1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE mail aktywacyjny ze sklepu (SPF)

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika AnjaCoraletti, 20 Wrzesień 2016.

  1. AnjaCoraletti

    AnjaCoraletti Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    Witam, testujemy stronę sklepu przed otwarciem i mamy problem z mailem z linkiem aktywacyjnym. Na adresy mailowe np i z interii bez problemu dochodzą maile a np na gmail już nie. Czy jest to ogólny problem?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak, ogólny problem Gmaila, że traktuje wielu hostingodawców jak spamerów, ale tak się internet toczy i nie przerzucamy winy.

    2 rzeczy które możesz zrobić:
    1. Skonfigurować w sklepie istniejący adres e-mail, założony na serwerze, czyli korzystasz z ustawień SMTP:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/do-czego-sluzy-opcja-ustawienia-e-mail/
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-skonfigurowac-moj-sklep-zaraz-po-uruchomieniu/

    Tu w razie czego masz jak taką skrzynkę utworzyć: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-dodac-skrzynke-e-mail-na-serwerze-w-home-pl/

    1. Druga rzecz: rekord SPF. https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/rekordy-domeny/ aby było prościej podaj adres domeny w której konto działa, dodamy Ci SPF.
    I testuj. Alternatywą jest już tylko knfiguracja konta email z GMaila (w sklepie), no ale to jest mało profesjonalne.
    Niektórzy także dodają komunikat (można edytować go w ustawieniach językowych --> Frazy) że wiadomość została wysłana, sprawdź folder skrzynka odbiorcza lub SPAM (zakładam że tam trafiła wiadomość). To popularne zjawisko.
     
  3. AnjaCoraletti

    AnjaCoraletti Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    tylko problem w tym, że w spamie też nie ma tych maili


    This is the IdeaMailServer program at host annas.home.pl.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    <ostaszewskit@gmail.com>: 421 4.7.0 [79.96.44.63 15] Our
    system has detected that this message is
    4.7.0 suspicious due to the very low reputation of the sending IP address.
    4.7.0 To protect our users from spam, mail sent from your IP address has
    4.7.0 been temporarily rate limited. Please visit
    4.7.0 https://support.google.com/mail/answer/188131 for more
    information. u22si2722915wma.74 - gsmtp
    (Sorry, I am giving up after 40 attempts)

    ---- Original Message ----
    Subject: Potwierdzenie rejestracji w sklepie
    From: AnjaCoraletti <sklep@anjacoraletti.pl>
    To: ostaszewskit@gmail.com
    Date: Fri, 02 Sep 2016 13:20:41 +0200
     
  4. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Podaj Grześkowi nazwę domeny, albo wyślij zgłoszenie przez Panel Administracyjny - dodanie SPFa powinno załatwić sprawę.
     
    AnjaCoraletti lubi to.
  5. AnjaCoraletti

    AnjaCoraletti Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    sklep.anjacoraletti.pl
     
  6. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Adres e-mail, z którego wychodzą wiadomości, masz w tej subdomenie (Konfiguracja - Ustawienia podstawowe - Ustawienia e-mail)?
     
  7. AnjaCoraletti

    AnjaCoraletti Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    tak
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @AnjaCoraletti Konfiguracja --> Ustawienia podstawowe --> Ustawienia e-mail chyba jednak mamy mały błąd? :)
    SPF dodany dla domeny i subdomeny ;) Poczekajmy na odświeżenie. Jeśli mimo to wiadomości ze sklepu trafią do spamu (na Gmail) to zmienimy treść komunikatu, wiadomość została wysłana +... sprawdź folder spam.
     
    AnjaCoraletti lubi to.
  9. AnjaCoraletti

    AnjaCoraletti Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    ok to teraz jak w przedszkolu ;) powiedz gdzie jest błąd :) bo pacze pacze i wszystko jak trzeba
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Adres e-mail kontaktowy jest w domenie anjacoraletti.pl , sklep działa w subdomenie sklep.anjacoraletti.pl
    Ale jest ok, ta konfiguracja nie ma związku ze sprawą, poza tym że oba adresy kierują na 2 serwery. Nie było tematu.
     
  11. AnjaCoraletti

    AnjaCoraletti Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    uffff....czyli maile będą szły ale mogą iść do spamu tak, ok, to jak zmienić komunikat przy rejestracji?
     
  12. ryra91

    ryra91 Użytkownik

    Wiadomości:
    59
    Docenione treści:
    3
    Musisz znaleźć w tych frazach komunikat do którego chcesz dopisać, że wiadomości wpadają w spam. Ja na przykład dopisałem to do wyskakującego górnego okienka po zarejestrowaniu się (screen w załączniku).

    Prosimy również sprawdzić folder spam - dopisałem to, reszta była ustawiona standardowo.



    Pozdrawiam
    Rafał
     

    Załączone pliki:

    • spam.png
      spam.png
      Rozmiar pliku:
      6,9 KB
      Wyświetleń:
      392
    AnjaCoraletti lubi to.
  13. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Musisz jeszcze poprawić SPF dla domeny - bo skoro wysyłka jest ze skrzynki w domenie anjacoraletti.pl to w jej SPFie musi znaleźć się IP sklepu:

    Kod:
    anjacoraletti.pl.       3600    IN      TXT     "v=spf1 ip4:ip4:79.96.82.168 ip4:79.96.44.63 a mx"
     
    Mariusz lubi to.

Poleć forum znajomym