Witam serdecznie. Zauważyliśmy, że podczas zmiany stanu dostępności produktu w magazynie, w wersji mobilnej sklepu wyświetlany jest mylący dla klienta termin wysyłki towaru. Przykładowo, stan dostępności produktu ustawiamy na "AUTOMATYCZNE". W chwili gdy stan magazynowy zostaje wyczerpany, w wersji na komputery stan dostępności jest zmieniany na "BRAK TOWARU", a termin wysyłki prawidłowo przestaje być wyświetlany. Natomiast w wersji mobilnej sklepu termin wysyłki nadal jest wyświetlany i wygląda to np. tak, w zależności od wcześniejszej ustawionego terminu: DOSTĘPNOŚĆ - BRAK TOWARU, WYSYŁKA W - 24 GODZINY lub DOSTĘPNOŚĆ - WYCOFANY Z OFERTY, WYSYŁKA W - 24 GODZINY. Pytanie, czy można zaprogramować stronę sklepu mobilnego tak, aby w przypadku stanu dostępności "BRAK TOWARU", albo "WYCOFANY Z OFERTY" termin wysyłki przestawał być wyświetlany tak samo, jak to ma miejsce w wersji sklepu na komputery? Przy okazji, przy stanie dostępności "CHWILOWO NIEDOSTĘPNY" lub "SPODZIEWANA DOSTAWA" również termin wysyłki mógłby nie być wyświetlany, gdyż może on być niezgodny z wcześniej zadeklarowanym i wprowadzać w błąd klienta, bo spodziewana dostawa może się opóźnić, a chwilowa niedostępność może się z przyczyn niezależnych przedłużyć.
to jest błąd templatki, aby go znaleźć trzeba by było przy tym przysiąść, a tego nie jestem w stanie zagwarantować z powodów czasowych
@eve sprawdziłem sklep, który masz podany w profilu, ale mam wrażenie, że nie korzystasz z szablonu dostosowanego do RWD. Sugerowałbym sprawdzić jak to będzie wyglądało na szablonie responsywnym (Konfiguracja -> Wygląd -> Galeria stylów). A co do obecnej sytuacji, to proszę dodaj zrzuty ekranów tego miejsca, w którym błędnie są wyświetlane informacje o dostępnosci produktów na obecnym szablonie.
Jeśli jest tak jak napisał @Mariusz, że nie używasz templatki RWD jest to najnormalniej błąd templatki mobilnej. Nie opłaca się tego trzymać, o wiele lepiej przejść na RWD, wtedy powiedzmy, że większość rzeczy z "dużej" strony działa na mobilnej wersji i jedna modyfikacja wpływa na obie na raz.
Temat został przekazany do kierownika produktu, jednak po wstępnej weryfikacji wszystko wskazuje na to że najlepszym rozwiązaniem i najszybszym będzie jednak przerzucenie się z wersji mobilnej np. na styl RWD który jest o wiele lepiej dostosowany do pracy z mniejszymi ekranami. Komentarz TheL w zasadzie wyczerpuje temat.
Dziękuje za informację. Pytanie, gdzie mogę znaleźć informację, jak "przerzucić" wersję mobilną na wersję RWD? Z jakimi konsekwencjami pod względem SEO należy się liczyć przy takiej zmianie? Czy jeśli w pliku .htaccess mamy wprowadzone zmiany dotyczące stylu graficznego, to wszystko będzie działać poprawnie po przejściu na RWD? Na dzień dzisiejszy, aby zapobiec wprowadzeniu w błąd klienta utworzyliśmy nowy stan dostępności oraz termin wysyłki. Aktualnie w wersji mobilnej od strony klienta wygląda to tak: Dostępność: wzór wyprzedany Wysyłka: niedostępny.
Wystarczy zmienić aktywny styl graficzny (Konfiguracja -> Wygląd -> Galeria stylów i wybrać szablon RWD jako aktywny). Raczej żadnych konsekwencji SEO nie powinieneś odczuć, ponieważ jest to tylko zmiana szablonu graficznego. Treść sklepu (produkty, kategorie, opisy) pozostaną bez zmian. W tym przypadku sugerowałbym skonsultować to z osoba, która przygotowywała te wpisy w pliku .htaccess. Bez podglądu reguł w htaccess, ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie.
Rozumiem, ze w razie "Wpadki" można wrócić do wcześniej używanego szablonu bez problemu? @TheL , to Google może potraktować wersję mobilną jako duplicate content wersji "komputerowej"?
Doczytaliśmy, ze przy przejściu na styl RWD należy wyłączyć mobilną wersję sklepu. Jak roboty Google zareagują na zniknięcie adresów mobilnej wersji sklepu? Czy w GSC wyskoczą błędy 404 dotyczące wszystkich stron wersji mobilnej? Czy trzeba umieścić jakiś dodatkowy kod blokujący dostęp robotów do usuniętych z wyszukiwarki stron w wersji mobilnej? Czy przejście na RWD będzie miało jakiś wpływ na obecny certyfikat SSL? Wiem, że sporo tych pytań, ale przed przejściem na styl RWD chcielibyśmy wiedzieć, jakie będą konsekwencje z tym związane, żeby zmiana stylu nie okazała się "strzałem w kolano" i aby przypadkiem chcąc poprawić jakość strony nie wylać przy okazji dziecka z kąpielą Prośba też do użytkowników o opinie, czy są zadowoleni po przejściu na RWD? Piszcie
konsekwencje będą na plus, dlatego, że likwidujesz duplicate content oraz te adresy, o których wspominasz po prostu znikną (Google nie będzie ich widziało). Tak, należy wyłączyć mobilną wersję sklepu, ponieważ styl RWD jest sam w sobie dostosowany do wyświetlania sklepu na urzadzeniach mobilnych, wersja mobilna jest wtedy niepotrzebna. Według mnie nie jest to potrzebne. Google samo zauważy zmiany i usunie linki do wersji mobilnej. Ogólnie konsekwencje przełączenia sklepu na styl RWD są na plus. RWD prędzej czy później stanie się koniecznością. Im szybciej przejdziesz, tym lepiej
Pytanie, czy Google nie posypie błędami w GSC dla wszystkich stron z wyłączonej wersji mobilnej sklepu?