1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Błędy, uwagi, usprawnienia - clickshop

Dyskusja w 'Sklep internetowy Click Shop' rozpoczęta przez użytkownika abc1, 25 Styczeń 2018.

  1. abc1

    abc1 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    3
    Chciałbym zgłosić błędy i propozycje usprawnień clickshopa:

    1. Podczas edycji produktu nie można zobaczyć pełnej ścieżki kategorii, a po kliknięciu w kategorię na wysuniętej liście aktualna kategoria nie jest zaznaczona.

    2. Pole kodu kreskowego nie pokazuje się na stronie dodawania nowego produktu, a dopiero na stronie edycji produktu.

    3. Warianty produktów nie wyświetlają się na stronie sklepu np. w wynikach wyszukiwania. Wyświetla się tylko główny produkt utworzony w ramach wariantu. Powinna być możliwość zaznaczenia, czy dany wariant ma być widoczny w wynikach wyszukiwania, czy nie. Niestety uniemożliwia to dodawanie bardziej rozbudowanych wariantów, ponieważ klient nie dowie się o istnieniu takich produktów dopóki nie otworzy produktu głównego.

    4. Produkt i wariant jako pozycje w bazie danych powinny być traktowane tak samo, dopiero po wybraniu parametru określającego typ (czy jest to wariant czy produkt) powinny zostać przypisane konkretne właściwości. Obecnie nie da się przesunąć wariantu z jednej grupy do drugiej, albo z jednego produktu do innego, albo zamienić już utworzony wariant w samodzielny produkt.
      W pewnym stopniu zobrazuję to na przykładzie Wordpressa – o tym jakiego rodzaju jest wpis decyduje określenie parametru – taki typ można zmienić w dowolnym momencie, zależnie od wyboru zostają przypisane lub odbierane funkcjonalności.

    5. Nie można wyszukać w panelu administracyjnym asortymentu np. po wpisaniu "Fa" (producent szamponów), a żeby było ciekawiej bezpośrednio ze strony sklepu (w widoku klienta) takie wyszukiwanie działa.

    6. Wpisując w panelu administracyjnym do wyszukiwarki asortymentu frazę złożoną np. z dwóch słów, na samej górze wyników wyszukiwania nie wyświetlają się najbardziej pasujące produkty, tylko te dodane do sklepu najwcześniej. Chcąc coś wyszukać w sklepie wpisanie więcej niż jednego słowa do wyszukiwarki wręcz uniemożliwia znalezienie pożądanej rzeczy, ponieważ wyniki wyszukiwania nie wyświetlają produktów zawierających wszystkie wpisane do wyszukiwania słowa. Ponadto te wyniki nie są wyświetlone wg najlepszej trafności.

    7. Ponadto po wpisaniu fragmentu słowa lub z literówką nie wyświetli się nic, trzeba wpisać konkretne słowo tak jak w tytule produktu. Chodzi o odmiany typu: malina / maliny / malinowa itd.

    8. Możliwość dodania nowego producenta z poziomu edycji produktu.

    9. W zakładce Promocje brak opcji filtrowania po promocjach aktywnych i zakończonych, oraz w żaden sposób nie da się otworzyć strony produktu / strony edycji produktu, ani nawet obok nazwy brak jest identyfikatora produktu w sklepie.

    10. Brak możliwości wyświetlenia zamówień według filtru opłacone/nieopłacone.

    11. Przydałaby się możliwość filtrowania wg produktów bez wpisanego kodu kreskowego, co umożliwiłoby sprawne uzupełnienie opisów o kod kreskowy.
      Wygodnym rozwiązaniem byłaby możliwość wyboru, jakie kolumny chcemy mieć wyświetlane w tabeli ze spisem produktów. Ponadto dałoby to możliwość - po kliknięciu na tytuł kolumny - sortowania listy produktów po danym parametrze - np. wg wspomnianego wyżej kodu kreskowego.

    12. Jeśli utworzy się atrybut do produktu, nie ma możliwości wyświetlenia listy produktów z wypełnionym danym atrybutem. W panelu administracyjnym nie można też wyświetlać produktów wg wartości wpisanej w danym atrybucie. Pole atrybutu można byłoby wykorzystać do wprowadzenia daty ważności produktu, a potem filtrować które produkty mają bliski termin ważności do spożycia.
      W ten sposób moglibyśmy dodawać dodatkowe informacje we własnych parametrach, a potem filtrować asortyment po wartościach wprowadzanych do tych atrybutów. Ewentualnie również określić, czy wartość z danego atrybutu miałaby się wyświetlać na liście spisu produktów w panelu administracyjnym.
      Ponadto - nie da się ustawić, żeby dany atrybut był widoczny tylko po stronie widoku administratora (w celu dodawania atrybutów mających usprawnić zarządzanie bazą produktów jak np. data ważności).

