1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Click Studio dezaktualizacja produktu w subiekt

Dyskusja w 'Dodatki oraz integracje' rozpoczęta przez użytkownika emin, 3 Grudzień 2015.

  1. emin

    emin Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    1
    Mam następujący problem.
    Integracja subiekt gt- click studio - click shop.
    Jeśli ustawię jakiś produkt w subiekt jako nieaktualny to po imporcie lub synchronizacji click studio z subiekt (a co za tym idzie w clickshop) ten produkt nadal widnieje jako aktywny w click studio i click shop.... ustawianie nieaktywy w clickstudio to podwójna robota:(.
    Jak sobie z tym radzić?
     
  2. emin

    emin Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    1
    Powiem więcej. Przeniesienie produktu z jednej grupy produktów do innej grupy produktów, po synchronizacji nie przenosi nam tego produktu w kategoriach w click studio
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Hej, odpowiadając na Twoje pytania, zapraszam do artykułu: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/integracja-click-studio-z-programem-subiekt-gt/ gdzie znajdziesz szczegółowe informacje o integracji z Subiektem. Opisane są i informacje dot. tego jakie dane są wymieniane oraz jak są traktowane kategorie.

    Więc w odniesieniu do pytania 2, jeśli miałbyś wątpliwości to opisz dokładnie co jest wykonywane krok po kroku z uwzględnieniem informacji z artykułu.

    Ważne!
    Produkty sam ustalasz które są przenoszone z subiekta do studia, muszą mieć oznaczenia. Produkty z zaznaczonym polem „pozycja dla sklepu internetowego”.

    Jak coś, pisz!
     
  4. emin

    emin Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    1
    Dziękuję za reakcję.
    Artykuł przeczytałem kilkukrotnie.
    Problem nr 2.
    Generalnie wychodzi na to że odnosząc się do kategorii, zmiany wykonane po pierszym (poprawnym) imporcie nie mają wpływu na zmianę grupy/kategorii w dalszej eksploatacji.
    Tryb dopasowania ręcznego (3 pozycja). oczywiśćie wszelkie opcje odpowiednio zaznaczone.
    Pierwszy import produktów jak najbardziej działa poprawnie wg tego opisu. Jednakże spore problemy zaczynają się w dalszej eksploatacji.
    Opisze problem
    Produkt W subiekcie np "rękawiczki 123" - aktywny, zaznaczony jako "do sklepu internetowego" znajduje się w Subiekcie w grupie "subiektA". W tej grupie znajdują sie też inne produkty.
    JEst także sobie grupa "subiektB" w któej są także jakieś produkty.
    POdczas pierwszego importu i opcji recznego przypisania kategori, zaznaczamy kategoria"clickshop A" - grupa "subiektA" , kategoria "clickshop B"- grupa "subiektB"
    Podczas pierwszego importu odpowiednie produkty wędrują sobie do zaznaczonych kategorii. (super)
    Po jakimś czasie decydujemy ze "rekawiczki 123" przesuwamy sobie w subiekt z grupy "SUbiektA" do grupy "subiekt"B.
    Synchronizacja/import produktów w clickshop nijak nie zmieni przy produkcie "rekawiczki 123" kategori na "clickshop B" a przecież kategoria "clickshop B" ma mieć produkty "clickshop[ B" Pozostaje zamiana dziesiątek produktów i zmiany ręczne - co jest w przypadku kilkuset produktów nie do ogarnięcia.

