1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Czy można w click shop wyeliminować te błędy ?

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Tomek333, 17 Listopad 2016.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Tomek333

    Tomek333 Ulubieniec

    Wiadomości:
    196
    Docenione treści:
    6
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    FEEDBACK-973 wystawiam zgłoszenie. Czekamy na info czy coś w tym zakresie się zmieni. Szczerze to nie wiem czy to ma w ogóle jakiś większy wpływ na działanie sklepu, bo często "sprawdzałki" zgłaszają błędy jako sugestie, oczekując jeszcze lepszej optymalizacji względem tego co jest. Google działa szybko i chce żeby wszyscy działali szybko...
     
    Ostatnia modyfikacja: 17 Listopad 2016
  3. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    na chwilę obecną nie można tego zlikwidować, nie mamy jako użytkownicy dostępu tak dużego aby można było to zrobić.
     
  4. Tomek333

    Tomek333 Ulubieniec

    Wiadomości:
    196
    Docenione treści:
    6
  5. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Napiszę tylko dość lakonicznie, że globalne zmiany dla wielu tysięcy użytkowników nie są takie łatwe. Sugeruję czekać na komunikaty odnośnie aktualizacji sklepu - https://pomoc.home.pl/section/komunikaty/
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Tomek333 jak napisałem wyżej, nie wszystko jest błędem w rozumieniu działania sklepu.
     
  7. Tomek333

    Tomek333 Ulubieniec

    Wiadomości:
    196
    Docenione treści:
    6
    @Mariusz to co każdemu z osobna grzebią w kodzie :)
    @Grzesiek w rozumieniu działania sklepu może tak ale w rozumieniu działania google już to tak nie wygląda :)
    Czekamy w takim razie może są inne opcje, wczoraj znalazłem strone z jakimis kodami do wklejania który zmieniał wiele rzeczy wymagających wglądu do kodu bez ingerencji nie wiem dokładnie o co chodzilo bo późno było ale pisali pamiętam w komentarzach że ma to tylko sens w sytuacjach kiedy nie ma dostępu . Poszukam wieczorem i dam znać może cos wymyslicie.
     
  8. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    271
    Docenione treści:
    73
    Całkiem niedawno przy tworzeniu jednej strony bardzo mocno zgłębiłem temat podbijania wyników w teście PageSpeed od Google i mogę z całą stanowczością stwierdzić, że...nie warto żyłować tych wyników z kilku powodów, a zwłaszcza w przypadku sklepu :) Oczywiście gdy Google daje nam 20/100 to coś jest nie tak i warto to naprawić, ale polecam z ciekawości wpisać w oknie testu Page Speed adres dowolnego "większego" sklepu aby zobaczyć, że wyniki na poziomie 50-60 to właściwie normalka. I nikt tam nie stosuje optymalizacji pamięci przeglądarki. Dlaczego tak się dzieje?

    Po pierwsze - aby uzyskać wyższy wynik, strona musi być w większości statyczna. Co za tym idzie optymalizacja cache może sklepowi wyłącznie zaszkodzić (odwiedzający sklep klienci nie zobaczą np. nowych zdjęć/promocji bo cache przeglądarki odświeży im to dopiero po jakimś czasie)
    Po drugie - kompaktowanie CSS/HTML sprowadza się w większości do usunięcia zbędnych, pustych znaków lub informacji o autorze kodu CSS. Zysk z tego jest naprawdę niewielki.
    Po trzecie - Page Speed preferuje strony "proste", więc w przypadku sklepu, kiedy wyświetlasz produkty, kolumny z modułami, nagłówek, masz na stronie głównej dużo powiązań z opisami/zdjęciami - taka optymalizacja jest nie tylko trudna ale mało opłacalna. Jeden z czołowych polskich SEOwców napisał na swoim blogu, że podbijanie wyników w Page Speed dla samego podbijania nie ma sensu bo cierpi na tym User Experience - aby spełnić warunki do uzyskania około 80 punktów musiałbyś zrezygnować z wielu elementów, budujących samą aplikację sklepu.

