1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Jak wyeksportować dane ze sklepu? Jak przenieść dane?

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika bartekk, 3 Czerwiec 2015.

  1. bartekk

    bartekk Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Problem ze sklepem jak wyeksportować dane ze sklepu?

    Może ktoś z Was drodzy użytkownicy może ma pomysł jak zmigrować z danymi ze sklepu home do innego operatora, znalazłem nawet ten sam silnik co na home czyli shoper, tylko jak dostać się do bazy aby przenieść cały sklep od home i uwolnić się od tej firmy.

    Oczywiście pisałem już w tej sprawie do home z prośbą o udostępnienie baz naszego sklepu na zewnątrz, niestety nic z tego.

    Czekam na pomysły i zapraszam do dyskusji.

    Odpowiedź home.pl:

    Eksport danych ze sklepu możliwy jest poprzez Centrum Wymiany Danych.
    Po zalogowaniu do panelu sklepu, w menu Zawartość --> Centrum Wymiany Danych.

    Dostępne są tu profile csv, zarówno gotowe jak i jest możliwość utworzenia własnego profilu. Po wyeksportowaniu danych z profilu, zostaną one zapisane w pliku .csv co umożliwi ich dalszy import, np. w zewnętrznym oprogramowaniu.

    Dane podlegające eksportowi to baza produktów i baza klientów.

    W przypadku ustawień dot. formy płatności, dostawy, integracji z porównywarkami czy własnych ustawień CSS (oraz całego wyglądu) itp. wymagane jest ręczne skopiowanie niezbędnych informacji, kodów i ustawień. Element ten nie podlega eksportowi ze względu na konfigurację, która jest bezpośrednio związana z usługą Click Shop.

    Ze względów bezpieczeństwa oraz specyfikacji technicznej usługi, dostęp do bazy danych SQL nie jest możliwy, podobnie jak dostęp do plików na serwerze FTP. Cała administracja i edycja ustawień sklepu odbywa się po stronie panelu administracyjnego sklepu. Rozwiązanie takie zapewnia niezawodność usługi oraz eliminuje ryzyko dostępu przez osoby trzecie, zapewniając stały dostęp do usługi sklepu.

    Więcej informacji nt. Centrum Wymiany Danych, znajdziecie w naszej dokumentacji: tutaj.


    Witam, jestem klientem home.pl od wielu lat zaczynałem przygodę z nimi w czasach kiedy każdy problem można było rozwiązać telefonicznie w ciągu 15 min, firma ta kiedyś była zupełnie inną firmą, obsługa była bardziej kompetentna i problemów było mniej. Dziś home to już zwykła korporacja, ludzie zatrudnieni na infolinii nie potrafią pomóc a rozwiązanie problemu to istny dramat.

    Na całe szczęście udało się przenieść prawie wszystkie usługi do firmy której zależy na zadowoleniu klienta i mam już mniej zmartwień i lepsze życie ale jest jedno „ale” i duży problem bo mam w home jeszcze niestety sklep.

    A teraz opisze jak pracuje obsługa home, od wczoraj nasz sklep przestał normalnie działać Klienci nie mogą składać zamówień a my tracimy na tej awarii pieniądze, zadzwoniłem na infolinie z opisem problemu, Pan powiedział że faktycznie jest jakiś problem bo nasz sklep jest bardzo popularny i ma dużo odwiedzin i dlatego są problemu z naszym sklepie, w czasie rozmowy sprawdziłem że nic takiego nie ma miejsca i że średnia odwiedzania naszego sklepu się nie zmieniła przez ostatnie 6 miesięcy i dziennie wchodzi tylko około 500 osób, na to Pan powiedział że zmieni mi testowo pakiet na wyższy bo tam są lepsze systemy zabezpieczeń i to powinno poprawić działanie naszego sklepu, oczywiście zostało też przyjęte zgłoszenie do działu technicznego ale sklep nadal nie działa.

