Witam Was. Czy ktoś może korzysta z click shop premium i przesyła zamówienia do subiekta GT firmy Insert? Zgłosiłem do home problem błędnego przesyłania danych kontrahenta. Po przesłaniu zamówienia do subiekta w danych w subiekcie w nazwie firmy - pojawia się nazwa firmy oraz dodatkowo imię i nazwisko klienta (pole obowiązkowe do wpisania). Klient nie wpisuje w polu firma kupując przez sklep, imienia i nazwiska tylko samą nazwę firmy a w subiekcie w karcie kontrahenta jest to łączone w całość. Nazwa firmy ( drukuje się to oczywiście na fakturze) składa się z nazwy wpisanej przez klienta oraz Imienia i nazwiska, które wpisał w danych podstawowych, co nie jest prawdą ponieważ inna osoba może złożyć zamówienie a podać inne dane firmy. W załączniku pliki do podglądu. Home twierdzi mimo mojego podkreślenia że oni są producentem click studio i to oni integrują sklep z subiektem że nic po ich stronie nie ma i ze wystarczające jest to że pomiędzy sklepem a click studio jest w porządku a dalej ich nie interesuje co się dzieje. Cytuje: "Pragnę poinformować, że z przeprowadzonej analizy wynika, że niedogodność występuje po stronie aplikacji Subiekt i zgłoszenia należałoby dokonać u producenta aplikacji. a w kolejnych mailach: Zgodnie z Pana prośbą skonsultowałem raz jeszcze zgłoszenie ze specjalistą od usług Click Shop. Osoba ta potwierdziła, iż z naszej strony zmian w aplikacji Click Studio nie było. Natomiast błędne dane są widoczne w Subiekcie, nie natomiast w Click Studio. Dane pomiędzy sklepem a Click Studio przekazywane są prawidłowo. W tej sytuacji podtrzymujemy nasze wcześniejsze stanowisko i sugerujemy kontakt ze wsparciem technicznym aplikacji Subiekt. Kto zatem odpowiedzialny jest za integracje z bazą danych Insert od subiekta który twierdzi że: Niezbyt rozumiem problem. Nie znamy zasad działania tej funkcjonalności. Nie mamy z tą funkcjonalnością nic wspólnego. Nie wiem jak odbywa się dopisywanie dokumentów, czy przez pliki wymiany czy bezpośrednio do baz danych. Czy HOME.pl czy INSERT Jak to wygląda u was z tym przesyłaniem?
Sklep i Subiekt prawidłowo przesyłają dane. Kwestia jest w oprogramowaniu sklepu. Jak weźmiesz w podgląd zamówienia w Click Shopie - wyświetla sie tam Imię i Nazwisko + Nazwa firmy. I wydaje mi się, że te dane są wysyłane do subiekta. Więc z tego punktu widzenia, wszystko działa prawidłowo po stronie sklepu i subiekta. Chyba rozumiem o co Ci chodzi z tymi danymi, problem pojawia się gdy w sklepie zakupy robi osoba prawna (zamiast fizycznej jednoosobowej działalności), wtedy jest sama nazwa firmy, a imienia i nazwiska się nie podaje. Najprostsze rozwiązanie to wykreślić ręcznie imię i nazwisko w subiekcie Zależy jak kto woli pracować, ale ja subiekta nie podłączam pod sklep .
Dokładnie. Przy kilkudziesięciu zamówieniach dziennie i zautomatyzowanym przesyłaniu do subiekta nie chciałbym pilnować jeszcze danych klienta. Nie za bardzo rozumiem problem dlaczego informacje z 2 pól formularza w sklepie trafiają do jednego w karcie kontrahenta w subiekcie. Notorycznie firmy przysyłają noty korygujące z uwagi na błędne faktury. Tak jak wspomniałeś w nazwie firmy nie musi być imienia i nazwiska, może to przecież być np spółka z o.o., lub może ktoś inny składać zamówienie w imieniu firmy (np sekretarka z biura, której imię i nazwisko w tym przypadku znajdzie się w nazwie firmy na fakturze). Z subiekta korzystam ponieważ mam 500 rodzajów produktów na stanie i sprzedaż stacjonarną i stale aktualizuje stany magazynowe.