    Co do kwestii kodu Java to jest to "ból" większości CMSów, bo ładowanie kodu jest uzależnione od wielu czynników, nie mniej tak jak @Mariusz napisał temat jest analizowany. Nie jest to jednak kwestia do poprawienia w tydzień.
     
    Goldlux24 i Grzesiek lubią to.
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    I myślę że na ten moment temat został wyczerpany, kolejne pytania powinny dotyczyć jedynie tego, w jaki sposób/jakie działania można podjąć aby optymalizować sklep. Jednak i tu warto wpierw dojść do momentu, w którym ta optymalizacja naprawdę będzie konieczna. Z doświadczenia wiem, że podstawą do zadbania o sklep jest przemyślane stosowanie wariantów (mechanizm ten został już dawno temu zaktualizowany więc nawet obsługując 1000 produktów z 100 wariantów każdy nie powinno być problemu), przemyślane wprowadzanie modułów i danych odnoszących się do zew. serwerów (map, formularzy zewnętrznych, social media, systemów reklamowych itp. - oczywiście to jest konieczne w działaniu strony, nie mniej warto uważać wybierając "partnera") no i optymalnych grafik, a więc dopasowanych do rozmiaru sklepu, a nie wymuszających skalowanie.

    Na forum znajdzie się kilka takich tematów, chociaż głównie obracają się one w koło w/w trzech elementów.
     
  10. Tomek333

    Tomek333 Ulubieniec

    Wiadomości:
    196
    Docenione treści:
    6
    Czyli zmiany w temacie nie będzie rozumiem po waszym długim tekscie ? :)
    Laik jestem więc mam takie pytania:
    Experci i pracownicy google mówiąc mi abym to poprawił nie mają racji ?
    Optymalizacja sklepu click shop może okazać się szkodliwa i nie warto tutaj nic zmieniać ?
    Wyniki optymalizacji 40-46 to są dobre wyniki ?
     
    Ostatnia modyfikacja: 18 Listopad 2016
  11. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    271
    Docenione treści:
    73
    @Tomek333 Nic takiego nie napisaliśmy :) Twoje sugestie przesłaliśmy do weryfikacji przy kolejnych aktualizacjach, jednakże jak wspomnieliśmy - nie jest to kwestia do wdrożenia "na teraz", gdyż wymaga to przepisania wielu plików konfiguracyjnych samego sklepu. Jako, że sklep Click Shop jest platformą jednolitą pod względem technologii dla wszystkich abonentów - zmiany muszą być gruntownie przetestowane.

    Eksperci Google zapewne mają w tym sporo racji, jednak same wskazówki nie świadczą o wadliwie działającym sklepie, są jedynie sugestią która może pomóc przy podbiciu wyniku, ale w przypadku sklepu niektóre porady nie są odpowiednie (tj. pamięć podręczna). Pytanie jednak brzmi - skoro Google radzi minimalizować CSS i włączyć pamięć podręczną w konfiguracji to czemu nie stosują się do tego największe sklepy internetowe na świecie? :) Optymalizacja może być dokonana na wiele sposobów, jak choćby przy wgrywaniu zdjęć i ich rozmiar.

    Pozwoliłem sobie na weryfikację Twojego sklepu, odpytując adres kilka razy w PageSpeed Insights w interwałach 30-sekundowowych i regularnie otrzymywałem wyniki na poziomie 55-66 (w zależności od typu desktop/mobile). To wynik na poziomie Amazona oraz eBaya :) Największy skok punktowy miałbyś po zmniejszeniu rozmiaru grafik.
     

