1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Logowanie do sklepu z konta Facebook

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika Dominik, 29 Wrzesień 2015.

  1. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Czy jest jakakolwiek możliwość włączenia logowania przez Facebooka?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W chwili obecnej nie ma takiej możliwości. Możesz za to dokonywać zakupów, aktywując sklep na Facebooku. Jest to jednak zupełnie innego rozwiązanie. Przekazuje Twojego zgłoszenie niezwłocznie do kierownika produktu, sprawdzimy co się da z tym tematem zrobić :)

    Edit:

    Zgłoszenie przyjęte. Z tego co się dowiedziałem, są przewidywane rozszerzenia dot. logowania, ale bez szczegółów ani terminów :( Zapewne coś się dopiero "planuje" Pozostaje więc czekać na aktualizacje. Zawsze tego typu informacje znajdziesz na stronie www.pomoc.home.pl/komunikaty gdzie zamieszczamy szczegółowe listy wprowadzanych zmian.

    Możesz także dodać nasz kanał Twitter: https://twitter.com/home_pl_tech aby otrzymywać powiadomienia
     
    Ostatnia modyfikacja: 29 Wrzesień 2015
  3. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Pozwól, że nie skomentuję :)
     
    farsta lubi to.
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Pamiętaj, że tego typu platformy jak Click Shop oraz jemu podobne, rozwijają się nieco inaczej niż darmowe produktu, produktu pisane na zamówienie czy produktu modułowe, typu CMS gdzie wystarczy doinstalować komponent. Każdy element układani pojawia się w aplikacji w konkretnym celu a tym samym w konkretnym miejscu kodu i po wcześniejszym teście wszelkich możliwych wariantów jego działania. Chociaż logowanie z Facebook i innych kanałów społecznościowych jest popularne, ale trzeba pamiętać o tym, że nie dostarczają one wystarczającej ilości danych do wykonania zakupów, a ze względów prawnych, także nie wymuszają akceptacji wszystkich regulaminów, których oczekiwałby sprzedający. Niestety, nieco inaczej wygląda to w krajach, w których takie pomysły i serwisy się rodzą.

    I piszę to jako użytkownik sieci, a nie pracownik home.pl

    Jako pracownik zapewniam Cię, że pomysł jest zgłoszony do najbardziej kompetentnej osoby jaka powinna się tym zająć. Działamy :)
     
  5. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    @Grzesiek, pierwszej części nie będę nadal komentował. Albo nie, skomentuję jednym zdaniem: Dom można budować kilka tygodni, lub kilkanaście lat w zależności od dostępnych zasobów.

    A teraz druga część - nawet bardziej niż na samym logowaniu przez fb, zależałoby mi na ułatwieniu klientom wypełniania pól adresowych - zwłaszcza na smartfonach, przez które tracimy wiele transakcji (sam wiesz, jak upierdliwe jest wyklikanie na komórce całego adresu. Pierwsze rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy to właśnie fb.

    Jest jeszcze drugie rozwiązanie - stworzenie przez Was uzupełniania danych klienta - jeżeli klient wypełni dane w jednym sklepie, jego dane są zapisywane w bazie? ciasteczkach? i jeśli wejdzie na inną stronę opartą o clickShopa i poda email, to pozostałe się uzupełnią. Tak, wiem, że jest coś takiego od wujka G, ale nie działa, jeżeli w międzyczasie zmienię urządzenie, nie wszystkie dane się wypełniają, etc. U Was nie byłoby problemu z niezgodnością danych ani zmianą urządzenia...
     
