Witam, help... Mam skrzynki firmowe w 2 domenach (powiedzmy X i Y). Odkąd jedną z domen (X) wydelegowałam do home i tam utworzyłam nowe konta pocztowe - nie dochodzą maile z tej drugiej domeny (Y). Inne maile dochodzą. Nie jesteśmy na czarnej liście, dodałam adresy Y na białą listę... Co może być tego przyczyną? Nie dostaję żadnego daemona że wiadomość nie została dostarczona, natomiast gdy żądam potwierdzenia dostarczenia to dostaję informację że mail został dostarczony. A maila nie ma.
Heh, pośpieszyłam się. Co się okazało: część maili wpada na starą skrzynkę dotychczasowego dostawcy która jak się okazało nadal jest przypisana do domeny. Czyli mam skrzynki w tej samej domenie u dwóch dostawców. Zastanawiam się w którym miejscu zapada decyzja do którego dostawcy przesłać dany mail...
O tym decydują głównie serwery DNS. Jeśli konfiguracja domeny X pozostaje po stronie starego operatora, to ich serwery poczty będą próbowały dostarczać wiadomości na tą domenę lokalnie (po swojej stronie), zamiast na zewnątrz. Skontaktuj się z obecnym operatorem i podpytaj o usunięcie strefy domeny X po ich stronie lub sprawdź czy nie ma takiej możliwości w ich Panelu.
Dokładnie. Maila będą trafiały tam, gdzie kierują DNS domeny, ale raz: odświeżanie DNS trwa do 30h, dwa, jeśli na starych serwerach pozostała jakaś konfiguracja domeny (strefa) lub skrzynki e-mail, to mogą pojawić się komplikacje, szczególnie jeśli poczta wychodzi też z serwerów poprzedniego dostawcy, ale to już skrajna sytuacja.