1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Inna cena dla zalogowanego klienta

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika growworld.pl, 26 Luty 2016.

  1. growworld.pl

    growworld.pl Użytkownik

    Wiadomości:
    53
    Docenione treści:
    0
    Witam.

    Chciałbym wprowadzić w sklepie możliwość zakupów hurtowych dla wybranych klientów, specjalnie w tym celu stworzyłem kategorię "Sprzedaż hurtowa" (https://www.growworld.pl/pl/c/Sprzedaz-hurtowa/182) i wstawiłem tam prdukty.

    Teraz mam problem w jaki sposób ustalić cenę hurtową dla klienta zalogowanego, każdy produkt sprzedaje się na innej marży więc niestety odpada przydzielenie rabatu ogólnego na daną grupę klientów.

    Czy jestem w stanie udzielić rabat na prdukt ale tylko dla konkretnej grupy klientów? Sam nie wiem w jaki sposób się za to zabrać i od czego zacząć.

    Czekam na sugestie i pozdrawiam.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W pierwszej kolejności w Konfiguracja --> Asortyment --> Produkty. Ustalasz ile poziomów cen chcesz mieć aktywnych w sklepie.
    W drugim kroku, przechodzisz do sekcji Klienci. Możesz np. ustawić nową grupę lub edytować już istniejącą, w której zaznaczasz, który poziom cenowy jest widoczny dla danej grupy, z dodatkową opcją np. automatycznego dodawania nowych klientów do grupy.

    Rozwiązanie jednak nie pozwala wyświetlać kilku poziomów cen, dla jednego klienta, w tej sytuacji klient powinien posiadać np. konto indywidualne i konto firmowe, w osobnych grupach.

    Aby uprościć proces, jeśli np. masz aktywną opcję dodatkowego potwierdzania rejestracji, możesz skonfigurować sobie w sekcji Konfiguracja --> Klienci --> dodatkowe pola formularzy, dodatkowe pole, które klient będzie musiał zaznaczyć np. cena hurtowa? cena detaliczna?

    Analogicznie w sekcji Konfiguracja --> Klienci możesz też ustalić, aby tylko zalogowani klienci, widzieli w ogóle ceny produktów.

    Dalej. Skoro utworzyłeś produkty w nowej kategorii, możesz też wymusić na nich zakup hurtowy. na karcie produktu (w jego edycji) jest coś takiego jak opakowanie, czyli ilość sztuk w opakowaniu. W ten sposób wprowadzasz sobie produkt A, ilość 1, w opakowaniu (puste pole) i sprzedajesz go za 10 zł, wprowadzasz produkt A1 (ten sam), ilość 1, w opakowaniu 10, cena 5 zł. Klient który wybierze produkt hurtowy A1, doda go do koszyka, automatycznie zakupi 10 sztuk w cenie 5 zł każda.

    Także masz kilka kombinacji które możesz zastosować.

    Rabat dla grup też możesz tworzyć w sekcji Klienci --> Grupy i analogicznie w sekcji Rabaty. Zobacz, pobaw się i daj znać czy jest ok. Jeśli będziesz miał problem, napisz, chętnie pomogę Ci opracować jakieś konkretne rozwiązanie lub przeanalizujemy wspólnie to co sam zrobiłeś.
     

Poleć forum znajomym