    13. Otwierając zamówienie i klikając na nazwę produktu otwiera się strona edycji zamówienia danego produktu i nie ma możliwości przejścia na stronę produktu / stronę edycji produktu.

    14. Na spisie zamówień po kliknięciu na strzałkę i najechaniu myszką na produkt nie pojawia się miniaturka produktu. Umożliwiłoby to szybką weryfikację wizualną jaki produkt został zamówiony.
     
    Ostatnia modyfikacja: 25 Styczeń 2018
  2. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    131
    Docenione treści:
    6
    Omówimy każdy z tych punktów wewnątrz zespołu i odniesiemy się do nich w tym wątku :)
     
    abc1 lubi to.
  3. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    417
    Docenione treści:
    52
    @abc1
    Ad1,2,6,8,9,14 zostały przekazane jako sugestie i trwa weryfikacja przez dział rozwoju aplikacji, czy zostanie to przyjęte do wprowadzenia.
    Ad3. Można ustawić w moduł "opcje przeglądania" filtrowanie po wariantach.
    Ad4. Nie planujemy takiej opcji wdrożyć.
    Ad5,6,7 będzie to dostępne w nowej wyszukiwarce, która zostanie dodana w tym roku.
    Ad10. Można dodać nowy status Opłacone i sortować zamówienia po wskazanym statusie.
    Ad11. Kody kreskowe można w szybki sposób dodawać poprzez plik CSV (otwierając plik csv w Excel widać puste pole w kolumnie, jeżeli produkt nie posiada kodu kreskowego)
    Ad12. Nie planujemy takiego wdrożenia.

    Niestety nie rozumiemy do końca punktu 13, możesz podać więcej szczegółów ?
     
  4. abc1

    abc1 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    3
    Ad3. Uważam, że dodanie parametru określającego czy warianty mają być wyświetlane również jako osobne produkty czy tylko w ramach głównego produktu to kwestia nie wymagającego zbyt dużego nakładu pracy - dodanie tylko jednej dodatkowej opcji 0-1.

    Ad10. Mija się z celem. Tym bardziej, że status ulega przecież zmianie, a samo określenie czy wpłata została dokonana czy nie jest już w systemie, i tak jak wyżej wystarczy tylko dodać jeden parametr na określenie filtrowania po tej wartości 0-1.

    Ad11. Jakaś większa swoboda umożliwiająca wybór pól, które mają być wyświetlane w widoku spisu produktów byłaby mile widziana. Mógłbym wtedy np. wybrać, by wyświetlano kod kreskowy zamiast kodu wewnętrznego produktu w clickshopie, a następnie klikając na tytuł kolumny sortować pozycje.

    Ad12 Jestem tym bardzo zawiedziony. Brak możliwości wglądu w to, dla jakich aukcji wypełniono dany atrybut wręcz powoduje, że nie będę korzystać z atrybutów, bo wprowadzenie czy daty ważności czy innych istotnych własności mija się z celem, skoro ja jako administrator nie będę mógł później wyświetlić listy produktów względem danego atrybutu w panelu zarządzania. Mogą to być zarówno atrybuty widoczne publicznie jak i te potrzebne głównie na potrzeby zarządzania jak data ważności.

    Wyjaśniam punkt 13:
    Karta Sprzedaż > Zamówienia > zielony przycisk przy zamówieniu wyświetla listę produktów, po kliknięciu na produkt jesteśmy kierowani do strony sklepowej produktu
    Jednak po wejściu w zamówienie klikając na imię i nazwisko, i tam po kliknięciu na produkt jesteśmy kierowani do strony edycji zamówienia tego produktu, gdzie brakuje choćby kodu kreskowego... Z tego miejsca brak jest możliwości wejścia w stronę edycji produktu albo na stronę sklepową produktu (w górnym menu po prawej stronie powinien być widoczny zielony kwadracik z odpowiednią opcją).

    Ponadto dalsze uwagi:
    15. Karta Sprzedaż>Zamówienia. Link do szczegółów zamówienia powinien znajdować się na numerze ID zamówienia, a nie na imieniu i nazwisku osoby składającej zamówienie.
     
  5. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    417
    Docenione treści:
    52
    @abc1 przekazałem ponownie Twoje sugestie do działu rozwoju aplikacji. Proszę o cierpliwość
     
  6. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    417
    Docenione treści:
    52
    @abc1 na ten moment nie przewidujemy wprowadzenia zmian, które zasugerowałeś.
     
  7. abc1

    abc1 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    3
    16. Jeśli wyłączymy z widoczności jakiś produkt, to mimo wszystko będzie się on wyświetlać w module "ostatnio oglądane" - a po kliknięciu wyskoczy komunikat, że strona takiego produktu nie istnieje (bo została ukryta). Wraz z ukryciem produktu z widoczności w sklepie nie powinien być on widoczny również w module.
     

Poleć forum znajomym