1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Odnowienie certyfikaty homeSSL

Dyskusja w 'Certyfikaty SSL' rozpoczęta przez użytkownika chorg, 24 Sierpień 2019.

  1. chorg

    chorg Użytkownik

    Wiadomości:
    55
    Docenione treści:
    8
    Dzień dobry, jak co roku przy odnowieniu certyfikatu SSL miałem lekki dreszczyk emocji. Co tym razem zawaliłem ja, a co jednak nie było moją winą. Pierwszy certyfikat kupiłem 31.08.2015. W tym roku wygasał mi 22.08.2019, poczekałem do dnia 21 sierpnia i rano zakupiłem certyfikat. Certyfikat po jakiś 8h został wydany (lekko się już niepokoiłem), zainstalowałem certyfikat w panelu sklepu. Wszystko wyglądało ok. Następnego dnia rano sklep działał bez problemu, aż do momentu wygaśnięcia starego certyfikatu. No to jeszcze raz przeglądam w panelu czy czegoś nie pominąłem. Po 0,5h się poddałem sięgam po telefon. Po chwili od konsultanta dowiaduję się, że wszystko jest ok tylko, że certyfikat jest zainstalowany na serwerze a nie na sklepie. Nastąpiło przełączenie do osoby, która mogła mi pomóc. Po ponad 20 minutach wyczekiwania i wysłuchania kilka razy czy aby nie zechciałbym jednak ze swoim problemem skierować się do pomocy na stronie, bo tam na pewno jest rozwiązanie, uzyskałem połączenie. Dowiedziałem się, że nie miałem szans zainstalować tego certyfikatu na sklepie bo po przenosinach na nową platformę robi się to ręcznie. I czy to jest traktowanie klienta poważnie? Czy nie można w mailu napisać takiej informacji? Konsultantka nie była mi wstanie odpowiedzieć, dlaczego to nie działa i dlaczego nie mamy takiej informacji.
    Druga sprawa, którą chcę poruszyć to okres ważności certyfikatu, może ktoś mi to jakoś sensownie wyjaśni. Jak już pisałem pierwszy certyfikat kupiłem 31.08.2015 i co roku skraca się jego ważność. W tym roku zakupiłem certyfikat dzień wcześniej niż wygasał, czyli 21 sierpnia, a data jego wygaśnięcie to 20 sierpnia. Czy może mi ktoś wyjaśnić, jak należy odnawiać certyfikat by się nie spóźnić, ale żeby nie być okradanym z tych paru dni? Chętnie zapłaciłbym za certyfikat nawet miesiąc wcześniej, ale żeby jego ważność biegła od daty wygaśnięcia poprzedniego. Tu nie chodzi o pieniądze, bo to dziennie wychodzą jakieś grosze, ale o elementarną przyzwoitość. Czy firma certyfikująca ma jakiś inny kalendarz?
     
    kristall-keramik lubi to.
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 564
    Docenione treści:
    325
    Odnowienie certyfikatu SSL jest generalnie także procesem jego ponownego wydania, więc nie jest to kontynuacja taka jak w przypadku domen, że przedłużając dziś coś co się kończy za miesiąc, dodaje się kolejne 365 dni. Więc generalnie przedłużenie nastąpiło poprawnie. Co do procesu instalacji i odnawiania w przypadku przełączenia między panelami, zgłaszam to jako sugestię do sprawdzenia.

    Numer zgłoszenia: FEEDBACK-1706

    @PaulinaZ czy możecie z zespołem eCommerce przyjrzeć się problemowi?
     
  3. PaulinaZ

    PaulinaZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    21
    Docenione treści:
    0
    @chorg już tłumaczę dlaczego mimo instalacji odnowionego certyfikatu nie zainstalował się on na sklepie. W ostatnim okresie sklepy były migrowane na wydajniejsze serwery. Po migracji aby zachować działanie poczty oraz sklepu w tej samej domenie, wymagana była odpowiednia konfiguracja domeny, czyli przekierowanie jej rekordem A na IP sklepu po migracji. A zatem instalacja certyfikatu wykonana z poziomu panelu odbywała się wyłącznie na "starym" sklepie, który w obecnej chwili pozostał serwerem pocztowym. Masz rację oczywiście, że zabrakło odpowiedniej informacji związanej z instalacją certyfikatów. Dziękujemy Ci za zwrócenie na to uwagi i wypracujemy odpowiedni system komunikacji mający na celu zapobieganie takim przypadkom w przyszłości.
    Temat ważności certyfikatu po odnowieniu wyjaśnił już @Grzesiek
     
  4. chorg

    chorg Użytkownik

    Wiadomości:
    55
    Docenione treści:
    8
    Dzięki za wyjaśnienia (@PaulinaZ @Grzesiek). Mam jeszcze jedno pytanie, czy certyfikat SSL można wykupić na okres dłuższy niż te 365 dni?
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 564
    Docenione treści:
    325
    Z informacji jakie uzyskałem, w chwili obecnej oferujemy rejestrację na jeden rok (strona WWW) ale faktycznie, wprowadzamy do oferty abonament 2 letni (nie tyle abonament co certyfikat SSL w subskrypcji 2 letniej, bez konieczności jego odnawiania po roku). Nawet jeśli pytałeś o to podczas kontaktu z BOK, mieli prawo na tamten moment odpowiedzieć Ci że tylko oferta na 12 miesięcy.

    Skoro jednak certyfikat już masz, skorzystasz z tej oferty za rok. Z pewnością do tego czasu będzie także dostępny na stronie WWW. Nie wiem jakie są aktualnie ograniczenia dot. SSL, nie mniej faktycznie standardem jest 1 rok. Jeśli zdecydujesz się już teraz na SSL 2 letni, trzeba by kontaktować się Z Biurem Obsługi Klienta a to oznacza zakup nowego certyfikatu.
     
  6. chorg

    chorg Użytkownik

    Wiadomości:
    55
    Docenione treści:
    8
    Dzięki za informację.
     
  7. kristall-keramik

    kristall-keramik Zaglądacz

    Wiadomości:
    13
    Docenione treści:
    2
    Dokładnie ten sam przypadek.
    Na infolinii o godzinie 23 ciej dowiedziałem się , że specjaliści od instalowania - przenoszenia certyfiktu będa o ósmej rano następnego dnia.
    Wcześniej żadnej informacji, maila czy czegokolwiek o nowych zasadach przedłużania certyfikatu. A był opłacony tydzień wcześniej przed upływem końca terminu.

    Dzisiaj zdziwienie, że nie było żadnego zamówienia w sklepie - a to spora strata.

    Do tego jeszcze okazało się, że nie mogę skorzystać z wykupionej pomocy premium bo potzrebny jest teraz jakiś kod. Też nie było mejla , że zasady się zmieniły.
    Kiedyś była weryfikacja po numerze telefonu. Teraz jeszcze potrzebny jakiś kod.

    Masakra.
     
  8. PaulinaZ

    PaulinaZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    21
    Docenione treści:
    0
    @kristall-keramik certyfikat został już zainstalowany na sklepie. Po odnowieniu certyfikatu konieczna jest jego instalacja na sklepie.
    Do pomocy premium nie używamy kodu klienta. Numer telefonu jest powiązany z usługą, podczas kontaktu system rozpoznaje automatycznie jako klienta premium.
     

Poleć forum znajomym