1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Jak skonfigurować dostawy w sklepie internetowym Click Shop?

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika pawel, 6 Październik 2016.

  1. pawel

    pawel Bystrzak

    Wiadomości:
    61
    Docenione treści:
    0
    Mam w sklepie produkty o róznych wymiarach paczek i wagach .Także ceny którw udaje sie uzyskac od firm transportowych sa rózne
    Oto przykłady

    1. dł. 200 x szer.120 x wys.50cm waga 290kg 185zł
    2. dł. 350 x szer.120 x wys.70cm waga 420kg 350zł
    3. dł. 180 x szer.180 x wys.4,5cm waga 24kg 70zł
    4. dł. 190 x szer.55 x wys. 20cm waga 50kg 90zl
    5. dł 360 x szer.115 x wys,85cm waga 600kg 450zł

    Proszę o pomoc jak to ustawić w sklepie żeby funkcjonowało
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Temat wymaga rozpisania i stworzenia spójnego systemu dostaw, nie ukrywam że być może będzie konieczne wielokrotne powielenie kilku form dostawy w różnych wariant, z różnymi gabarytami.

    W sekcji Konfiguracja --> Asortyment --> produkty, masz dostępne 2 opcje, Gabaryty oraz waga gabarytowa.

    Tworząc gabaryt, tworzysz jakby klucz. Klucz przypisujesz do produktu i formy dostawy lub tylko do produktu. Wybrane formy dostawy mogą obsługiwać wybrany klucz/gabaryt ale nie muszą. W ten sposób można, np. powielając formy dostawy, tworzyć nowe kombinacje, przypisując np. wybrane produkty do wybranych form dostawy na wyłącznąć, np. zakup skały granitu, tylko do palety. Nie martwimy się wtedy o szczegóły jak waga i rozmiar.

    Waga gabarytowa polega z kolei na podaniu wymiarów. Analogicznie ustawiasz je dla produktu (w sekcji Dostawa na karcie produktu) a następnie w ustawieniach Dostaw, przypisujesz je wybierając Koszty Dostawy --> Cena zależna od wagi gabarytowej.

    Każdą formę dostawy możesz powielać w nieskończoność dostosowując ją do wielu warunków lub jednego na raz. Klient składający zamówienie, docelowo otrzyma do wyboru tylko te formy dostawy które spełniają warunki produktu. Tworząc taki schemat trzeba pamiętać o utworzeniu także form dostawy uwzględniające w jednym koszyku zakup gabarytów i nie gabarytów.
     
  3. pawel

    pawel Bystrzak

    Wiadomości:
    61
    Docenione treści:
    0
    Proszę uprzejmie o przykład dla dwóch produktów
    1. wysokość 4,5cm x szerokość180 x długość180 waga 24kg
    2. wysokość 50 x szerokość 120 x długość 190 waga 270kg
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    :) @pawel odpiszę tak, nie ma w sklepie bezpośredniego powiązania: przesyłka <--> wymiary, tj. zliczania wymiarów aby dopasować ją dokładnie do formy wysyłki, np. podajesz wymiary paczek + podajesz przedziały wymiarów przesyłki i system po skompletowaniu zamówienia, sumuje wszystko i zwraca informację że całośc będzie miała wymiary X Y Z i koszt przesyłki = XX

    Dlatego musisz skorzystać z 2 w/w form utworzenia takich przesyłek:

    Jeśli np. podasz wymiary kilku paczek, dla każdej utworzysz wagę gabarytową, np. przesyłka 20x20x40 = waga gabarytowa 30 (strzelam sobie przykładowe wartości), następnie tworzysz formę dostawy, np. kurier 1, i ustawiasz że cena zależna od wagi gabarytowej, tj. 10 zł za wagę gabarytową do 20, 20zł do 40, 30 zł do 100.

    Drugą alternatywną formą może być kurier 2, cena zalezna od wagi zamówienia: do 20kg 10 zł, do 40 kg 20zł, do 100 kg 100 zł,

    Możesz też utworzyć tzw. gabaryty, a więc ustalić np. gabaryt: duże, i ustawić go dużym produktom, a następnie utworzyć formę dostawy kurier 3, obsługującą gabaryt: duże, np. w stałej cenie 200 zł, itd.

    Czyli zawsze jakieś wartości będą zaokrąglone, idąc tym tropem klient który zamówi ciężkie produkty, otrzyma formę dostawy uzależnioną od wagi, ten co zamówi duże: otrzyma dostawy uzaleznione od gabarytu. Oczywiście po to stosujemy przedziały, aby kolejne formy dostawy aktywowały się lub nie.

    Dlatego możesz np. mieć dmuchanego słonia napompowanego, który waży 10kg i przewidujesz dla niego wysyłkę z dużą wagą gabarytową, w cenie np. 200 zł lub aktywnym gabarytem: duże, które idą paletą w cenie 400zł, klient może sobie np. wybrać, nawet jeśli docelowo zostanie to wysłane w ten sam sposób.

    Odpowiedzią na Twoje pytanie, będzie przetestowanie dostępnych możliwości wysyłki towaru, a następnie określenie, które parametry będą odgrywały kluczową rolę przy doborze formy dostawy, czy ilość, czy waga, czy waga gabarytowa czy wartość zamówienia, czy ręcznie przypisane formy dostawy czy może MIX, który w efekcie wymusi włączenie 30 form dostawy, każda z kilkoma warunkami, a docelowo aktywujące się w koszyku i zwracające 2 może 3 formy dostawy max.
     