  6. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Dominik i uważasz, że trzymanie danych adresowych w cookiesach byłoby bezpieczne? Ja uważam, że absolutnie nie.
    Jak sobie wyobrażasz bazę danych osób trzymaną na serwerach home? Wiesz chyba dobrze z czym wiąże się administracja bazą danych osobowych pod względem tak technicznym jak i prawnym. W Facebooku nikt praktycznie nie wpisuje adresów przez co nie zostałyby pobrane do sklepu, dodatkowo logowanie przez FB wymaga wbrew pozorom kilku rzeczy po stronie użytkownika, np zezwolenia na dostęp do danych itd na co większość się nie zgodzi.
    To nie są dobre rozwiązania.
    Jeśli klient jest zainteresowany naszą ofertą to i tak z niej skorzysta i obecnie w dobie 5 calowych smartfonów wpisanie adresu nie jest jakimś większym problemem. Większość przeglądarek i tak ma autouzupełnianie pól formularza o ile mają one takie same nazwy, więc jeśli klient zrobi zakupy w jednym clickshope, przy wpisywaniu danych w innym pojawi mu się opcja autouzupełnienia - przetestowane.
     
  7. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    @TheL jeśli masz takie podejście
    to albo masz za dużo pieniędzy (podziel się ;p ) albo nie masz sklepu B2C. Słyszałeś o konwersji, jej poprawianiu, o UX?
     
  8. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    słyszałem o wszystkim, ale jestem też realistą :)
     
  9. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Szanuję Twoją wiedzę programistyczną, ale w tym temacie, nie mamy o czym rozmawiać.
    Fajnie, że "słyszałeś". Ja słyszałem o Chopinie, ale do fortepianu nie siadam
     
  10. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Ok Ty masz swoją wiedzę na ten temat ja swoją :) ja głównie na to patrzę pod względem technicznym. Coś co w teorii może pomóc, może rownież szkód narobić.
    powiedz mi jakby miał zareagować system w przypadku ataku i logowania + zakupów przez boty z kont normalnych ludzi w ilości kilkuset na godzinę? Jak dobrze wiemy konta na Fb często są słabo chronione i podatne na istnienie w sieci botnet.
     
  11. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Aaaa, jeśli chodzi o to, zależałoby mi na ułatwieniu klientom wypełniania pól adresowych (zwłaszcza na smartfonach). I tyle wiem. Jak - tego już nie wiem.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Panowie, oceny zamieniamy w opinie. Ilu ludzi tyle opinii, dzielimy się wiedzą. Każdy z nas ma inny punkt widzenia ze względu na zajmowane stanowisko czy doświadczenie, dlatego nie oceniajmy tego, tylko zastanówmy się jakie każdy z tych elementów o których piszecie ma znaczenie dla nas. @Dominik w tym temacie to o czym Ty piszesz i co chciałbyś osiągnąć, w dużej części zależy także od tego o czym pisze @TheL.

    Jako klient wiem co chcę kupić, ale nie interesuje mnie w jaki sposób sklep utrzyma to na stanie. Pytanie, co sklep zrobi, aby mi to sprzedać? I tu wariantów jest wiele. Podobnie w tym temacie, z pozoru prosta czynność niesie za sobą nie tylko kilka rozwiązań technicznych ale i wiele kwestii prawnych. Dlatego pomimo że coś mogło by być, tego nie ma i nie będzie, nawet ze względu na współodpowiedzialność.

    Co do samego logowania i rozwoju sklepu, podtrzymuję swoje zdanie. W tym wypadku kwestie finansowe nie są wielkim problemem, rozwijamy wszystkie produkty a ostatnie dwa lata o to szereg nowych rozwiązań w naszej ofercie. Na rynku funkcjonuje bardzo dużo firm, oferujących płatne sklepy, takie jak my. I uwierz mi na słowo, nie każda firma aktualizuje sklep tak często jak my, nie wspominając o tym że nie każda posiada chociaż połowę funkcjonalności jakie ma Click Shop. Owszem, jest też wiele rozwiązań wszystko mających, ale nie wszystko działa. Niestety ze względów "różnych" nie mogę i nie chcę wymieniać nazw. Ale też nie będę upierał się, że Click Shop jest wszystkim co sklep powinien mieć... ale od tego jest to forum, BOK i tacy Klienci jak Ty, aby nam pokazać, jak możemy ten produkt udoskonalić.

    Więc ponawiam, zgłoszone, działamy! :D
     

Poleć forum znajomym