    Drodzy Użytkownicy ja naprawdę mam problem z tym meczeniem się z home niestety popełniłem duży problem i związałem się ze sklepem z home co fatalnie wpływa na działalność naszego sklepu.
     
    Last edited by a moderator: 10 Czerwiec 2015
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Witamy na naszym forum, szkoda że poznajemy się w takich okolicznościach. @bartekk uwierz mi, że nadal jesteśmy tą samą firmą. W home.pl mamy już ponad dwa miliony użytkowników. Sprawna obsługa możliwa jest dzięki naszemu własnemu Contact Center. Podczas kontaktu z Działem Obsługi Klienta można uzyskać pomoc w temacie faktur i płatności, aktualizacji danych czy podstawowej konfiguracji usług. Można także skorzystać ze wsparcia technicznego i zamówić płatne profesjonalne usługi IT. W przypadku braku możliwości uzyskania pomocy na infolinii, zawsze możesz skorzystać z naszej obszernej dokumentacji lub forum.home.pl.
    Niestety, ale dostęp do bazy danych sklepu jest globalnie wyłączony dla wszystkich użytkowników ze względów bezpieczeństwa.
    W Twoim profilu na forum jest podana nazwa usługi, która uniemożliwia mi zidentyfikowanie Twojego sklepu. Chciałbym przeanalizować sytuację ze sklepem i przekazać Ci pełną informację na temat usługi i przyczyn zaistniałej niedogodności. @bartekk napisz mi proszę w prywatnej wiadomości nazwę usługi, abym mógł napisać coś więcej.
     
  3. bartekk

    bartekk Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    "Witamy na naszym forum, szkoda że poznajemy się w takich okolicznościach. @@bartekk uwierz mi, że nadal jesteśmy tą samą firmą. W home.pl mamy już ponad dwa miliony użytkowników. Sprawna obsługa możliwa jest dzięki naszemu własnemu Contact Center. Podczas kontaktu z Działem Obsługi Klienta można uzyskać pomoc w temacie faktur i płatności, aktualizacji danych czy podstawowej konfiguracji usług. Można także skorzystać ze wsparcia technicznego i zamówić płatne profesjonalne usługi IT."​

    Nie to już zupełnie inna firma niż kiedyś, kiedyś miałem u Was wykupionych dużo usług kilkanaście domen i z tego co pamiętam to 2 sklepy, ale wszystko można było załatwić w ciągu 15 minutowej rozmowy a teraz? Szkoda słów, jesteście tyle samo warci co nazwa ale i tak wam daje mały plus w porównaniu z nazwa.
    W dzisiejszych czasach liczy się zupełnie co innego niż obsługa korporacyjna, jak ktoś chce się przekonać to niech zadzwoni na infolinie home i zgłosi jakiś problem, jaką odpowiedź dostanie że należy napisać emial na admin@home.pl

    Zresztą to i tak nie ma sensu, ja chciałbym zrezygnować z usługi home i mieć święty spokój i dobrze działające usługi a nie problemy i nerwy.

    "Niestety, ale dostęp do bazy danych sklepu jest globalnie wyłączony dla wszystkich użytkowników ze względów bezpieczeństwa."
    Niestety tyle to już wiem od 2 lat próbuje zrezygnować z tej waszej super obsługi która tak naprawdę jest tragiczna i tylko te bazy mnie zmuszają do korzystania z waszych usług.

    Dlatego pytanie skierowałem do Użytkowników tego forum a nie do obsługi bo to że mi nie pomożecie udowodniliście już wiele razy.
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Rozumiem, jeśli mógłbym w jakiś sposób pomóc, wyjaśnić, proszę śmiało pisać. Logujemy się na forum kilka razy dziennie i odpowiadamy na pytania naszych klientów. W niektórych sytuacjach również możemy bezpośrednio pomóc, gdy autoryzacja klienta nie jest potrzebna.
     
