1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Brak mozliwości wysyłania emaili (exchange)

Dyskusja w 'Cloud Email Xchange' rozpoczęta przez użytkownika Ropuh, 23 Listopad 2015.

  1. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    Jestem posiadaczem konta w domenie post.pl. Na tablecie swego czasu i w telefonie miałem dodane konta jako exchange. I było wszystko OK. Problemy zaczęly pojawiać się ok. czerwca 2013, które to zgłaszałem do działu technicznego. Siedziałem wtedy za granicą i kilka razy robiłem coś tam aby pomoc opanować błędy - co sie nie udało. Jako, że nie mam czasu na wieczne problemy zmieniłem z exchange na impa (i wymuszanie sprawdzania co 15 minut). Teraz po ponad dwóch latach zupełnie przypadkiem trafiłem na reklamę home.pl w dziedzinie min. push i widzę, że jest ona niby dostępna dla każdego - choć w ograniczonym zakresie dla użytkowników nie płacących za licencję (tylko e-mail).
    Mając chwilę i przeczytawszy
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/j...h-e-mail-jesli-nie-posiadam-licencji-xchange/
    Doszedłem do wniosku, że zobaczę - bo to jednak epoka na urządzeniu mobilnym push a imap a i sama poczta push mi wystarczy.
    No i problem prawie taki sam jak był poprzednio. Tzn. odbiór poczty via exchange działa ale jak chcę coś wysłać to email z wiadomością znika gdzieś w czeluściach a nie pojawi się nigdzie. Bardzo proszę o klarowne wytłumaczenie czy gdzieś popełniam błąd czy nadal jest gdzieś w tym wszystkim automagia, która była w 2013roku i nikt nie potrafił nad tym zapanować.
    Korzystam z tabletu iPad Air - obecnie iOs 9.1. Po linku wyżej wnoszę, że powinien być wspierany (no i nie jest to egzotyczne urządzenie bo serwer w firmie do którego mam inne konto działa z push ok). Chyba, że w konfiguracji robię coś nie halo? Testowałem i na iPadzie i na iPhonie . Efekt taki sam można odbierać ale wysyłać już nie!

    Na screenach moja konfiguracja. Zostawiłem kawałki danych do ewentualnej identyfikacji urządzenia. Proszę o informację czy jest to dobrze czy może dla darmowych userów coś (np. wysyłanie maili) nie działa. Choć akurat według opisu powinna. Nie ma znaczenia czy dzieje się to przez wifi czy GSM.


    1.PNG


    2.PNG 3.PNG
     
  2. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Naprawdę nikt nie używa konta z home na ipadzie czy iphonie (korzystając z Push)?
     
  3. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Niewiele to wniesie do dyskusji, ale kiedyś testowałem licencję Xchange (Active Sync). Początkowo wprowadziłem ustawienia jak poniżej:
    serwer ---> serwer12345.home.pl
    user ---> nazwa@domena.pl

    Poczta działała bez zarzutu na Windows Phone (Lumia 520), oczywiście bez synchronizacji kalendarza i kontaktów. Potem wprowadziłem ustawienia zgodnie z dokumentacją Xchange, aby dokonać pełnej synchronizacji. Również działało bez zastrzeżeń.

    Pewnie nie ma to znaczenia dla konta bez licencji, ale sprawdź:
    Inna sprawa - zastanawiam się czy problemy nie wynikają z faktu, iż masz usługę Personal Email.
     
  4. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    No może tak. Tylko dziwne jest to, że poczta ładnie przychodzi na urządzenie i stąd wniosek, że Push działa. Tylko nic nie idzie wysłać. Poprostu null. Nie ma śladu po wysłaniu. Mail nie dochodzi - a i domyśle mam zestawione, że kopia maila z tabletu idzie też do mnie. I nic nie ma w wysłanych także oczywiście.

    Btw: oczywiście zalogowałem się via www.
     
  5. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Czyli wysyłasz w "eter", a urządzenie nie zwraca żadnego błędu??? Coś widać w logach???
     
  6. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Wysyłam i system (na ipadzie) wysyła jak każdą inną wiadomość (np. z innego konta Exchange na tym samym ipadzie). Ale i nie dochodzi ona na adres docelowy. I brak kopii dla mnie. I brak jej w elementach wysłanych. Błędu nie zwraca żadnego. Wykluczam błędne działanie samego ipada bo mam na nim inne konto (firmowe z pracy nie w home) Exchange i działa tam bez problemu.
    Logów na ipadzie chyba sam nie bardzo mogę sprawdzić. Acha kiedy dodam konto jako imap lub pop3 to oczywiście nie ma problemu i wysyła bez problemu. Tylko w wypadku dodania jako Exchange występuje problem z wysłaniem.
     
