Witam, Czy w Click Shopie da się ustawić tak, aby Klient mógł dokonywać zakupu tylko po weryfikacji przez administratora? Sklep ma być przeznaczony tylko dla odbiorców hurtowych. Ceny będą widoczne po zalogowaniu, ale nie chcemy, aby każdy mógł zarejestrować się do sklepu, a tylko i wyłącznie firmy, które zostaną zweryfikowane.
Możesz ustawić sprzedaż tylko dla zarejestrowanych, możesz wymagać potwierdzenia rejestracji i zamówień, ale nie zablokujesz procesu rejestracji i zakupów, do czasu potwierdzenia ich przez administratora. A więc klient dokończy rejestrację i dokona zakupu, natomiast weryfikacja rejestracji i zakupu będzie mogła zostać wykonana jakby po samym procesie rejestracji i zakupu. Czyli po fakcie. Oczywiście podejrzewam że stosowne zapisy w regulaminie czy np. boxy informacyjne w procesie rejestracji, powinny dać klientowi do zrozumienia, że jego działania będą weryfikowane. Oczywiście można spróbować zrobić np. tak, że edytujemy .tpl i zmieniamy domyślne zaznaczenie rejestracji na firmę, a osobę prywatną ukrywamy (nie będzie przycisku zmiany). Oczywiście to drobiazg który nadal nic nie zmienia. W procesie rejestracji i zakupów możemy wstawić dodatkowe pola informacyjne. Czyli reasumując: nie zablokujesz nikomu drogi do rejestracji. Chyba że masz stronę WWW, z której będziesz kierował użytkowników na sklep, wtedy można by dodać plik .htaccess który ogólnie zabezpieczy cały sklep dodatkowym loginem i hasłem. A więc klient zgłasza się do Ciebie, dajesz mu dane dostępowe do strony sklepu i dopiero tu klient dokonuje rejestracji. Minus: sklep zamknięty z zewnątrz dla klientów, którzy nie zgłoszą się do Ciebie.
FEEDBACK-983 zgłosiłem sugestię na wprowadzenie zmian dot. właśnie wykluczenia os. fizycznych w procesie rejestracji + dodatkową weryfikację dla sprzedaży b2b a więc weryfikację rejestracji konta (tak jak na forum, że musimy ręcznie zaakceptować użytkownika po sprawdzeniu danych).
W między czasie wymyśliliśmy dosyć prosty sposób. Może komuś się przyda. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie czy w tym pomyśle nie ma jakiejś luki, której się nie dopatrzyłem. 1.Wyłączone ceny dla nie zalogowanych. 2.Wymagane potwierdzenie e-maila linkiem aktywacyjnym, który zazwyczaj przychodzi w automatycznym mailu, ale został on usunięty z treści tego maila. Zostanie umieszczona tam informacja, że "ręcznie" będą Klienci weryfikowani. Klient w tym momencie nie ma w co kliknąć, żeby potwierdzić maila. Klient, który się zarejestruje, ale nie potwierdzi e-maila nie widzi cen. 3. Potwierdzanie maila Klienta z panelu administratora w (Edytuj klienta -> Potwierdzony E-mail (tak/nie) Wydaje mi się, że to wystarczy.
No i w sumie to całkiem dobry pomysł, tylko kwestia zakomunikowania tego we właściwy sposób a więc komunikat na stronie + komunikat w mailu (w praktyce wiemy, że chociaż ten sam schemat działa na forum, to jednak zdarza się kontakt z BOK z pytaniem o konto na forum, więc jedynie uczulam aby nie było zaskoczenia). Fajny pomysł, lubię to! Nie wydaje mi się aby gdzieś była dziura, bo klient inaczej tego nie aktywuje.