Prowadzę komunikację email z klientami w formacie tekstowym, nie html. W wiadomościach do klientów komunikaty dodatkowe związane z płatnością sklep "wkleja" w treść ale wstawia tam znaczniki html, mimo że format wiadomości jest tekstowy. W rezultacie klient otrzymuje wiadomość tekstową, w której treści znajdują się elementy typu <p> </p></br> itp. To brak profesjonalizmu, wstyd przed klientami, brak słów... Problem ciągnie się od lat - zgłaszałem to do pomocy technicznej, obiecywano naprawę ale działań brak. Proszę o pomoc lub skuteczną interwencję... Pozdrawiam
Sprawa dotyczy potwierdzenia złożenia zamówienia - klient otrzymuje emilem potwierdzenie, że właśnie dokonał zakupu następujących towarów za daną kwotę, sposób wysyłki itp W treści tej wiadomości umieszczam znacznik {payment_notify} i zależnie od wybranego sposobu płatności w tym miejscu wyświetla się zdefiniowany tekst ("Komunikat email") zdefiniowany dla każdego rodzaju płatności osobno. Na przykład - numer konta i adres dla klienta który wybrał płatność przelewem lub np adres odbioru osobistego dla klienta który wybrał płatność gotówką przy odbiorze osobistym. Tam właśnie objawiają się te niechciane elementy html'a...
Podejrzewam że ten problem występuję globalnie... W każdym razie dzisiaj zrobiłem próbne zakupy w moim sklepie i wybrałem opcję "Przelew - przedpłata na konto". W tekstowym potwierdzeniu zakupu był poniższy komunikat pomiędzy znacznikami paragrafu "<p>", wiersz nie był podzielony (line break), co dodatkowo dziwnie wyróżnia tekst na tle całej wiadomości, w której ręcznie dzielę wiersze żeby było przejrzyście: "<p>Prosimy o dokonanie wpłaty na nasze konto bankowe:XXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX NAZWA Adres, kod pocztowy Tytuł przelewu: "Zamówienie XXXXXX" Kwota: 77,00 zł</p>"
@salaryman z @PiotrekZ właśnie sprawdzamy tę kwestię, bo widać, że coś jest na rzeczy. Jak coś będziemy znać w temacie, damy Tobie znać.
@salaryman na ten moment rozwiązaniem niedogodności będzie włączenie formatu wysyłki wiadomości "TXT + HTML" (sprawdzałem to wykonując testowe zamówienia, tekst wyświetla się bez znaczników). Edytor tekstu będzie w tym roku zupełnie przebudowany, wtedy tego typu błędy zostaną poprawione.
Zmieniłem ustawienia w sklepie na "TXT + HTML", w treści HTML wpisałem "{status_txt}". Dokonałem próbnego zakupu. W otrzymanej wiadomości tekstowej status był pomiędzy znacznikami <p>. ...problem zdecydowanie nie wygląda na rozwiązany.
@salaryman Wykonałem test w następujący sposób. Szablon wiadomości: zamówienie - potwierdzenie. Zmieniłem format wysyłki na TXT + HTML, skopiowałem treść wiadomości z edytora TXT do edytora HTML, zapisałem ustawienia i złożyłem zamówienie testowe. W mojej skrzynce pocztowej wiadomość wyświetla się poprawnie, bez znaczników HTML.
Dopiero teraz znalazłem czas aby ponowić próbę. Owszem w moim programie pocztowym (Thunderbird) wyświetla się teraz wiadomość w trybie HTML - więc znaczniki paragrafu <p></p> są niewidoczne. Chodzi jednak o to aby wiadomość była tekstowa i wyświetlała się poprawnie. Oprogramowanie sklepu najwyraźniej nie rozróżnia treści zdefiniowanej w {payment_notify} między TXT i HTML - zawsze wysyła HTML. Powinno być to pewnie rozwiązane tak jak treść wiadomości statusu zamówień: używamy znacznik {status_txt} gdy w wiadomości ma być treść tekstowa lub {status_html} jeżeli ma być formatowana w HTML'u. Najstarsze zgłoszenia przeze mnie tego problemu pochodzą z dnia 2015-11-16 i kolejnego. Numery sprawy: SBP-16377-726 i BBB-38839-554. Potem QKXI-95491-874 z dnia 2016-04-25. Minęło już kilka lat, sprawa jest nieruszona. Proszę nie oznaczać problemu jako rozwiązany...
Odświeżam temat - to nie była "sugestia" tylko zgłoszenie NIEROZWIĄZANEGO BŁĘDU. Już pewnie ze cztery lata czekamy na rozwiązanie...
@salaryman znaczniki działają poprawie wystarczy zmienić typ z tekst na HTML w szablonie wiadomości potwierdzenia zamówienia. Obecnie wszystkie programy pocztowe obsługują HTML.
To oczywista nieprawda. Sklep zapewnia tworzenie i wysyłanie wiadomości w wersji html lub w wersji tekstowej, wybór należy do administratora sklepu a nie do administratora forum home.pl W 99% procentach działa to poprawnie, tylko ewidentne niedopatrzenie programistów jest przyczyną że dodatkowe komunikaty w treści tekstowej mają zbędne znaczniki html. To że programy pocztowe obsługują HTML nie oznacza że wszyscy muszą z nich korzystać. Wygląda na to że w oprogramowaniu sklepu Click Shop jest zwyczajny bug który należ naprawić.
@salaryman otrzymałem informację, iż znaczniki zostaną poprawione. Obecnie niestety nie znam przybliżonego terminu wdrożenie tego na produkcję, dlatego proszę o cierpliwość.