Jak ja się rejestruję w jakimś sklepie na firmę, to często jest dodatkowe pole: dane do faktury jeśli inne od danych rejestracyjnych. Jest tam wtedy nazwa firmy jako pole obowiązkowe i imię i nazwisko jako pole dobrowolne. Taki dodatek rozwiązuje praktycznie problem, w click shopie go nie ma więc pozostaje ręczna korekta.
Dorzucam swój problem do przesyłania danych z clickstudio do Inserta. Przy przesyłaniu zamówień do Subiekta nie przesyłają się wszystkie zamówienia i nie mogę znaleźć żadnej zasady dlaczego jedne przechodzą a drugie nie. Oczywiście komunikat otrzymuję, że zamówienia zostały wysłane prawidłowo. Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
Dlatego ja nie integruję go ze sklepem, subiekt jest jak dla mnie zbyt cenny, żeby później siedzieć dwa dni i szukać gdzie się rozpłynął towar. Też mam masę towaru, dwa sklepy stacjonarne i wszystko się zgadza co do sztuki. Niby integracja to jest jakieś ułatwienie, tylko tak naprawdę co ona daje? Jest o wiele więcej zagrożeń niż potencjalnych korzyści, a wszystkim można zarządzać bez niej. Inna sprawa, że o Subiekcie krąży wiele negatywnych opinii.
Mimo wszystko uważam ze home robi sobie ze mnie jaja. Ciekawe dlaczego nikt z expertów home się nie odezwał na forum. Do pewnego momentu imię i nazwisko ze sklepu trafiało w karcie klienta do "nazwy firmy" a nazwa firmy ze sklepu do "pełna nazwa firmy w subiekcie" i było ok. Nadal uważam że za przesłanie zamówienia do subiekta jest odpowiedzialny nie nikt inny jak tylko home ponieważ udostępnia do tego aplikację, która to robi z reszta nieprawidłowo. Być może insert coś zmienił w subiekcie ale to nie insert jest odpowiedzialny za dostosowanie się do tego. Insert mnie wręcz wyśmiał, co ja od nich chce - dokłądnie tego się spodziewałem na tak głupie pytanie i zarzut. Ja kupiłem click shop premium z możliwością wysyłania zamówień do subiekta i dodawania kontrahentów. Click studio aktualnie robi to źle. A home mówi radź sobie sam - my nic nie zmieniliśmy !!! Pomoc premium nie istnieje !!!
@doohoo jesteśmy tu cały czas obecni. Odpowiedź w tym wątku już padła i potwierdzę ją: dane faktycznie są przesyłane w takiej, a nie innej postaci. W tym zakresie na chwile obecną nie będzie żadnych zmian, ale zapewniam Cię i wszystkich użytkowników, których ten temat interesuje, że odpowiednie zgłoszenie jest przekazane do twórców wszystkich aplikacji. Jaki będzie efekt i termin zmian, o ile pojawią się, nie mogę w tej chwili podać nic konkretnego. Jeśli nasza odpowiedź ze strony BOK była nieodpowiednia i utrzymana w takim tonie jaki to opisujecie, oczywiście przekażę to do liderów i wyciągniemy konsekwencje. Nie jest w naszym zamyśle utrudniać pracy i ograniczać dostępu do usług naszym Klientom, ani przerzucać się odpowiedzialnością za ewentualne błędy czy braki w funkcjonalności. Proszę w tym zakresie o wyrozumiałość, wyjaśnimy to.
