1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Filtr antyspamowy

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika gielo2, 18 Marzec 2016.

  1. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    Jako że wasza obsługa klienta, w dalszym ciągu traktuje rozmówcę jak idiotę odbijając piłeczkę i aby się tylko pozbyć problemu i odbębnić swoje kilka godzin w moim odczuciu, zamieszczam pytanie na forum.

    Od jakiegoś czasu mamy problem z pocztą, jest to kilkadziesiąt skrzynek pocztowych dla których wiadomości nie są znakowane jako SPAM, aby je potem nasz klient pocztowy mógł przenieść do folderu SPAM, tylko do nas nie docierają wogóle te wiadomości. Mamy oznaczone dwie opcje
    w konfiguracji u was w Panelu administratora:

    Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy
    Blokuj listy zawierające spam wg tematu i treści
    Oraz poniżej całą liste adresow na czarnej liście jakie powinny byc znakowane jako spam oraz biąłą liste jakiej poszczególne adresy powinny byc wykluczone z takie znakowania.

    Czy to 2 pierwsze opcje są tu problemem i faktycznie blokują całkowicie wiadomości, a nie tylko je znakują?

    Od razu nadmienię, że wiadomości nie są raptem w cudowny sposób przenoszone do kosza dla kilkudziesięciu kont pocztowych jednocześnie jak to zasugerował Pan Kszysztof z obsługi klienta, nie było nic zmieniane w konfiguracji samych klientów pocztowych ThunderBird o czym nie pamiętam, bo nie mam amnezji, a ja się tym w naszej firmie zajmuję.
     
  2. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Filtry działają tak:
    Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy
    Analiza następuje po listach RBL zewnętrznych i wewnętrznych. Jeśli delikwent znajdzie się na jakiejś liście - wiadomość na poziomie serwera poczty zostanie zablokowana i nie trafi do katalogu SPAM. Nie trafi nigdzie, gdzie mógłbyś zobaczyć po niej ślad.

    Blokuj listy zawierające spam wg tematu i treści
    Algorytm home.pl ocenia słowa kluczowe w wiadomości, załączniki, format wysyłki, nagłówek i inne detale - wiadomość przy tym odpowiednio punktuje (im więcej punktów, tym gorzej). Jeśli wiadomość przekroczy pewien z góry określony próg (tzn. będzie powyżej pewnej granicy) - trafi do spamu. Wyjątek - jeśli dodasz kogoś na białą listę. Wówczas bez względu na ilość "punktów" wiadomość trafi do INBOX-a.

    Czarna lista
    Dodajesz kogoś na czarną listą (adres, IP, host) - gość wysyła do Ciebie maila. Wiadomość na poziomie serwera poczty zostanie "przyblokowana". Nie będziesz jej widział w spamie. Nie będziesz jej widział nigdzie w skrzynce :).

    Jak to wszystko sprawdzić? Poprosić o logi SMTP (tych, co odbębniają ;) ), tam będziesz widział WSZYSTKO (poza punktacją wiadomości, ten "sekret" zostawia dla siebie home.pl).
     
    Grzesiek lubi to.
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli zaznaczenie obu opcji powoduje blokadę, a ich odznaczenie powoduje przepuszczenie wiadomości, oznacza to w 99% przypadków, że jest "problem" z nadawcą wiadomości.

    Wspomniane przez Stau dwie opcje, to filtry, które wpływają na działanie zabezpieczeń antyspamowych, ale jeśli mam być szczery, pierwszy raz spotykam się z sytuacją, w której w jakikolwiek sposób stwarzały by one problem w komunikacji. W najgorszym wypadku ich zaznaczenie, powinno spowodować umieszczenie wiadomości w folderze SPAM. Odznaczenie, w skrzynce odbiorczej.

    Już tłumaczę: możemy ogólnie sklasyfikować zabezpieczenia na 3 poziomy:

    • czarna i biała lista,
    • filtrowanie po temacie, treści itp (2 przyciski),
    • zabezpieczenia pozostałe (które są kontrolowane przez nas lub inne narzędzia).

    I w takiej kolejności są nadawane priorytety. Jeśli więc Ty przepuszczasz kogoś białą listą, my także to robimy. Osobnym tematem zostaje oczywiście filtrowanie antywirusowe itp..

    Jeśli masz sygnały że nie otrzymujesz poczty od wybranych nadawców, możesz poprosić o wygenerowanie logów pocztowych z danego okresu czasu. Jeśli masz np. jakiś świeży przykład, że X napisał do Y i wiadomość nie dotarła, ale X nie otrzymał mailer deamona jako by też wiadomość została odrzucona, to daj znać nam (np. w prywatnej wiadomości - nazwa serwera, adresy skrzynek, data, godzina) lub wyślij takie zapytanie na BOK. Sprawdzimy powód od ręki dla tego przykładu.

    Jeśli chodzi o znakowanie wiadomości SPAM, tu mówimy o sytuacji w której wiadomość przeszła, ale z jakiś powodów np. wysoka punktacja spam i brak zagrożenia, została uznana jako wiadomość którą powinien zainteresować się sam użytkowników. Jeśli nadawca nie jest notowany na RBL, wiadomość nie zawiera typowego spamu (filtracja po temacie, treści itp), to wiadomość trafi do folderu SPAM.

    W ten sposób często np. przechodzą wiadomości o "pseudo" fakturach, z których nasze zabezpieczenia wycinają zawirusowany załącznik (otrzymujesz tylko wiadomość z informacją że załącznik BYŁ). Wiadomość trafia do folderu SPAM. Oczywiście ostatnim typem są wiadomości spam, które jako spam są postrzegane tylko przez użytkownika, np. różnego rodzaju ankiety, newslettery itp. tu do dyspozycji jest czarna lista nadawców i reguły wiadomości. Wiadomości które w ogóle nie docierają, kwalifikują się pod SPAM z wielu powodów a więc i typowa treść, temat, nadawca, listowanie na RBL, załączniki.

    Reasumując Twój przypadek: zacznij od wyłączenia 2 opcji i sprawdź czy i gdzie wiadomość trafi. Jeśli nie trafi nigdzie, to znak że z nadawcą jest większy problem. Wtedy warto by było sprawdzić logi. Upewnij się też że jego adresu IP, hosta, domeny, adresu e-mail oraz adresu z Return-patch nie ma na czarnej liście nadawców.

    pozostajemy w kontakcie.
     
    Ostatnia modyfikacja: 19 Marzec 2016

Poleć forum znajomym