1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Dostępnosć produktu vs termin wysyłki - wersja mobilna sklepu

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika eve, 18 Luty 2017.

  1. eve

    eve Nowicjusz

    Wiadomości:
    22
    Docenione treści:
    1
    Witam serdecznie.
    Zauważyliśmy, że podczas zmiany stanu dostępności produktu w magazynie, w wersji mobilnej sklepu wyświetlany jest mylący dla klienta termin wysyłki towaru.
    Przykładowo, stan dostępności produktu ustawiamy na "AUTOMATYCZNE". W chwili gdy stan magazynowy zostaje wyczerpany, w wersji na komputery stan dostępności jest zmieniany na "BRAK TOWARU", a termin wysyłki prawidłowo przestaje być wyświetlany.
    Natomiast w wersji mobilnej sklepu termin wysyłki nadal jest wyświetlany i wygląda to np. tak, w zależności od wcześniejszej ustawionego terminu:

    DOSTĘPNOŚĆ - BRAK TOWARU,
    WYSYŁKA W - 24 GODZINY

    lub
    DOSTĘPNOŚĆ - WYCOFANY Z OFERTY,
    WYSYŁKA W - 24 GODZINY.


    Pytanie, czy można zaprogramować stronę sklepu mobilnego tak, aby w przypadku stanu dostępności "BRAK TOWARU", albo "WYCOFANY Z OFERTY" termin wysyłki przestawał być wyświetlany tak samo, jak to ma miejsce w wersji sklepu na komputery?
    Przy okazji, przy stanie dostępności "CHWILOWO NIEDOSTĘPNY" lub "SPODZIEWANA DOSTAWA" również termin wysyłki mógłby nie być wyświetlany, gdyż może on być niezgodny z wcześniej zadeklarowanym i wprowadzać w błąd klienta, bo spodziewana dostawa może się opóźnić, a chwilowa niedostępność może się z przyczyn niezależnych przedłużyć.
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    to jest błąd templatki, aby go znaleźć trzeba by było przy tym przysiąść, a tego nie jestem w stanie zagwarantować z powodów czasowych :)
     
  3. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @eve sprawdziłem sklep, który masz podany w profilu, ale mam wrażenie, że nie korzystasz z szablonu dostosowanego do RWD. Sugerowałbym sprawdzić jak to będzie wyglądało na szablonie responsywnym (Konfiguracja -> Wygląd -> Galeria stylów). A co do obecnej sytuacji, to proszę dodaj zrzuty ekranów tego miejsca, w którym błędnie są wyświetlane informacje o dostępnosci produktów na obecnym szablonie.
     
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Jeśli jest tak jak napisał @Mariusz, że nie używasz templatki RWD jest to najnormalniej błąd templatki mobilnej.
    Nie opłaca się tego trzymać, o wiele lepiej przejść na RWD, wtedy powiedzmy, że większość rzeczy z "dużej" strony działa na mobilnej wersji i jedna modyfikacja wpływa na obie na raz.
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Temat został przekazany do kierownika produktu, jednak po wstępnej weryfikacji wszystko wskazuje na to że najlepszym rozwiązaniem i najszybszym będzie jednak przerzucenie się z wersji mobilnej np. na styl RWD który jest o wiele lepiej dostosowany do pracy z mniejszymi ekranami. Komentarz TheL w zasadzie wyczerpuje temat.
     
  6. eve

    eve Nowicjusz

    Wiadomości:
    22
    Docenione treści:
    1
    Dziękuje za informację. Pytanie, gdzie mogę znaleźć informację, jak "przerzucić" wersję mobilną na wersję RWD? Z jakimi konsekwencjami pod względem SEO należy się liczyć przy takiej zmianie? Czy jeśli w pliku .htaccess mamy wprowadzone zmiany dotyczące stylu graficznego, to wszystko będzie działać poprawnie po przejściu na RWD? Na dzień dzisiejszy, aby zapobiec wprowadzeniu w błąd klienta utworzyliśmy nowy stan dostępności oraz termin wysyłki. Aktualnie w wersji mobilnej od strony klienta wygląda to tak:
    Dostępność: wzór wyprzedany
    Wysyłka: niedostępny.
     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Wystarczy zmienić aktywny styl graficzny (Konfiguracja -> Wygląd -> Galeria stylów i wybrać szablon RWD jako aktywny).
    Raczej żadnych konsekwencji SEO nie powinieneś odczuć, ponieważ jest to tylko zmiana szablonu graficznego. Treść sklepu (produkty, kategorie, opisy) pozostaną bez zmian.
    W tym przypadku sugerowałbym skonsultować to z osoba, która przygotowywała te wpisy w pliku .htaccess. Bez podglądu reguł w htaccess, ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie.
     
  8. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    konsekwencje seo na plus, dlatego, że likwidujesz duplicate content w wersji mobilnej :)
     
  9. eve

    eve Nowicjusz

    Wiadomości:
    22
    Docenione treści:
    1
    Rozumiem, ze w razie "Wpadki" można wrócić do wcześniej używanego szablonu bez problemu?

    @TheL , to Google może potraktować wersję mobilną jako duplicate content wersji "komputerowej"?
     
  10. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Tak, będziesz mógł w każdej chwili wrócić do poprzedniego szablonu.
     
  11. eve

    eve Nowicjusz

    Wiadomości:
    22
    Docenione treści:
    1
    Doczytaliśmy, ze przy przejściu na styl RWD należy wyłączyć mobilną wersję sklepu.
    Jak roboty Google zareagują na zniknięcie adresów mobilnej wersji sklepu?
    Czy w GSC wyskoczą błędy 404 dotyczące wszystkich stron wersji mobilnej?
    Czy trzeba umieścić jakiś dodatkowy kod blokujący dostęp robotów do usuniętych z wyszukiwarki stron w wersji mobilnej?
    Czy przejście na RWD będzie miało jakiś wpływ na obecny certyfikat SSL?
    Wiem, że sporo tych pytań, ale przed przejściem na styl RWD chcielibyśmy wiedzieć, jakie będą konsekwencje z tym związane, żeby zmiana stylu nie okazała się "strzałem w kolano" i aby przypadkiem chcąc poprawić jakość strony nie wylać przy okazji dziecka z kąpielą ;)
    Prośba też do użytkowników o opinie, czy są zadowoleni po przejściu na RWD? Piszcie :)
     
  12. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    konsekwencje będą na plus, dlatego, że likwidujesz duplicate content oraz te adresy, o których wspominasz po prostu znikną (Google nie będzie ich widziało).
    Tak, należy wyłączyć mobilną wersję sklepu, ponieważ styl RWD jest sam w sobie dostosowany do wyświetlania sklepu na urzadzeniach mobilnych, wersja mobilna jest wtedy niepotrzebna.
    Według mnie nie jest to potrzebne. Google samo zauważy zmiany i usunie linki do wersji mobilnej. Ogólnie konsekwencje przełączenia sklepu na styl RWD są na plus.
    RWD prędzej czy później stanie się koniecznością. Im szybciej przejdziesz, tym lepiej ;)
     
  13. eve

    eve Nowicjusz

    Wiadomości:
    22
    Docenione treści:
    1
    Pytanie, czy Google nie posypie błędami w GSC dla wszystkich stron z wyłączonej wersji mobilnej sklepu?
     

Poleć forum znajomym