1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Formularz kontaktowy i przekierowanie poczty na Google

Dyskusja w 'Hosting i domeny internetowe' rozpoczęta przez użytkownika Azazello, 6 Marzec 2017.

  1. Azazello

    Azazello Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    3
    Mam na hostingu Business Cloud Server nową stronę postawioną na WordPressie, wykorzystuję na niej popularną wtyczkę Contact Form7. Problemem jest to, że wiadomości przesyłane przez formularz umieszczony na stronie nie dochodzą. Czytałem o nowych zabezpieczeniach antyspamowych - https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/a...en-antyspamowych-na-serwerach-pocztowych-2-2/, czytałem też o prawidłowych ustawieniach Contact Form7 - https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/formularz-kontaktowy-na-stronie-www-nie-wysyla-wiadomosci/.

    Wspomniana wtyczka jest skonfigurowana tak jak zalecacie, skrzynka pocztowa podana w polu From też jest założona na serwerze, więc nie jest to adres nieistniejący, a mimo to poczta wysyłana przez formularz nie jest dostarczana.

    Jedynym dla mnie wyjaśnieniem tego problemu może być to, że cała poczta jest przekierowana na serwery Google i obsługiwana przez Google Suite. Czy rzeczywiście w przypadku przekierowania poczty na zewnętrzne serwery zabezpieczenia antyspamowe mogą powodować odrzucanie wiadomości wysyłanych przez formularze typu Contact Form7. Jakie rozwiązanie w takiej sytuacji rekomendujecie? Dodam tylko, że przekierowanie poczty z powrotem na Wasze serwery nie wchodzi w grę.
     
    Grzesiek lubi to.
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 363
    Docenione treści:
    521
    nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale może być problem z google jeśli nie masz rekordu spf dla domeny.
     
  3. Azazello

    Azazello Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    3
    Nie przyszło mi to do głowy. Sprawdziłem rekordy domeny, faktycznie nie ma SPF. Myślisz, że dodanie rekordu o takiej wartości v=spf1 ip4:XXX.XXX.XXX.XXX a mx (oczywiście w miejscu XXX byłoby moje IP) może pomóc? A wprowadzenie takiego rekordu nie będzie miało wpływu na normalną obsługę poczty? Nie chciałbym w tym namieszać.
     
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 363
    Docenione treści:
    521
    nie powinno być problemu, a spf jest obecnie wręcz konieczny. Ale pamiętaj, że ja piszę nie znając Twoich ustawień domeny i teoretyzując na ten temat :)
     
  5. Azazello

    Azazello Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    3
    Będę pamiętał, dzięki :) Dodałem rekord SPF wg zaleceń Google - v=spf1 ip4:XXX.XXX.XXX.XXX include:_spf.google.com ~all

    Odczekam z godzinę i sprawdzę, czy pomogło.
     
  6. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 363
    Docenione treści:
    521
    Godzina może wystarczyć, ale nie koniecznie, więc to też bierz pod uwagę, że może być potrzeba więcej czasu.
     
  7. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    469
    Docenione treści:
    122
    Pamiętaj, że skrzynka w domenie z przekierowaniem poczty, nie będzie działała na serwerze w home. Chyba, że korzystasz ze skrzynki w innej domenie lub w domenie serwera, to nie było tematu ;)
     
  8. Azazello

    Azazello Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    3
    Konto pocztowe o nazwie admin, na które powinny trafiać wszystkie wiadomości z formularza, to konto w domenie mojego serwera. Skrzynka ta istnieje fizycznie na serwerze w home.pl, ale nie korzystam z niej. Cała poczta ze wszystkich kont w tej domenie - w tym ze skrzynki admin - jest przekierowana na serwery Google. Wydawało mi się, że umieszczenie na stronie prostego formularza kontaktowego nie będzie wiązało się z żadnymi problemami. No ale maile z niego wysyłane nie docierają. Nie wiem, czy to wina zabezpieczeń antyspamowych w home czy wina przekierowania poczty na serwery Google.