    1 sprawa.
    dokładny opis.
    Mamy produkt aktywny w subiekt i podczas pierwszego importu idzie sobie do clickstudio i do clickshopu - pięknie ładnie.
    Po jakimś czasie w subiekt ustawiamy ten produkt na nieaktualny. (co ma się rozumiec nie bedzie już sprzedawany)
    "synchronizacja z subiekt GT" w clickstudio nie dezaktualizuje nam tego produktu. Stąd jest on widoczny dlaej w sklepie internetowym.
    Zeby nie był musimy mu w clickstudio ustawić status aktywnyna "0". Co w momencie ustawiania tak kilkudziesięciu produktów? Podwójna robota?
    J
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ok. Pisząc najprościej jak się da: przy pierwszej synchronizacji kiedy obiekty są tworzone... są tworzone w całości, zgodnie z ustaleniami. Przy kolejnej synchronizacji, tylko zgodnie z artykułem wskazanym wyżej. A więc to co zrobiłeś na początku, było ok, utworzyłeś produkty. Teraz możesz aktualizować ich wybrane opcje.

    Powód takiego zachowania jest jeden - Click Studio, które w chwili obecnej nie jest aktualizowane przez twórców aplikacji. Dlatego od dłuższego czasu, co też wskazywaliśmy na forum, polecamy https://www.e-mo.com.pl/s2s jako najlepszą alternatywę, chociaż płatną. Być może, czego nie mogę Ci obiecać, rok 2016 przyniesie kilka zmian w obsłudze Click Shop za pomocą zew. aplikacji... ale planów jest wiele.
     
  6. emin

    emin Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    1
    Trochę średnio z tego powodu. Nie powinni więc Państwo pisać w specyfikacji produktu że jest integracja z Subiekt - bo takowej nie ma. Jest tylko jednorazowy import z subiekt do clickshop. Czy wiadomo coś czy taka integracja będzie dostępna i kiedy? Jakiś czas można tak przeżyć, jednakże jest to jeden z najważniejszych dla mnie tematów jeśli chodzi o wybór platformy sklepu. Poza tym powinni to Państwo jasno i klarownie napisać przy informacjach odnośnie specyfikacji clickshop/clickstudio.

    Czy s2s wspiera clickstudio? z tego co się doczytałem przy informacji o współpracy nie ma click shiop
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Nie, S2S nie korzysta z Click Studio, łączy się bezpośrednio po API ze sklepem. Jest alternatywą dla Click Studio.

    Co do integracji z Subiektem. Integracja jest i działa poprawnie. Wskazany wyżej artykuł dotyczy działania aplikacji Click Studio, która może być jedną z wielu form realizacji tej integracji. Integracja opiera się ona dokładnie na tym co jest wskazane w dokumentacji. Na rynku jest dostępnych wiele rozwiązań, nie wspominając już o tych, tworzonych bezpośrednio na zamówienie (np. do integracji z różnego rodzaju hurtowniami). Schemat jest podobnie realizowany w przypadku wyboru innych platform sklepów internetowych, przy czym jedne np. Click Shop oferują Click Studio, inne od razu "spychają" obsługę wymiany danych po API na zew. aplikacje.

    Pod tym linkiem: http://tech.clickshop.pl/api znajduje się pełna dokumentacja API a więc wykaz danych, które mogą być przesyłane. Jak widzisz jest tego sporo, pytanie teraz którą aplikację wybrać lub czy nie stworzyć jej na nowo.

    Pozwolę sobie odnotować ten temat do dyskusji z kierownikiem produktu, w kontekście opracowania dodatkowej dokumentacji np. dla zew. aplikacji. Sprawdzimy czy będzie to realne do zrobienia.

    W wyborze platformy sklepu Click Shop, być może pomocny będzie ten artykuł: https://forum.home.pl/threads/bezpieczenstwo-sklepu-internetowego.126/
    Porusza on kilka elementów dot. sposobu świadczenia usługi, która jest oparta o model SaaS. Jak wskazują statystki, model został przyjęty z dużym entuzjazmem przez właścicieli sklepów, jednak każda platforma będzie niosła za sobą pewne korzyści lub ograniczenia. A nawet i platformy tworzone na zamówienie nie są idealne, a bardzo często to one są najbardziej podatne na ataki z zew.

    Gdybyś mia ł dodatkowe pytania, pisz.
     

Poleć forum znajomym