    Załączone pliki:

  12. Tomek333

    Tomek333 Ulubieniec

    Wiadomości:
    196
    Docenione treści:
    6
    @Adam Dobrze że pozwoliłes sobie to się chwali :) Tak grafiki są nie zoptymalizowane i liczę po ich kompresji na skok szybkosci, wreszcie weekend to troche czasu znajdę. Ale to co pokazałes to to są adresy po stronie home.pl i tylko wy to możecie zmienić. Co nie zmienia faktu że naprawa innych błędów jest konieczna gdyż ich poprawa pozwoli ograniczyć koszty pozycjonowania i zaoszczędzić nawet kilkaset złoty wiec to nie błachostka jak wasi specjalisci mówią :mad:

    Musicie zrozumieć że różne informacje czytam i ja się nie pytam jakis Edziów o to a ludzi z tematu często się wciskając z krytyką czy pisząc prywatnie i chwaląc swoją stronę. A wiadomo co robi zirytowany człowiek zaraz wchodzi patrzyć i punktuje błędy stąd moja duża doza pewnosci w wypowiedziach tutaj choć to dla mnie obcy temat ;)

    Być może te błędy z zrzutu wyżej nie są znaczące aż tak ale jestem ciekaw waszej odpowiedzi w tym temacie to już jest poważny raczej błąd ? :eek:
    https://forum.home.pl/threads/zdublowane-strony-i-strona-glowna-w-8-kopiach.1581/
     
    Ostatnia modyfikacja: 18 Listopad 2016
  13. Robert Er

    Robert Er Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    ...a home nie potrafi czy nie chce?
     
    Tomek333 lubi to.
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zależy o co pytasz, działamy w wielu obszarach, ale są i takie których nie ruszamy. Nie mniej zbierając sugestie i uwagi, możemy zmieniać nasze usługi dopasowując je do potrzeb klientów czy rynku. Tak jak działa to wszędzie.

    Zdajemy sobie sprawę, że klient zwraca się z pytaniem: jak wyeliminować te błędy. Odpowiadamy za ten obszar na który jesteśmy w stanie wpłynąć, tylko że nie zawsze rozmawiamy o fizycznych błędach, które wymagają naprawy, a o błędach, które są w ten sposób postrzegane przez zewnętrzne systemy. Dlatego fragment, który zacytowałeś, dotyczył prędkości działania witryn WWW. Pamiętaj że sugestie Google to ciągłe dążenie do doskonałości, czasami kosztem funkcjonalności czy unikalności strony, o czym m.in. pisał Adam.
     
    Mariusz lubi to.
  15. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Dobrze napisane, a ostatnie Twoje zdanie moim zdaniem wyczerpuje ten temat.
     
  16. Tomek333

    Tomek333 Ulubieniec

    Wiadomości:
    196
    Docenione treści:
    6
    Ok to kolejne bugi i błędy platformy sklepowej click shop których nie da się naprawić Koniec tego tematu w takim razie. Pozdrawiam serdecznie
     
  17. Tomek333

    Tomek333 Ulubieniec

    Wiadomości:
    196
    Docenione treści:
    6
    @Grzesiek @Mariusz Jednak chciałbym wrócić do punktu 1. Z tego co czytałem to problem z js i css jest tego typu że ładują sie szybciej jak nie które elementy w sklepie i wystarczy ustawić aby wczytywały się na końcu. Na prawde tego się nie da zrobić ?
     
  18. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Tomek333 powtórzę ostatni raz: to nie są bugi i błędy platformy sklepu. Wyjaśnienia w tym temacie otrzymujesz od nas od dobrego tygodnia czasu. Google nie jest jedyną wyszukiwarką na rynku, a jej narzędzia nie są jedynymi, jakimi możesz się posługiwać, sprawdzając SPRAWNOŚĆ działania CMS. Bo pomiędzy sprawnością a błędami (jak Ty to nazywasz) jest naprawdę duża różnica. M.in. dlatego nasza platforma należy do czołówki rozwiązań dla sklepów internetowych a nie jest to produkt no name, którego mielibyśmy się wstydzić.