    Wiem za to jedno: zrobiłem kilka dni temu test na innym serwerze z inną domeną. Założyłem na tym serwerze i w tej domenie konto pocztowe admin, a potem przekierowałem pocztę z niego na Google. Po mniej więcej godzinie wszystkie maile z formularza kontaktowego bez problemu trafiały na konto admin obsługiwane przez Google. Gdy zlikwidowałem przekierowanie, maile z formularza ponownie zaczęły trafiać do skrzynki na moim serwerze. Więc da się to zrobić, jest to możliwe, tylko nie w home.pl.

    Myślę, że najlepszym i najprostszym rozwiązaniem będzie przeniesienie strony na inny, normalny serwer.

    A, zapomniałbym o jednym: dodanie rekordu SPF niczego, niestety, nie dało. Przynajmniej na razie.
     
  9. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 060
    Docenione treści:
    301
    @Azazello a jaki masz zdefiniowany adres FROM? Ustawiamy ten adres we wtyczkach tego typu, aby okreslić z jakiego adresu e-mail maja byc wysyłane wiadomosci z formularza. Przykładowo, jesli podałeś adres e-mail, który nie istnieje na serwerze w home.pl, to taka wysyłka zostanie zablokowana. Potwierdzam, że podałeś adres: "admin@", ale jako adres adresata, a kto jest zdefiniowanym nadawcą według ustawień wtyczki / skryptu? Jeśli podałeś niepoprawny adres FROM, to w logach serwera pocztowego powinnien pojawić się taki zapis:
    Kod:
    REMOTE ERROR 554 5.7.1 Forged sender address: <adres@e-mail.pl>
    Od tego zacząłbym poszukiwania rozwiązania.
     
  10. Azazello

    Azazello Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    3
    Nadawcą zdefiniowanym w ustawieniach Contact Form7 od samego początku był jeden i ten sam adres - admin@ - istniejący na serwerze home i przekierowany do Google. W tym właśnie rzecz, zrobiłem dokładnie tak jak piszecie na stronie https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/formularz-kontaktowy-na-stronie-www-nie-wysyla-wiadomosci/. Natomiast w polu adresata wcześniej był admin@, teraz jest inny adres, ale również założony na serwerze home i przekierowany do Google.
     
  11. Azazello

    Azazello Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    3
    Zrobiłem jeszcze jeden prosty test. Na trzech różnych moich stronach hostowanych w trzech różnych firmach - domena1.pl (firma 1), domena2.pl (firma 2) i domena3.pl (home.pl) - umieściłem i odpaliłem taki oto skrypt:

    Kod:
    <?php
       $mailfrom    = 'admin@domena1.pl';
       $fromname    = 'Administrator';
    
       $headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; 
       $headers  .= 'Content-type: text/html; charset=utf-8' . "\r\n";
       $headers  .= 'From: '.$fromname .'<'.$mailfrom.'>'. "\r\n";
       
      mail('azazello@moj-serwer.pl', 'Wiadomość testowa z serwera', 'Treść maila', $headers, '-f '.$mailfrom);
    ?>
    
    Oczywiście z polu $mailfrom wpisywałem za każdym razem istniejącą skrzynkę założoną w danej domenie. Wiadomości przesłane przez skrypt z dwóch pierwszych serwerów momentalnie dotarły do docelowej skrzynki pocztowej wpisanej w przedostatniej linijce kodu. Skrypt odpalony na home.pl nie zadziałał, wiadomość nie dotarła.
     
    Mariusz lubi to.
  12. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    469
    Docenione treści:
    122
    Jak dla mnie to za mało szczegółów, żeby wskazać dokładnie przyczynę - przede wszystkim nazwa domeny i jej konfiguracja (możesz je ewentualnie podesłać do @Mariusz), ale wydaje mi się, że kwestia wynika z twojej konfiguracji. Ponieważ piszesz o przekierowaniu całej poczty do Google, to żaden adres w postaci nazwa@twojadomena.pl nie będzie działał na serwerze w home, nawet jeśli będziesz miał utworzoną skrzynkę (w tej domenie czy też we wszystkich domenach). Skrypt nie będzie w stanie wysłać z niej wiadomości.

    To, że inne serwery pozwalają się podszywać pod dowolny adres e-mail, niepowiązany z serwerem, to już kwestia ich bezpieczeństwa. W home.pl taka konfiguracja po prostu nie pójdzie.
     
    Mariusz lubi to.
  13. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 060
    Docenione treści:
    301
    @Azazello Najprawdopodobniej skrzynka, z której korzystasz (próbujesz wysłać ze skrzynki admin@domena1.pl) ma ustawiony w Panelu home.pl status nieaktywna. Więcej informacji na ten temat opublikowaliśmy kiedyś tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/d...e-mail-ma-ustawiony-status-uslugi-nieaktywna/

    Z uwagi na skalę problemu, nasze serwery zostały zabezpieczone przed wysyłką wiadomości e-mail ze skryptów, które w polu "from" mają podany dowolny inny adres e-mail. Jednym słowem to nie pozwalamy na podszywanie się i nie puszczamy takich wysyłek (traktowane są jako SPAM). Jeśli wysyłka ze skryptu jest realizowana przez skrzynkę utworzoną na serwerze w home.pl, to wtedy wysyłka jest akceptowana.

    W Twoim przypadku masz utworzoną skrzynke e-mail, ale odwołujesz się do tej skrzynki za pomocą adresu @domena1.pl. Natomiast adres domena1.pl jest skierowany na zewnętrzne serwery pocztowe. Oznacza to, że nasze serwery traktują skrzynki utworzone w adresie tej domeny jako nieaktywne.

    Możesz spróbować utworzyć skrzynkę admin@ ale w adresie wszystkich domen (podczas edycji lub tworzenia skrzynki e-mail wybierz, aby konto email zostało utworzone w ramach wszystkich domen). Więcej informacji tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/r...ach-a-utworzonymi-w-ramach-konkretnej-domeny/

    Następnie w formularzu kontaktowym odwołaj się w polu from do skrzynki w adresie: admin@serwer123456.home.pl (podaj nazwę swojego serwera w home.pl) zamiast adresu: admin@domena1.pl.
     
    Azazello lubi to.
  14. Azazello

    Azazello Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    3
    Zrobiłem tak jak napisałeś, potem włączyłem przekazywanie poczty z tego nowego konta admin@ na właściwą, docelową skrzynkę i wszystko jest ok. Nareszcie działa mi rezerwacja wizyt i formularz kontaktowy - dzięki wielkie za pomoc :)

    Tak na marginesie: rozumiem Waszą politykę dotyczącą spamu, ale uważam, że powinniście brać również pod uwagę to, że takie dodatkowe obostrzenia odbijają się rykoszetem na niektórych użytkownikach - choćby tych, którzy korzystają z zewnętrznych serwerów do obsługi poczty. Wydaje mi się, że nic by się złego nie stało, gdybyście pozwolili skryptom na wysyłanie wiadomości z adresu założonego na serwerze home.pl, ale obsługiwanego przez jakiś zewnętrzny serwer, np. przez Google. Nie byłoby to podszywanie się pod kogoś, bo w skrypcie w polu From nie można byłoby wstawić dowolnego innego adresu - musiałby to być adres rzeczywiście istniejący, Zastanówcie się nad takim rozwiązaniem.
     
    Mariusz lubi to.
  15. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    469
    Docenione treści:
    122
    Według mnie nadal byłoby. Wyobrażasz sobie wiadomości wysyłane z serwerów wp.pl jako @onet.pl?

    A jak już poczta jest skierowana na zewnętrzne serwery, to czemu z nich nie korzystać?

    EDIT: jakakolwiek, nawet zamierzona, wysyłka wiadomości w domenie, przez serwer, który nie obsługuje poczty w niej, jest podszywaniem się.
     
    Ostatnia modyfikacja: 7 Marzec 2017

Poleć forum znajomym