Witam, funkcję powiadom o dostępności postanowiłem włączyć zaraz po wdrożeniu. Wydawało mi się, że wszystko działa ok, ale już kilku klientów zgłaszało mi, że pomimo tego, że wpisali swój adres, żadne powiadomienie do nich nie dotarło. Sądziłem, że może problem leżał po stronie źle wpisanego maila - czasami na skrzynkę otrzymywałem wiadomość, że mail nie mógł zostać dostarczony. Dzisiaj nieco uważniej wprowadzałem zmiany w stanach magazynowych i sprawdziłem historię wysyłanych wiadomości ze sklepu i między godziną 17.30 a 18.30 nie wyszedł żaden mail, pomimo, że byli klienci zapisani na powiadomienie. Specjalnie edytowałem każdy produkt a nie korzystałem z szybkiej edycji. Teraz sprawdziłem te produkty. Stan magazynowy jest taki jak wprowadziłem, a nadal jest informacja, że są klienci oczekujący na ten produkt. Edytowałem na próbę inne przedmioty i teraz maile wyszły. Czy ktoś zauważył u siebie takie problemy?
Próbowałem odtworzyć tą sytuację na sklepie testowym, ale bez rezultatu. Otrzymałem informację, że Twoje zgłoszenie już oczekuje w kolejce maili, proszę, zachowaj cierpliwość, postaramy się ustalić coś więcej. Mam prośbę, czy możesz jeszcze uzupełnić informacje dot. przykładowego produktu, na którym zaobserwowałeś sytuację, oraz przykładowego maila i datę zmiany statusu. Odeślij to w wiadomości e-mail, a ja poproszę o szybszą reakcję i odpowiedź.
W tej chwili monitoruję dwa produkty o kodach ANT-1512020 i JCDT-42l-001 adres sklepu sklep-ewa.pl. Ich stan magazynowy w piątek 22 maja był zerowy, oba produkty miały listy osób oczekujących. W godzinach popołudniowych uzupełniałem magazyn i dla testów zapisałem się także do listy oczekujących dla kilku produktów. Dla produktów, które edytowałem między godziną 17.30 a 18.30 nie zostały wysłane maile, w późniejszych godzinach także uzupełniałem magazyn i tu powiadomienie otrzymałem. Teraz dla tych dwóch podanych wyżej produktów sytuacja wygląda tak, stan jest >0, mam listę oczekujących. Zmiana stanu na 0 i po około 1h czasu uzupełnienie stanu nic nie zmienia. Wczoraj złożyłem zamówienie na te produkty, następnie uzupełniłem listę osób oczekujących na produkt, anulowałem zamówienie (nie usuwałem produktów z zamówienia), stany magazynowe przywróciłem do poprzednich wartości i nic nadal lista jest a w historii wysyłek nie ma informacji o wysłaniu powiadomienia. W między czasie czyściłem cache, bez skutku. Szukałem informacji jak ze strony systemu działa ta funkcja, w jakich okresach są sprawdzane stany, jakie muszą być spełnione warunki by system wysłał maila, ale brak takich danych. Usuwałem także ręcznie listę oczekujących, zerowałem stan, dodawałem ją ponownie i uzupełniałem stan, ale dla systemu jakby nic się nie zmieniło. Nie mam więcej szczegółów bo przyznam szczerze, że sytuacja mnie trochę zaskoczyła i zmiany robiłem może zbyt chaotycznie. Z tego co widzę to maile wysyłane są co 0.5 h tak jak są wywoływane inne zadania cykliczne. Może zasadne byłoby by na karcie produktu był przycisk aktywujący wysłanie maili o ile stan produktu jest >0. Będę szukał jeszcze innych produktów z niezerowym stanem i z listą oczekujących, W dniu dzisiejszym taki problem nie wystąpił, ale tym razem miałem tylko kilkanaście produktów do aktualizacji i tylko 3 powiadomienia, wszystkie wyszły.
Witam, Podbiję temat. Jeden z klientów zgłosił, że nie dostał powiadomienia, mimo że produkt pojawił się ponownie w sklepie. Mam aktywowane powiadomienia o dostępności i ustawiony stan dostępności (brak, 0 szt.) przy którym pojawia się opcja wpisania adresu e-mail. Niestety, nie wiem gdzie mogę znaleźć listę oczekujących (jeżeli taka jest) aby zweryfikować adresy tam zapisane. Co można z tym zrobić?
Cześć, takiej listy/raportu na tą chwilę nie ma, niestety. Sprawdzenie czy ktoś zapisał się na takie powiadomienie możliwe jest tylko na karcie produktu w sekcji Magazyn. Do testów zapisz się w swoim sklepie na jakiś niedostępny produkt i zobacz jak to wygląda.
Cześć @chorg Właśnie zrobiłem mały test i powiadomienia nie działają - nie ma nic w mojej skrzynce ani w Historii Wysyłek. Próbowałem ustawiać różne stany dostępności; automatyczne i ręczne oraz oczywiście dodatnie ilości produktów. Nic to nie zmieniło czy pomogło. Tak więc jest to martwa funkcja...? @Grzesiek czy coś wiesz na ten temat, a może mam próbować pisać do BOKu?
Cześć, rozumiem, że po zapisaniu się na powiadomienie o dostępności, na karcie produktu, pojawia się informacja o oczekującym kliencie, tak jak poniżej? Po zmianie stanu magazynowego i po wykonaniu przez sklep "zadań cyklicznych" (chyba wtedy wysyłane są maile z powiadomieniem) klienci dalej są liście? Jeżeli tak to wygląda to na przypadek, który ja miałem, ale problem został rozwiązany z kolejną aktualizacją, przynajmniej u mnie.
Dzięki za info. Tak, pojawia się informacja o oczekującym kliencie. Być może za krótko czekałem na wiadomość ze sklepu. Co ile czasu harmonogram zadań w sklepie wysyła powiadomienia? Myślałem, że zmiana stanu magazynowego/dostępności wyzwala wysłanie wiadomości...
Zadania cykliczne wykonywane są co 0,5h. Możesz to sprawdzić w Konfiguracja/Administracja, system/Zadania cykliczne.
Zrobiłem test w odwrotny sposób - czyli chwilowo wyzerowałem stany w jednym produkcie aby mieć wyświetloną opcję powiadomienia o dostępności. Zapisałem się i przywróciłem normalny stan magazynowy. I powiadomienie, po jakimś czasie dotarło. Czyli klient nie miał racji i powiadomienia jednak są wysyłane. Chociaż z drugiej strony nie znalazłem nic w Historii wysyłek maila do klienta. Ale wtedy nie sprawdziłem w ustawieniach produktu czy rzeczywiście się zapisał... Tak więc problem rozwiązany albo w ogóle nie istniał
@chorg dziękuję za powrót do tematu po takim czasie i odpowiedź. Czy możesz mi napisać czy Twoje zapytanie z maja 2016 jest aktualne? Czy mogę ustawić ten temat jako rozwiązany? Czy mógłbym w jakiś sposób pomóc, zweryfikować jakieś kwestie po swojej stronie? Proszę o info