  5. pawel

    pawel Bystrzak

    Wiadomości:
    61
    Docenione treści:
    0
    Witam
    Ponowię prośbę bo sobie nie mogę poradzić.
    Mam takie produkty(podaję tylko trzy a wiadomo że jest więcej) o różnych wymiarach i wagach

    wys 50 x szer 120 x dł 190 waga 270 160zł wysyłka
    wys 35 x szer 85 x dł 3,70 waga 400 420zł wysyłka
    wys 35 x szer 180 x dł 205 waga 300 498zł wysyłka

    Jak to ustawić w sklepie żeby funkcjonowało
    Nie mogę ustawić wg wagi bo waga nie jest adekwatna do ceny a według gabarytów też nie wychodzi
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @pawel ale gdzieś musi być kompromis między jednym a drugim, nie da się co do cm/g wyliczyć.
    Proponowałbym podzielić to na kilka grup produktów, określając ich wspólny element. Np. ta płaska paczka 35 x szer 180 x dł 205 może iśc jako gabaryt, w którym liczy się rozmiar a nie waga, więc powiedzmy że np. duże paczki o wadze w zakresie x-y to jest nasz gabaryt 1. albo tworzysz gabaryt i przypisujesz go kilku produktom i jednej formie dostawy, albo znajdujesz w tej grupie kolejny czynnik który będzie identyfikował dostawę, np. wage (wagę dla danej grupy wymiarów).

    Chętnie Ci pomogę, ale rozpisanie tego dla 3 produktów to dużo czasu, bo analogicznie mogło by tu być ich 50.

    Patrz, napisałem Ci wyżej, że podając wymiary produktów (waga gabarytowa) możesz generować wagę gabarytową. Dodając nową formę dostawy, można by ustalić że cena dostawy zależna jest od wagi gabarytowej (masz to wyżej opisane) tak? Czyli już mamy coś. Teraz tą samą formę dostawy, możemy ograniczyć dodatkowo aby działała tylko dla zamówień od X kg do Y kg. Tak? I teraz załóżmy że produkty są duże ale lekkie, więc mamy dostawę 1, dla wagi ggabarytowej X do Y i przedziału wagowego 1-10 kg, dostawa 2, dla tej samej wagi gabarytowej ale wagi z przedziału 10-100, i dostawa 3 dla tej samej wagi gabarytowej ale przedziału wagi 100-300. Mamy 3 formy dostawy, a dla każdej mamy osobno ustawione przedziały cenowe zależne od wagi gabarytowej (jak wyżej opisałem) i limit kg

    Kurier Standard paczka dla paczek do 10kg
    waga gabarytowa 1-10, 15 zł
    11-30, 20 zł
    31-100, 30 zł

    Kurier Jakiś Tam lepszy do 100 kg
    waga gabarytowa 1-10, 30 zł
    11-30, 100 zł
    31-100, 200 zł

    Kurier ten sam ale inna paczka do 500kg
    waga gabarytowa 1-10, 60 zł
    11-30, 160 zł
    21-100, 400 zł


    waga gabarytowa przypominam obliczana jest dla dł/sz/wys.

    Mamy tu mechanizm który segreguje wybrane paczki, w zależności od ich wagi (przedziały) i odpowiednio zmienia cenę dla danego przedziału wagi, w zależności od... wymiarów paczki (wagi gabarytowej).

    A to jedynie jedna z opcji.
     
  7. pawel

    pawel Bystrzak

    Wiadomości:
    61
    Docenione treści:
    0
    Wszystko pięknie tylko jak klient kupi kilka rzeczy to wszystko sie kiełbasi.
    Jak to dziala w innych aplikacjach tego typu
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    No jeśli oprócz tego kupiłby produkty bez zdefiniowanych wymiarów, to znów, trzeba by to co jest powielić jeszcze raz i dodać do nowych KOPII DOSTAW dodatkowe opcje uwzględniające zakup bez wymiarów lub w KOPII DOSTAW usunąć zależności, podnieść ceny i tyle. Jedna dostawa aktywuje się z produktami "wymiar", inna z "wymiar" + inne, kolejna tylko dla innych.

    @pawel rozwiązań jest naprawdę wiele, ale pamiętajmy, że jeden sklep ma coś, inny coś, a nawet gdy trafisz na SWOJE coś, to może się okazać że nie będzie czegoś innego. To są gotowe rozwiązania, gotowe platformy.

    W sytuacjach w których oczekujesz od sklepu bardzo spersonalizowanych rozwiązań, powinieneś rozważyć zamówienie takiego sklepu, pisanego pod Ciebie. To jest tak samo jak ze stronami WWW, do pewnego czasu Wordpress + darmowe pluginy wystarczą, a później wchodzisz w etap w którym zaczynasz dopasowywać witrynę do potrzeb klientów i swoich i zaczyna się inwestowanie i przeróbki.

    To co chcesz osiągnąć, jest do zrobienia, to w końcu jednorazowa akcja ale wymaga przemyślenia. Zapewniam Cię że tak samo odbywa się to na wielu innych (mających znaczenie w sieci) platformach. Tak to po prostu działa. Nie mniej my zbieramy wszystkie sugestie i przekazujemy je dalej, jeśli spojrzeć w perspektywie ostatnich kilku miesięcy czy lat, naprawdę dużo zmian w naszych usługach czy samym sklepie, to właśnie zmiany które sugerowali klienci.
     
  9. pawel

    pawel Bystrzak

    Wiadomości:
    61
    Docenione treści:
    0
    Zobacz na www.ogrodosfera.pl i www.produktyogrodowe.pl jak to jest zrobione .
    Nie mozna po prostu dodać opcjii kilometrów?do 100km-tyle do 200km tyle do 300km tyle itd
    Nie wiem sam .Zobacz jak to jest zrobione na tych dwóch stronach .
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333

Poleć forum znajomym