    Drugą kwestią jest to, że forum to miejsce w którym dyskutują wszyscy, a więc pomoc możesz uzyskać zarówno od nas jak i innych użytkowników. Razem z Mariuszem nie jesteśmy opiekunami produktu, jednego konkretnego dlatego też:
    to co było po naszej stronie możliwe do weryfikacji, konsultowaliśmy, to co mogliśmy, zgłosiliśmy jako "ficzery", być może znajdą się w kolejnych aktualizacjach gdyż w dużej części były to słuszne uwagi. Nie wiem z jakiej firmy usług pozycjonujących korzystasz, ale jestem bardziej jak pewny, że większość z tego o czym pisałeś i o co pytałeś, nie będzie stanowiło przeszkody do tego aby pojawić się na pierwszych wynikach w Google lub innej wyszukiwarce, z której korzystają użytkownicy. Co dowodzą sklepy, które działają u nas od lat i nie zgłaszają żadnych zastrzeżeń dot. platformy i jej "ograniczeń".

    Ponieważ nasz udział w dalszej dyskusji powoduje niepotrzebne zamieszanie i opóźnienie, zapraszam Cię do zadawania pytań na formularz kontaktowy (temat optymalizacji, dublowania linków, wyników google, narzędzi google itp.). W pozostałych tematach a więc obsługa usług, konfiguracja itp. polecamy się. Wiadomości te będą przekazywane bezpośrednio do opiekunów produktu, od których uzyskasz odpowiedź najbliższą stanowi obecnemu. Zapewne tematem zajmie się Przemek, który nie jest obecny na forum nad czym pracujemy, gdyż jak widać przydałby się. Ale za to skorzystasz z jego pomocy na formularzu.

    Powód takiej prośby jest tylko jeden, usprawnienie przepływu informacji i to jest nasze ostateczne stanowisko w temacie ostatnich wątków jakie utworzyłeś. Oczywiście nadal zachęcam Cię do dyskusji i zadawania pytań.
     
  19. Tomek333

    Tomek333 Ulubieniec

    Wiadomości:
    196
    Docenione treści:
    6
    @Grzesiek masz racje ale odpowiedzi czesto są wymijajace lub nie rozwiązujące sprawy moim zdaniem.
    I nie zgodze się z twoim zdaniem gdyż to są błedy sklepu według specjalistów z tej branży to jak mam je inaczej nazywać no kurde ? (może mnie okłamują,nie lubią home, nie wiem) :)

    Odpowiedz mi na ten temat proszę: https://forum.home.pl/threads/pytania-o-optymalizacje.1605/

    Ja też rozumiem że musicie lawirować i często łagodzić sytuacje jak np. kwestia stopki gdzie home zaprzecza konkretnym artykułom karnym które łamie. Do was nie mam pretensji, wiem ze się staracie za co wam dziękuje a ja pisząc zwracam się do waszych przełożonych raczej niż do was pracowników szeregowych którzy nie maja wpływu na zmiany i zdaje sobie z tego sprawę. Ale gdzies trzeba pisać skoro wszędzie indziej olewają klienta :) I uwierz Grzesiu że ja również z przyjemnoscią nie marnuje czasu na pisanie gorzkich żali marnując wam czas ale jak jest jakis błąd to nie mogę tego zlekceważyć jesli za rok mam kupic abonament za 1000 zł :) Po za tym wasze tłumaczenia często mijają się z tymi które uzyskuje od innych użytkowników for branżowych stąd tak mocno się nie zgadzamy :)
     
  20. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Tomek333 w temacie stopki nadal czekamy na Twoje zgłoszenie. Jak już tłumaczyliśmy, w regulaminie jest zawarta informacja dot. ingerencji w stopkę. Temat został wyczerpany. Nie ma potrzeby pisać w regulaminie że pracownik nie wykona edycji stopki, skoro o to samo prosimy klientów.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym