Witam Mam taki problem. Musialem zrezygnowac z drozszego serwera w home.pl i zakupic drugi tanszy. Postepowalem zgodnie z poradnikiem czyli, utworzylem na nowyl serwerze email z taka sama nazwa i ustawilem go na "we wszystkich domenach", Kiedy termin dzialania starego serwera uplynal podlaczylem swoja demene do nowego serwera. Od tamtej pory nie moge odebrac ani wyslac na ta skrzynke zadnej wiadomosci. Prosze o pomoc. Ponizej zalaczam zwrotke z po wyslaniu maila: Dostarczenie Twojej wiadomosci okazalo sie niewykonalne, nasz serwer pocztowy nie bedzie staral sie wyslac jej ponownie. Dokladna przyczyna niedoreczenia listu znajduje sie ponizej. === Hi. This message was created automatically by mail system at Wirtualna Polska. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. X-WP-DKIM-Status: no signature (id: n/a) X-WP-MailID: 67bf85acaaf5d06d4995452feba44a29 X-WP-AV: skaner antywirusowy Poczty Wirtualnej Polski X-WP-SPAM: NO (U9) 0W0001A [YVOk] X-WP-Bounce-Status: Unknown Message-ID: <67bf85acaaf5d06d4995452feba44a29@wp.pl> <greg@ukgreg.co.uk>: Sorry, I couldn't find any host named ukgreg.co.uk. (#5.1.2) --- Ponizej znajduje sie kopia listu / Below this line is a copy of the message. Return-Path: <ukgreg@wp.pl> Received: (wp-smtpd smtp.wp.pl 20291 invoked from network); 30 Aug 2019 14:22:12 +0200 DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=wp.pl; s=1024a; t=1567167732; bh=frcCV1k9oG9oKj3dpUqdJg1PxRT2RSN/XKdLCPjaYaY=; h=To:From:Subject; b=CuBs0mLNriXI7AckSpeTymREbs5LtbkLSm4YVlhIOT7VeuiyboXbneXxH9gKOmn1U dyGh2+pht00VswGIlKIkWNIBniy4ZuxNHtyS3iD9DZe9wxa8AYz3q+KMjV1qBaisig 8BNcNp3/bzZmUXT7zUAK+/Rrv58tJC/O85opxaTY= Received: from unknown (HELO [10.157.0.18]) (ukgreg@wp.pl@[85.203.46.62]) (envelope-sender <ukgreg@wp.pl>) by smtp.wp.pl (WP-SMTPD) with ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 encrypted SMTP for <greg@ukgreg.co.uk>; 30 Aug 2019 14:22:12 +0200 To: greg@ukgreg.co.uk From: Tomasz Cejrowski <ukgreg@wp.pl> Subject: s Message-ID: <9fae8703-e075-4351-a773-5aa740f4c3a5@wp.pl> Date: Fri, 30 Aug 2019 13:21:57 +0100 User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101 Thunderbird/60.8.0 MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed Content-Transfer-Encoding: 7bit Content-Language: en-GB X-WP-MailID: c1fea333922db019001fbe283b6101f7 X-WP-AV: skaner antywirusowy Poczty Wirtualnej Polski X-WP-SPAM: NO 0000001 [MQIH]
@ukgreg z tego co widzę nie posiadasz rekord MX dla domeny tak jak by przypisanie do nowego serwera zostało wykonane niepoprawnie. Sprawdź przypisanie domeny do serwera bo prawdopodobnie przypisał się tylko rekord A
Witam, Dzieki za szybka podpowiedz!! Domena jest kupiona W AZ.pl natomiast strona (jeszcze nie dziala) stoi na home.pl. W zalaczniku plik ser1.jpg pokazuje jak jest ustawiona ta domena a w pliku ser2 zaznaczam opcje "Inny serwer (rekordy MX)" ale zielonego pojecia nie mam co tam wpisac? Gubie sie w tym nowym Panelu. Jeszcze raz dziekuje za szybka odpowiedz @machum93
Gdzie chcesz obsługiwać pocztę? Na serwerze w home.pl? Jeśli tak, to powinieneś zostawić opcję jak na zrzucie ser1.jpg. Możesz też dla w pierwszej kolejności ustawić Brak obsługi poczty, zapisać i ponownie ustawić Twój serwer. Potem w sekcji Domeny musiałbyś sprawdzić czy jest poprawnie utworzony rekord MX. Dopiero jeśli chciałbyś obsługiwać pocztę na innym serwerze (np. w Az.pl, na Gmailu czy innym), musiałbyś ustawić przekierowanie MXa jak na ser2.jpg
Dzieki @casar za podpowiedz, zrobilem tak jak poradziles (zmienilem ustawienia i wrocilem do poprzednich) ale to chyba nie pomoglo bo dalej mam zwrotke jak wysylam maila na greg@ukgreg.co.uk. W zalaczniku przesylam screny z konfiguracji domeny. Nie widze tam niczego innego jak tylko DNS-y. Maila mam ustawionego na (wszystkie Domeny) moge tez zmienic to na ukgreg.co.uk ale to tez nie dziala. Gdzie popelniam blad?
Ja przy domenie zewnętrznej mam włączony hosting DNS, u Ciebie jest on wyłączony dla tej domeny. Możesz jeszcze całkowicie usunąć domenę z panelu i ponownie ją przypisać w Panelu, a potem do serwera. Jeśli to nie pomoże, to już trzeba by skontaktować się z BOK.
Dzieki serdeczne, wlasnie sprawdzilem DNSy i niemoge ich zmienic/wlaczyc. ale cos tam sie dopisalo patrz dns.jpg. Patrzac na ten screen przyszlo mi do glowy ze moze jednak zaznaczyc opcje "Inny serwer (rekordy MX)" i odpowiednio w pole "Priorytet" wpisac ukgreg.co.uk. a w pole "Host serwera poczty"10 ukgreg.co.uk. ? Czy to by zadzialalo?
To raczej nie zadziała, bo serwery w home takiego przekierowania MXem nie obsługują. Po zrzucie widać, że coś jest nie tak. Sprawdź jeszcze to co napisałem wcześniej (całkowite usunięcie domeny z panelu) , a jeśli nic nie da - skontaktuj sie z BOK. Wysłane z mojego PLUS przy użyciu Tapatalka
Dzieki Casar, usunalem domene dodalem ja ponownie, odczekam pare godzin i sprawdze! Dzieki jeszcze raz.
Wyczuwam sukces, bo Twoja domena odpowiada już dwoma rekordami i skrypty do sprawdzania adresów e-mail pokazują, że Twój adres istnieje
Masz nosa @casar!! Skrzynka juz dziala odbiera/wysyla wiadomosci. Czy teraz jak z opcji "wszystkie domeny" przelacze ja na "ukgreg.co.uk" czy to cos zmieni? Chcialbym odbierac poczte w mozilla thunderbird jak przed przeprowadzka. BTW, jeszcze raz dziekuje za pomoc!