  7. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Wniosek jak najbardziej logiczny i słuszny.
    To ważna informacja.
    Logów sam nie sprawdzisz, ale BOK home.pl ma już do nich dostęp ;). Jeśli odbierasz wiadomości to znaczy, że następuje komunikacja z serwerem. Jeśli następuje komunikacja z serwerem to znaczy, że najprawdopodobniej próba wysłania wiadomości jest odnotowana w logach.

    Za "standardowe" wysyłane wiadomości odpowiada protokół SMTP. Jest na tyle powszechny, iż rzadko spotyka się, aby nie funkcjonował w ramach różnych urządzeń poprawnie (zakładając, iż ktoś poprawnie wpisuje nazwę serwera, użytkownika i port).

    Bawiąc się we wróżbitę Macieja uważam, iż protokół Active Sync na Twoim telefonie może nieprawidłowo uzupełniać pola FROM bądź SENDER, ewentualnie nie autoryzować się w jakiś sposób podczas wysyłki. Na tym punkcie bardzo wrażliwe są zabezpieczenia serwerów poczty, nie tylko w home.pl.

    Innymi słowy może być tak, iż taka próba wysyłki "tłumiona" jest w zarodku przez serwer poczty, stąd też nie otrzymujesz zwrotek. Jeśli nastąpiłby kłopot z komunikacją na linii urządzenie - serwer -> urządzenie zwróciłoby od razu błąd. Jakby nastąpiła próba wysyłki do adresata - otrzymałbyś zwrotkę o powodach niedostarczenia wiadomości (komunikat zwrotny z serwera adresata), ew. Twój serwer przysłałby do Ciebie 'mailer daemon-a' ze stosowną wzmianką (np., że podjął ileś tam prób dostarczenia, ale zakończyły się niepowodzeniem).

    Wyślij np. jutro rano kilka wiadomości "w eter" (sam do siebie i na swoje "inne" konta). Następnie wykonaj telefon na BOK i poproś, aby sprawdzili czy coś widzą w logach. Wtedy dowiemy się czy mój "przydługi" wywód miał potwierdzenie w Twoim przypadku.
     
  8. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Zrobiłem.Napisałem. Zobaczymy...
     
  9. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 363
    Docenione treści:
    521
    Logi pocztowe można sprawdzić, logując się np przez FTP na serwer, są tam logi MTA.
    Aż odpaliłem starego iphona 5 - jak ja nie lubię tego złomu (ale nie o tym tu) i skonfigurowałem pocztę, kurde działa mi wszystko, nie potrafię osiągnąć efektu nie działania, sprawdzę jutro w pracy na 5s. Chyba, że czegoś nie zrozumiałem i skonfigurowałem nie tak jak opisałeś Ty.

    Edycja: Ups dopiero doczytałem, że masz tylko pocztę więc chyba nie masz dostępu do logów pocztowych.
     
  10. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Logi MTA wykażą Ci pustkę, jeśli wiadomość nie została w ogóle wysłana z serwera home.pl. Tutaj potrzeba logów SMTP, które nie są dostępne dla klientów z poziomu własnego serwera (katalog 'logs'). W logach SMTP jedynie może znaleźć się informacja, iż np. SENDER ERROR 554 etc.
     
  11. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 363
    Docenione treści:
    521
    Jeśli coś nie dociera do serwera SMTP to nie jest to jego wina i trzeba szukać problemu po stronie klienta. Miałem podobny przypadek, że po wysłaniu maila od razu przychodziła zwrotka, że adresat nie istnieje. Okazało się, że winną za to była niepoprawna konfiguracja konta w kliencie.
     
  12. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Szanowny kolego Thel, zapewniam cię że wina nie leży po stronie klienta. Tak jak zaznaczyłem powyżej na tym samym sprzęcie mam inne konta exchange i nie ma tam takich problemów. Konfiguracje na Homer.pl ćwiczyłem już kilkadziesiąt razy zgodnie z dokumentacja a także kombinując przy tym. I zapewniam cię wiem jak zareagować w momencie kiedy coś do mnie wraca a kiedy nie odpowiada serwer SMTP.... może z charakteru pracy... Never mind. iPad i iOS na świecie nie jest aż tak czym egzotycznym aby nie działał nawet z przestawały,i ale standardami! I działa. A to, ze nie działa z kontem post.pl na home.pl to nie wina ios skoro z innymi kontami działa.

