odtworzył to na swoim sklepie, a potem przygotował odpowiednie instrukcje dla programistów. Numer Twojego zgłoszenia to ECOM-902.
     
  12. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    81
    Docenione treści:
    3
    @Słoik pochyliłem się jeszcze raz nad Twoim zgłoszeniem, sprawdziłem kilka rzeczy w GSC i zrozumiałem o co Ci chodzi. Myślę, że:

    -zmiana obecnego stanu na błąd 404 daje taki sam efekt - klient znajdzie się na pustej stronie, z punktu widzenia SEO też nie będzie różnicy (popraw mnie proszę, jeżeli się mylę),
    -dodanie parametru noindex do wyłączonego produktu też się nie sprawdzi, co jeżeli na krótki czas chciałbyś wyłączyć produkt w sklepie? wtedy przeglądarka przestaje go indeksować i pozycja konkretnej strony spada.

    Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłaby możliwość przekierowania wewnętrznego na stronę X z karty wyłączonego produktu. Na takie rozwiązanie w sklepie musimy jeszcze poczekać - niestety.
     

Poleć forum znajomym