Witam, Borykam się z kuriozalnym problemem, nie mogę dogadać się z obsługą klienta we wiadomościach prywatnych. Jestem abonamentem usługi hostingowej od około 10 lat. W tym roku postanowiłem zrezygnować, ponieważ uważam, że cena jest nieadekwatna do moich wymagań. Wtedy nazwa konta hostingowego była wybierana przez klienta i wyglądało to tak: nazwa usługi usluga1, adres usluga1.home.pl oraz adres e-mail usluga1@home.pl. Nie będę opisywał całej historii konwersacji z BOK bo to nie ma sensu i jest tego dużo, więc opiszę w skrócie. Dzwoniłem na infolinię, żeby dopytać czy po usłudze, której nie będę już w tym roku przedłużał, mogę zostawić sobie adres e-mail. Tam byłem poinformowany, że mogę. Przeszedłem do kontaktu z panelu klienta jak mi zasugerowano w rozmowie telefonicznej i tu już się okazało, że nie mogę mieć usługi e-mail z nazwą taką jak wcześniej. Według BOK nazwa jest przydzielana losowo. Zadałem proste pytanie sformułowane mniej więcej tak: 1. Nie przedłużam usługi hostingowej usluga1.home.pl, a co z tym idzie maila usluga1@home.pl 2. Po wygaśnięciu nazwa usluga1 przechodzi do puli dostępnych nazw w adresach e-mail. 3. Dzień po wygaśnięciu usługi hostingowej usluga1 zakładam nową usługę usluga1 jako sama skrzynka pocztowa e-mail. Odpowiedź z BOK: nie możliwe. Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi? Czy adresy e-mail przy zakładaniu samej usługi e-mail są przydzielane losowo? Takie wnioski wyciągnąłem z rozmowy w panelu administracyjnym. Dopuszczam też możliwość, że jestem głupi i nie wiem jak to działa. Pozdrawiam
@kajox1 sprawdzam informacje dotyczące zgłaszanej przez Ciebie kwestii. Proszę dać mi czas do jutra, abym mógł skonsultować sprawę z niektórymi osobami z firmy. Jutro do godziny 15:00 powinienem wrócić z informacjami.
@kajox1 Mariusz w chwili obecnej sprawdza, czy możemy zaproponować Ci inne rozwiązanie, dopasowane do Twoich potrzeb ale niedostępne w naszej ofercie. Wyjaśniam o co chodzi: Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi? Czy adresy e-mail przy zakładaniu samej usługi e-mail są przydzielane losowo? Takie wnioski wyciągnąłem z rozmowy w panelu administracyjnym. - nie tyle adresy e-mail co nazwy usług. Ale w Twojej sytuacji nie ma to żadnego znaczenia, bo nie jest problemem utrzymać dla Ciebie ten adres co zaproponować Ci taką usługę, która podtrzyma go i obniży koszty do minimum, jednocześnie oferując Ci to minimum które potrzebujesz. Informacje jakie otrzymałeś od naszych konsultantów są prawidłowe. W ramach naszych usług możesz zarejestrować hosting lub konto e-mail (Personal e-mail). Rejestrując dawno temu hosting, skorzystałeś z możliwości nadawania mu indywidualnej nazwy, np. kowalski zamiast obecnego systemu nadawania nazw w postaci serwer123456. Tym samym mogłeś utworzyć skrzynki e-mail na serwerze kowalski (kowalski.home.pl) oraz konto główne czyli kowalski@home.pl. Teraz miałbyś co najwyżej serwer123456@home.pl. Jak zapewne domyślasz się w starym systemie ilość nazw była... mocno ograniczona. Rezygnując z obecnego hostingu i rejestrując nowy... nadal rejestrujesz hosting. Nawet jeśli chcesz skorzystać tylko z e-mail i nie interesuje Cię hosting WWW czy kolejne konta e-mail, to nadal rejestrujesz hosting. A więc rezygnacja i rejestracja na nowo nic Ci nie da. Tak! Możemy nadać ręcznie nazwę hostingu, a więc wrócić do 'kowalski' ale... to nadal hosting. Oferujemy konta typu Personal Email (https://home.pl/poczta/rejestruj_pmail) ale to są konta typowo pocztowe i dla nich nie przewidujemy końcówki @home.pl. Jak zapewne domyślasz się, było by to analogiczne z rejestracją... hostingu. Jeśli więc interesuje Cię nadal posiadanie konta e-mail z rozszerzeniem @home.pl konieczne jest utrzymanie usługi hostingu, przynajmniej w najniższym pakiecie, np. Business Cloud Basic lub Business E-mail. Ogólnie to: skorzystałeś z możliwości aktywowania konta e-mail (głównego konta serwera) z czego tak naprawdę mało kto korzysta i nigdy nie było to naszą taryfą przetargową (kto by tam chciał mieć e-mail z rozszerzeniem @home.pl ). A znów taka konfiguracja była zawsze do osiągnięcia właśnie tylko na kontach hostingowych. Więc tak naprawdę posiadasz u nas NIE konto e-mail w adresie kowalski@home.pl, a hosting o identyfikatorze kowalski, który działa roboczo pod adresem kowalski.home.pl i umożliwia m.in utworzenie roboczej skrzynki e-mail kowalski@home.pl Czy 15 czy 10 czy 5 lat temu... czy dziś. Wszystko działa tak samo. Zmiana nazewnictwa hostingu nic nie zmieniła w kontekście tego o co pytasz i co byś potrzebował.
@kajox1 z uwagi na specyfikację naszych serwerów możemy zaproponować tylko zmniejszenie typu usługi do pakietu Business email - https://home.pl/poczta (jest to usługa serwera pocztowego, na którym mozna utworzyć więcej niż jedna sktrzynkę, ale tylko na tym najniższym typie usługi, możesz zachować swój adres e-mail). W naszej ofercie znajduje sie usługa pojedynczej skrzynki e-mail (Personal email), ale ona umożliwia tylko skorzystanie z adresów w postaci: kowalski@post.pl, kowalski@data.pl (nie będziesz mógł skorzystać z adresu z końcówka @home.pl). Nic innego nie zaproponujemy, bo jest to u nas technicznie niemozliwe. Bardziej szczegółowe informacje dodał Grzesiek w poprzednim poście.