Jak widać poniżej nie jest w zamyśle utrudnianie dostępu i przerzucanie odpowiedzialności... Dlaczego zatem pracownicy pomocy przekazali mi informacje że: 1. z przeprowadzonej analizy wynika, że niedogodność występuje po stronie aplikacji Subiekt i zgłoszenia należałoby dokonać u producenta aplikacji. 2. przyczyna występowania zgłoszonej sytuacji nie znajduje się po stronie usług home.pl. Jedyne co w tym przypadku mogę zasugerować to przekazanie zgłoszenia do autorów aplikacji Subiekt. 3. Osoba ta potwierdziła, iż z naszej strony zmian w aplikacji Click Studio nie było. Natomiast błędne dane są widoczne w Subiekcie, nie natomiast w Click Studio. Dane pomiędzy sklepem a Click Studio przekazywane są prawidłowo. W tej sytuacji podtrzymujemy nasze wcześniejsze stanowisko i sugerujemy kontakt ze wsparciem technicznym aplikacji Subiekt. Chciałem zaznaczyć że problem pojawił się niedawno i nie występował wcześniej. Podejrzewam, ze rozwiązanie go jest bardzo proste przy odrobinie chęci a dopisanie danych kontrahenta w odpowiednie miejsce w bazie subiekta byłoby proste do osiągnięcia Wystarczy że imię i nazwisko trafi do nazwy firmy (w której może być wpisane na prawdę byle co) a nie do pełnej nazwy firmy.
Produktem bazowym jest sklep Click Shop oraz jego API, które to są rozwijane na bieżąco, dzięki czemu sklep jest cały czas gotowy na integracje z zew. systemami. Aplikacją dodatkową jest Click Studio, które może stanowić łącznik pomiędzy sklepem a innymi aplikacjami ale też pozostać zwykłym menadżerem asortymentu dostępnym z poziomu systemu a nie przeglądarki. Potwierdziłem już że dane są przesyłane nie w takiej formie jakiej oczekuje subiekt. O ile mechanizm ich przekazywania pomiędzy sklepem i Click Studio nie zmienił się, to jednak zew. aplikacje mogą ten system zmieniać oczekując innych informacji/wg. innego szablonu. W tym przypadku można m.in. zastosować zewnętrzną aplikację, czy to stworzoną samodzielnie czy też gotową, np.S2S od e-mo.pl: https://www.e-mo.com.pl/s2s To oprogramowanie polecamy i zachęcamy do jego testowania. Jeśli w temacie Click Studio i omawianego tutaj "problemu" pojawia się zmiany, poinformujemy o tym niezwłocznie.
Ja bym miał w takim razie prośbę do Pana Grzegorza żeby napisał mi kila słów o zasadzie integracji click studio z subiektem ponieważ pomoc techniczna subiekta sama dzwoni do mnie i pyta mnie o szczegóły, których nie jestem w stanie podać. Mianowicie: Insert nie zna zasad działania programu click studio - funkcjonalności. i nie wie jak odbywa się dopisywanie dokumentów, czy przez pliki wymiany czy bezpośrednio do baz danych.
Dane przesyłane są po API bezpośrednio do bazy danych, z tego też powodu cały proces oparty jest o autoryzacje i przygotowanie usera z dostępem do API. Pośredniczenie w tym Click Studio nie ma znaczenia.
Z tego, co wiem, to właśnie Subiekt GT jest aktualizowany. Do wersji Subiekta 1.38 było raczej ok. Obecnie jest wersja 1.40 i już nie jest ok. Nie potrafię powiedzieć czy problem pojawił się już przy wersji Subiekta 1.39. Więc, jeśli home.pl nie aktualizuje aplikacji Click Studio (a szkoda, bo widzę potrzebę i potencjał, ba mam nawet kilka fajnych pomysłów ), to problem powstał w wyniku, którejś z aktualizacji Subiekta. Właśnie w czasie pisania tego posta wyskoczyło mi okienko w Subiekcie, że jest dostępna wersja 1.41. Może w tej aktualizacji ten błąd został naprawiony?
Jeśli masz pomysły, zgłoś je proszę tutaj: https://forum.home.pl/forums/najnowsze-sugestie.139/ pomysł Klienta, a co za tym idzie wykazanie potrzeby zmian, jest dla nas bardzo istotne. Chociaż może wydawać się to oczywiste, że aplikacja powinna być zaktualizowana, to jednak jej użytkownicy są w stanie wskazać czego od niej oczekują. Jak wspomniałem Click Studio nie przeszło aktualizacji, a Subiekt już tak. Nie oznacza to jednak że sama aplikacja została skreślona z jakichkolwiek planów rozwoju.
Prześledziłem wszystkie zamówienia z kliku miesięcy i wyszło na to że problem nastąpił między 20-29 września.