Witam, Od paru miesięcy mamy problem z Botami które blokują nam dostęp do podstrony w Panelu Adminstratora – Koszyki Klientów. Jedynym sposobem na odblokowanie dostępu do tej strony w Panelu jest zg loszenie tego do Państwa – do Pomocy Technicznej. Komunikat jest jak poniżej na tej podstronie: https://www.britishshop.pl/admin/baskets/list 500 Internal Error The server encountered an internal error and could not complete your request. czasem jest również wiadomość że jest to: Little Server Error Problem jednak polega na tym że czas reakcji na takie zgłoszenie jest bardzo długi. Na początku, w miarę szybko nastepowało odblokowanie, w ciągu 1-2 dni. Obecnie pomimo codziennych zgłoszeń ostatni raz miałem dostęp do tej strony około 7-10 dni temu. Jednocześnie, odpowiedź z Pomocy Technicznej jest taka że powinniśmy sami blokować adresy IP które są złośliwe i blokują tą stronę. Jednak tutaj pojawia się kolejny problem że aby zobaczyć w sumie który adres IP blokuje najlepiej zobaczyć to na stronie Koszyki Klientów – ale do niej nie mamy dostępu. Tak więc pozostaje sprawdzanie statystyk na serwerze – przesłano nam linki gdzie i jak to robić. Możemy to robić ale nadal problemem jest czas reakcji Pomocy technicznej na odblokowanie strony, gdyż dodanie adresów IP nie odblokuje nam strony a w sumie z tym mamy największe problemy. Oprócz zgłoszenia problemu chciałbym również zgłosić sugestię aby Państwo zcentralizowali walkę z takimi zdarzeniami, gdyż nie jesteśmy zapewne jedynym sklepem który ma takie problemy, plus Państwa dostęp do kont na poziomie serwerów oznacza że macie dużo większe możliwości i zapewne wszyscy korzystający ze sklepu Click Shop docenili by zarządzenie takimi problemami jako część usługi które Państwo oferujecie w ramach abonamentu. Wiele osób również nie ma doświadczenia informatycznego i pomimo opisów jak cos zrobić jest to dodatkowe zajęcie na które trzeba poświęcić czas aby się zapoznać, zrozumieć i to zrobić.
@British przesłałem zapytanie do kierownika produktu (FEEDBACK-899), proszę o cierpliwość, gdy uzyskam informacje zwrotne, odpiszę w tym temacie na forum.
@British Problem występuje wśród sklepów, do których adresów URL dotarły boty (np. znalazły adres na innych zewnętrznych stronach, katalogi linków etc. lub nazwę to kolokwialnie "dziwnych i syfiastych" stron internetowych itp.) Blokowanie adresów IP wykonujemy w opcji menu: "Konfiguracja" -> "Marketing" -> "Pozycjonowanie" -> "htaccess" Blokadę realizujemy za pomocą wpisu (zamiast ip_blokowany_lub_cala_klasa wpisujemy pełny adres IP lub tylko jego fragment, aby zablokować wybraną klasę adresową): Kod: order allow,deny allow from all Deny from ip_blokowany_lub_cala_klasa Jednak jest to dobre rozwiązanie, gdy znamy już adres IP, który chcemy zablokować. W przypadku zablokowania całego Panelu sklepu przez problematyczny adres IP, pozostaje nadal rozwiązanie w ramach zgłoszenia do Biura Obsługi Klienta. Postaramy się szybciej reagować na takie zgłoszenia.
Witam, Czy mogę odświeżyć temat ? Jak to zrobić w obecnym panelu. Nie mam tam ścieżki menu: "Konfiguracja" -> "Marketing" -> "Pozycjonowanie" -> "htaccess"
we wspomnianym katalogu zakładka zaawansowane (robots.txt) i tam np. User-agent: AhrefsBot User-agent: MJ12bot User-agent: Semrush User-agent: Yandex Disallow: / User-agent: msnbot User-agent: bingbot Crawl-delay: 1