  5. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    Niestety jest to prawda, traktowanie rozmówcy, aby poczuł się jak skończony idiota to norma. Dodatkowo wypytywanie o rzeczy w odpowiedzi na zapytanie, które zostały podane w poprzedniej wiadomości, to także niestety dość częste zjawisko. Osobiście to mam wrażenie, że wiadomości są czytane na szybko bez jakiejkolwiek chęci ich zrozumienia, potem i odpowiedzi są takie a nie inne. Na infolinie to już od jakiegoś czasu przestałem dzwonić, bo to już w góle jakaś masakra. http://rozwijaj.home.pl/ pisałem ale nie zdarzyło mi się jeszcze, aby ktoś mi tam pomógł, często trudniejsze prośby i pytania są całkowicie ignorowane. Sklep posiadamy w tej wyższej opcji, jednak nie wpływa to w żaden sposób na traktowanie klienta.

    Obecnie pytam tu na forum i chyba to jest jeszcze jedyne miejsce, gdzie można dostać jakąkolwiek sensowną odpowiedź. Przykład ostatniego zgłoszenia :) - czyt. z góry na dół. Nóż się normalnie w kieszeni otwiera :)
    JA:
    Tresc zapytania:
    Szablon RWD posiada błąd z formatowaniem dla elementu nazwy klienta, która się wyświetla na górze strony po zalogowaniu się do sklepu. Kolor tego elementu jest taki sam jak tlo tej górnej belki, a do tego ten element nie jest wyrównany do - Moje konto oraz Wyloguj.

    Posiadamy modyfikowany szablon (pliki z CSS) ale sprawdzałem to specjalnie pod oryginalnym, niemodyfikowanym szablonem RWD i jest to samo. Zaznaczam, że google takie coś może potraktować jako ukrywanie tekstu, czyli spam i ukarać cały sklep za to, więc jest to dla nas bardzo ważne, aby to jak najszybciej poprawić.

    Niestety nie mogę sobie z tym sam poradzić jako że dopisanie kodu formatującego CSS do klas podanych przy tym elemencie w kodzie strony nic nie daje (istniejącego formatowania w plikach css nie udało mi się znaleźć więc jak myślę jest to includowane gdzieś od was z zewnątrz). Dopisanie do napisanych prze ze mnie regułek css !important także niczego nie zmienia.

    Bardzo proszę o podanie co gdzie zmienić, aby ten element nazwy użytkownika wyświetlał się w takim samym kolorze jak Moje konto oraz Wyloguj i był z nimi wyrównany.
    -------------------------------------------------------------------------------

    HOME:
    Witam,

    Proszę przesłać zrzut ekranu ze wspomnianą opisywaną belką.


    W razie pojawienia się pytań lub wątpliwości pozostajemy do dyspozycji.
    ----------------------------------------------------------------------------------

    JA:
    W załączniku Przesyłam 2 zrzuty ekranu z niemodyfikowaną templatką RWD,
    jeden plik jest z podświetlonym miejscem użytkownika po zalogowaniu się,
    a drugi bez podświetlenia. Proszę zwrócić uwagą na samej górę tych
    zrzutów ekranu.
    ----------------------------------------------------------------------------------

    HOME:
    Witam,

    Proszę dodać poniższy kod i zmodyfikować wspomniany kolor paska:


    Konfiguracja->Wygląd->Aktywny styl graficzny->Własny styl css

    .login-bar {
    background-color: #062D9;
    }


    W razie pojawienia się pytań lub wątpliwości pozostajemy do dyspozycji.
    -------------------------------------------------------------------------------------

    JA:
    Wolałbym zmodyfikować kolor wyświetlanej nazwy użytkownika, bo akurat
    kolor paska pasuje nam do sklepu. Proszę o kod css dla koloru nazwy
    użytkownika.
    -------------------------------------------------------------------------------------

    HOME:
    Witam,

    Kolor czcionki można modyfikować z poziomu edytora RWD.