    Pomoc techniczna zareagowała tylko na początku i od tamtego czasu nie dała znaku życia. Na początku stwierdziła ze powinno działać tylko z kontem po wykupieniu licencji. Po mojej informacji i wskazaniu, ze tak nie jest i podaniu linku do dokumentacji (bo chyba tego nie wiedziano) powiedziano, ze się tym zajmą.

    I zajmują się ponad mc bez żadnych wieści.
     
  13. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Jak zakończyła się sprawa z tymi logami??? Coś wykazały???

    Pytanie też czy ogólnie nie działa to na iOS-ie czy tylko na Twoim iPad-zie w Twojej lokalizacji.
     
  14. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Nie mam dostępu do logow.

    Sprawdzałem na 3 rożnych iPadach z rożnymi iOS (7/8/9). Dodatkowo próbowałem na iPhonie 5s/6s. Podkreślam nie wiem czy problemem nie jest to ze mam tylko skrzynkę pocztowa (brak domeny, etc). Niestety pomoc techniczna nie kwapi się z rozpoznaniem regolit choćby zmiana konfiguracji.

    Btw: jeszcze raz napisze to co wyżej: na tym samych sprzętach inne konta exchange (a w szczególności puch na którym zależy mi najbardziej) działa w porządku. Na tym samym sprzęcie skonfigurowanie poczty na home.pl ale jako IMAP lub pop3 działa także ok (ale oczywiście nie ma push i dlatego tego nie lubię). Co więcej konfiguracja jak opisałem wyżej - umożliwia odbiór poczty z home.pl jako exchange ale nie mogę nic wysłać! I tylko wyslac z tego konta.
     
  15. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Poproś BOK home.pl o logi SMTP z jednego, bieżącego dnia. Wcześniej powysyłaj maile (w eter). Jak pisałem już wcześniej, na tej podstawie więcej będziemy mogli podpowiedzieć. Przyczyna może być banalna - np. jakiś dodatkowy filtr, który jest na skrzynce A (personal email), a nie ma go włączonego na serwerze B. Filtr, którego Ty nie widzisz ze swojego poziomu.
    Nie korzystam z pusha, ale powiedz proszę, co takiego ważnego ma push, czego nie ma imap?
     
  16. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Logi: prosiłem - reakcja jak wyżej.

    Co do pusha - to to, że mail 'pchany' jest na urządzenie mobilne a nie urządzenie mobilne sprawdza co jakiś interwał czy coś się zmieniło - w mojej pracy to priorytet...
     
  17. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 067
    Docenione treści:
    301
    @Ropuh - przepraszam za tak długi okres oczekiwania, ale proszę jeszcze nieśmiało o cierpliwość. Wysłałem przed chwilą powiadomienie (czyt. ponaglenie) do kierownika produktu w sprawie Twojego zgłoszenia i czekam na informację zwrotną. Odezwę się w tym temacie (jako kolejny post) lub poprzez wiadomość prywatną, gdy otrzymam więcej informacji.

    Przy okazji zapewniam, że nasze Biuro Obsługi Klienta wcale o Tobie nie zapomniało. Oprócz informacji ode mnie, możesz też spodziewać się kontaktu z naszego BOK.
     
  18. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Cierpliwie oczekuję.
     
  19. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 067
    Docenione treści:
    301
    @Ropuh - niestety, ale mam smutne informacje. Active Sync (w tym funkcja push e-mail) dostępna jest tylko w ramach licencji Cloud Email Xchange. Funkcja push e-mail w sytuacji, gdy skrzynka e-mail nie posiada aktywnej licencji niestety nie jest już przez nas wspierana. Wysłałem do Ciebie prywatną wiadomość z propozycją rekompensaty, którą udało mi się wynegocjować z kierownikiem produktu.
     
  20. Ropuh

    Ropuh Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Dziękuję za informację i wyjaśnienie.
    Sugerowałbym także zmiany w kumentacji online - gdyż informują one, że bez licencji możliwe jest korzystanie z mail (bez reszty udogodnień) a jak widać tak nie jest.

    Edycja: a widzę, że już strona usunięta.
     

Poleć forum znajomym