Witam, Brakuje możliwości ustalenia maksymalnej wielkości wiadomości. Mamy teraz tego typu problem że ludzie wysyłają sobie bardzo duże pliki za pomocą poczty a do takich rozwiązań są przeznaczone u nas inne usługi (FTPy i własny wetransfer). Ludzie zaczynają mieć skrzynki po 20-30GB. Mało tego ostatnio utworzyliśmy alias dla grupy 15 osób jak ktoś wysłał tam 100 MB wiadomość, to na serwerze zjadło 1,5GB. Chodzi ogólnie o możliwość zablokowania odbierania i wysyłania wiadomości powyżej limitu x MB. W przypadku przekroczenia wysyłający otrzymałby krótką informacje ta wiadomość jest za duża maksymalna wielkość wiadomości x MB. Z góry dziękuje za ewentualne kroki w celu rozwiązania tego problemu.
Nie ma takiej możliwości w panelu serwera ani na koncie. Nie limitujemy tego parametru. Tu niestety ale trzeba po prostu rozwiązać ten "problem" po stronie pracowników i ich kont pocztowych, np. odpowiednią procedurą itp. Jako opcja istnieje też możliwość zakupu licencji Cloud Email Xchange: https://home.pl/xchange wtedy dodatkowo (o ile korzystacie z poczty przez poczta.home.pl) dojdzie coś takiego jak przestrzeń Drive, w ramach której można współdzielić zasoby. Pliki nie są powielane. Dostęp do plików mogą mieć i Ci którzy mają licencję i Ci którzy jej nie mają, ale udostępniać pliki mogą tylko użytkownicy licencji. Sugestia przekazana do kierownika produktu.
@viktoria ustawienie rozmiaru dla wiadomości nie pomoże CI w rozwiązaniu problemu o którym piszesz. W (każdym?) kliencie poczty możesz włączyć opcję "podziel wiadomości". Kiedyś skrzynki darmowe miały limit (powiedzmy 5M), a przesyłało się nawet i po 15M. Oczywiście wiem o czym mówisz, bo w chwili obecnej mam użytkowników, którzy nie chcą FTPować, wolą wysłać 200M emaila z projektami... Jednak obstaję przy tym co napisał Grzesiek.