1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Niechciane znaczniki html w wiadomościach TXT

Dyskusja w 'Sklep internetowy' rozpoczęta przez użytkownika salaryman, 2 Marzec 2018.

  1. salaryman

    salaryman Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    2
    Prowadzę komunikację email z klientami w formacie tekstowym, nie html.
    W wiadomościach do klientów komunikaty dodatkowe związane z płatnością
    sklep "wkleja" w treść ale wstawia tam znaczniki html, mimo że format
    wiadomości jest tekstowy. W rezultacie klient otrzymuje wiadomość
    tekstową, w której treści znajdują się elementy typu <p> </p></br> itp.
    To brak profesjonalizmu, wstyd przed klientami, brak słów...

    Problem ciągnie się od lat - zgłaszałem to do pomocy technicznej,
    obiecywano naprawę ale działań brak.

    Proszę o pomoc lub skuteczną interwencję...
    Pozdrawiam
     
  2. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @salaryman czy możesz podać przykład szablonu wiadomości, który wyświetla się w ten sposób?
     
  3. salaryman

    salaryman Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    2
    Sprawa dotyczy potwierdzenia złożenia zamówienia - klient otrzymuje
    emilem potwierdzenie, że właśnie dokonał zakupu następujących towarów
    za daną kwotę, sposób wysyłki itp W treści tej wiadomości umieszczam
    znacznik {payment_notify} i zależnie od wybranego sposobu płatności
    w tym miejscu wyświetla się zdefiniowany tekst ("Komunikat email")
    zdefiniowany dla każdego rodzaju płatności osobno. Na przykład - numer
    konta i adres dla klienta który wybrał płatność przelewem lub np adres
    odbioru osobistego dla klienta który wybrał płatność gotówką przy
    odbiorze osobistym. Tam właśnie objawiają się te niechciane elementy
    html'a...
     
  4. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @salaryman podaj jeszcze proszę z której formy płatności korzystasz.
     
  5. salaryman

    salaryman Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    2
    Podejrzewam że ten problem występuję globalnie... W każdym razie dzisiaj
    zrobiłem próbne zakupy w moim sklepie i wybrałem opcję "Przelew -
    przedpłata na konto". W tekstowym potwierdzeniu zakupu był poniższy
    komunikat pomiędzy znacznikami paragrafu "<p>", wiersz nie był podzielony
    (line break), co dodatkowo dziwnie wyróżnia tekst na tle całej wiadomości,
    w której ręcznie dzielę wiersze żeby było przejrzyście:

    "<p>Prosimy o dokonanie wpłaty na nasze konto bankowe:XXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX NAZWA Adres, kod pocztowy Tytuł przelewu: "Zamówienie XXXXXX" Kwota: 77,00 zł</p>"
     
  6. JakubW

    JakubW eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    104
    Docenione treści:
    10
    @salaryman z @PiotrekZ właśnie sprawdzamy tę kwestię, bo widać, że coś jest na rzeczy. Jak coś będziemy znać w temacie, damy Tobie znać.
     
  7. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @salaryman na ten moment rozwiązaniem niedogodności będzie włączenie formatu wysyłki wiadomości "TXT + HTML" (sprawdzałem to wykonując testowe zamówienia, tekst wyświetla się bez znaczników). Edytor tekstu będzie w tym roku zupełnie przebudowany, wtedy tego typu błędy zostaną poprawione.
     
  8. footballNapoleons

    footballNapoleons Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Może Tryb Debugowania został uruchomiony?
     
  9. salaryman

    salaryman Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    2
    Zmieniłem ustawienia w sklepie na "TXT + HTML", w treści HTML wpisałem "{status_txt}".
    Dokonałem próbnego zakupu. W otrzymanej wiadomości tekstowej status był pomiędzy znacznikami <p>.

    ...problem zdecydowanie nie wygląda na rozwiązany.
     
  10. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @salaryman Wykonałem test w następujący sposób. Szablon wiadomości: zamówienie - potwierdzenie. Zmieniłem format wysyłki na TXT + HTML, skopiowałem treść wiadomości z edytora TXT do edytora HTML, zapisałem ustawienia i złożyłem zamówienie testowe. W mojej skrzynce pocztowej wiadomość wyświetla się poprawnie, bez znaczników HTML.
     
  11. salaryman

    salaryman Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    2
    Dopiero teraz znalazłem czas aby ponowić próbę. Owszem w moim programie
    pocztowym (Thunderbird) wyświetla się teraz wiadomość w trybie HTML - więc znaczniki
    paragrafu <p></p> są niewidoczne. Chodzi jednak o to aby wiadomość była
    tekstowa i wyświetlała się poprawnie.

    Oprogramowanie sklepu najwyraźniej nie rozróżnia treści zdefiniowanej
    w {payment_notify} między TXT i HTML - zawsze wysyła HTML. Powinno być
    to pewnie rozwiązane tak jak treść wiadomości statusu zamówień:
    używamy znacznik {status_txt} gdy w wiadomości ma być treść tekstowa
    lub {status_html} jeżeli ma być formatowana w HTML'u.

    Najstarsze zgłoszenia przeze mnie tego problemu pochodzą z dnia 2015-11-16 i kolejnego.
    Numery sprawy: SBP-16377-726 i BBB-38839-554. Potem QKXI-95491-874 z dnia 2016-04-25.

    Minęło już kilka lat, sprawa jest nieruszona.
    Proszę nie oznaczać problemu jako rozwiązany...
     
  12. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    752
    Docenione treści:
    86
    @salaryman Twoja sugestia została przekazana do działu rozwoju aplikacji.
     
  13. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    752
    Docenione treści:
    86
    @salaryman twoja sugestia została odrzucona przez dział rozwoju aplikacji.
     
  14. salaryman

    salaryman Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    2
    Odświeżam temat - to nie była "sugestia" tylko zgłoszenie NIEROZWIĄZANEGO BŁĘDU.
    Już pewnie ze cztery lata czekamy na rozwiązanie...
     
  15. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    752
    Docenione treści:
    86
    @salaryman znaczniki działają poprawie wystarczy zmienić typ z tekst na HTML w szablonie wiadomości potwierdzenia zamówienia. Obecnie wszystkie programy pocztowe obsługują HTML.
     
  16. salaryman

    salaryman Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    2
    To oczywista nieprawda. Sklep zapewnia tworzenie i wysyłanie wiadomości w wersji html lub w wersji tekstowej,
    wybór należy do administratora sklepu a nie do administratora forum home.pl W 99% procentach działa to poprawnie,
    tylko ewidentne niedopatrzenie programistów jest przyczyną że dodatkowe komunikaty w treści tekstowej mają zbędne
    znaczniki html.

    To że programy pocztowe obsługują HTML nie oznacza że wszyscy muszą z nich korzystać.
    Wygląda na to że w oprogramowaniu sklepu Click Shop jest zwyczajny bug który należ naprawić.
     
  17. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    752
    Docenione treści:
    86
    @salaryman przekazałem ponownie zgłoszenie do weryfikacji przez naszych programistów.
     
  18. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    752
    Docenione treści:
    86
    @salaryman otrzymałem informację, iż znaczniki zostaną poprawione. Obecnie niestety nie znam przybliżonego terminu wdrożenie tego na produkcję, dlatego proszę o cierpliwość.
     

Poleć forum znajomym