    W razie pojawienia się pytań lub wątpliwości pozostajemy do dyspozycji.
    -------------------------------------------------------------------------------------

    JA:

    I jak sobie Pan wyobraża to, że przy tym wyglądzie sklepu i białym tle
    zmienię całą czcionkę na biało i aby ona była widoczna w każdym miejscu
    sklepu???? bo ja jakoś to sobie tego nie mogę wyobrazić niestety. Tą
    czcionke to ja sobie mogę zmienić w css i w głównej deklaracji czcionki
    dla sekcji body ale nie to mi chodzi. Bardzo proszę o czytanie maili ze
    zrozumieniem i podanie tego kodu css, a najlepiej samych nazw klas dla tego
    elementu (kod sobie już sam dopiszę), które odpowiadają za formatowanie
    tylko i WYŁACZNIE tego jednego elementu o jakim pisałem, czyli nazwy
    użytkownika wyświetlanej po zalogowaniu się. Nazwy klas jak już pisałem
    w którymś z poprzednich maili próbowałem znaleźć z kodu strony i je zmodyfikować ale z
    jakiegoś powodu to nie działo mimo, że do regułek css dopisuje
    !important (taki znacznik mający na celu wymusić odpowiednie
    formatowanie mimo tego, że wcześniej do danej klasy było przypisane
    inne), stąd mniemam że faktycznie te nazwy klas są inne, a sklep je
    gdzieś w locie zamienia generując kod html, który potem można wyświetlić
    w przeglądarce za pomocą Wyświetl źródło strony bądź zbadaj element.
    --------------------------------------------------------------------------------------------

    HOME:
    Witam,

    Proszę Państwa, pragnę zauważyć i zgodnie z informacją podaną panelu sklepu nie świadczymy wsparcia w zakresie modyfikacji szaty graficznej. Stąd proszę skontaktować się bezpośrednio z grafikiem lub graficzną celem jest dopasowania do własnych potrzeb. Dodam, iż w lokalizacji danego kodu może Państwa wspomóc np. dodatek o nazwie Firebug do przeglądarki Firefox.


    W razie pojawienia się pytań lub wątpliwości pozostajemy do dyspozycji.
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    JA:
    Ja rozumiem, że nie świadczycie wsparcia, tylko że to nie jest prośba o wsparcie, a o pomoc w poprawie błędu w szablonie dostarczanym przez was - niemodyfikowanym.
    -------------------------------------------------------------------------------------------

    HOME:
    Witam,

    Proszę o dokładne opisanie konkretnie w którym pliku i treści kodu występuje błąd dostarczonej przez nas szaty graficznej w wersji oryginalnej, abym mógł go zreplikować.


    W razie pojawienia się pytań lub wątpliwości pozostajemy do dyspozycji.
     
    Last edited by a moderator: 10 Czerwiec 2015
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @gielo2 Biuro Obsługi Klienta nie świadczy pomocy w zakresie zmian w kodzie CSS, np. szablonów. Nie badałem jeszcze sprawy, ale jeśli faktycznie jest błąd w szablonie, to sprawa została trochę źle poprowadzona. Odezwę się do Ciebie w wiadomości prywatnej, aby sprawdzić więcej informacji.

    Zmieniłem tytuł tematu i zmodyfikowałem trochę treść, aby usprawnić czytelność całego wątku.

    EDIT: @gielo2 w przypadku Twojego zgłoszenia to zbadałem sprawę i zgłosiłem sprawę do poprawki. Aktualizacja obejmie globalnie wszystkich użytkowników sklepów Click Shop, aby poprawić wspomnianą przez Ciebie kwestię. Na tę chwilę jako alternatywę mogę zaproponować dodanie kodu CSS do szablonu:
    Kod:
    .hello { color: #fff; margin-top: 18px;}
     
    Ostatnia modyfikacja: 8 Czerwiec 2015
    gielo2 lubi to.
  7. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    Bardzo dziękuję za szybkie załatwienie sprawy :) Oczywiście wszystko działa obecnie jak powinno po dopisaniu tej klasy .hello.
     

Poleć forum znajomym