Już 2 miesiące czekam na odpowiedź z BOK-u, w dalszym ciągu sprawa jest "przekazana do odpowiedniego działu". A więc ogólnie: Sklep ma indeksowane strony filtrów z canonicalem wskazującym na główną stronę kategorii. To nie jest dobre rozwiązanie, trzeba się zdecydować, albo indeksujemy strony filtrów albo nie, bo teraz to jest tak wpół kroku. Canonical nie załatwia sprawy bo strony mają różną treść i google ignoruje takie canonicale. Co więcej, niektóre filtry kierują do stron z pustą listą produktów i one też są indeksowane. Mamy w google 1,2 tyś stron z informacją o braku produktów. To bardzo niekorzystna sytuacja, musimy wyciąć z indeksowania wszystko co ma w urlu default albo full. Niestety wpis w robots.txt nie załatwi sprawy w sytuacji gdy te strony są już obecne w indeksie - jedyne rozwiązanie to dodać noindex w nagłówku stron z filtrem. Clickshop ma na to opcję - jest ona włączona od samego początku. Jednak chyba nie działa i to jest błąd w clickshopie: ustawienie canonicala nie oznacza że strona nie będzie indeksowana - canonical to tylko sugestia dla Google. Dodatkowo, canonicale są źle ustawiane: podstrony kategorii (np.: */2 czy */3) wskazują na siebie zamiast na główną stronę kategorii. Prosiłem o poprawienie tego ustawienia i upewnienie się, że jest ustawiany parametr noindex dla wyników wyszukiwania, ale jak napisałem, od 2 miesięcy podobno jest "in progress"...
FEEDBACK-1336 Zgłoszenie, z wysokim priorytetem, przekazałem do kierownika produktu. Jak tylko uzyskam dodatkowe informacje, odpiszę.
Temat na ten moment nie posiada dokładnie czasu realizacji, ale z informacji jakie uzyskujemy ze strony systemu autorów aplikacji sklepu, temat jest in progress czyli w trakcie realizacji.
Po konsultacji z kierownikiem produktu potwierdzam, że temat jest znany developerom sklepu już od lipca 2017. Sprawa jest w trakcie realizacji i poinformujemy również tutaj na forum, gdy będzie wiadomo coś więcej.
@Mariusz na moje pytanie z czerwca (!) związane z canonical: właśnie dostałem odpowiedź z BOKu home.pl: Czyli jak to rozumieć, że akceptujecie błędy modułu?
Pół roku nie mogą wprowadzić np. takiej zmiany dla filtrów (szybka podpowiedź z agencji SEO): To jest po prostu olewanie klientów...
Wprowadzenie określonej funkcji nie jest kwestią wprowadzenia jej na konkretnym sklepie, ale na całej platformie Clickshop. Obecnie tej funkcji nie planujemy, ale nie wykluczamy, że pojawi się w przyszłości.
Wiem, że to nie byłoby tylko dla mojego sklepu. Jednak prawidłowe ustawienie canonicala, ze względu na SEO, jest dość istotnym szczegółem i dziwi mnie że jest to lekceważone.