1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Ograniczenie w integracji z CENEO

Dyskusja w 'Dodatki oraz integracje' rozpoczęta przez użytkownika emin, 6 Grudzień 2015.

  1. emin

    emin Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    1
    WItam.
    Mam dość sporą ofertę sklepu i nie chciałbym by całość wchodziło mi do integracji np z CENEO>
    Chciałbym ograniczyć to po kategoriach czy też samych produktach lub zrobić jakieś wykluczenia.
    Czy jest taka możliwość?
     
  2. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Widzę dwa "doraźne" rozwiązania:

    1) Do pliku XML, z którego korzystają "porównywarki" (linki dostępne w zakładce 'Integracje -> Porównywarki Cen') dołączane są wyłącznie produkty mające zdefiniowanego producenta. Możesz zatem pousuwać przy produktach, które chcesz "wykluczyć" producentów. Produkty te "znikną" wówczas z pliku XML i nie będą tym samym brane pod uwagę przez porównywarki, które całą wiedzę o Twojej ofercie czerpią właśnie stamtąd. Skutkiem ubocznym "obejścia" jest oczywiście to, iż tego typu informacja zniknie również z części produktów sklepowych w samym sklepie (o ile oczywiście masz tę opcję włączoną i jest dla Ciebie istotna).

    2) Drugi wariant - "na piechotę". Skopiowanie zwartości "sklepowego" pliku XML, utworzenie samodzielnie nowego pliku XML - skopiowanie do niego istotnych dla Ciebie produktów (resztę zwyczajnie usuniesz). Następnie wrzucenie tego pliku na serwer i podlinkowanie w porównywarce.

    Skutek uboczny - brak "automatyzmu". Za każdym razem przy zmianie oferty zmuszony jesteś samodzielnie dokonać aktualizacji. Nie widzisz też ilości wywołań tego pliku czy daty ostatniego wywołania (o ile to dla Ciebie istotne), o ile sam sobie tego wszystkiego odpowiednio nie "okodujesz".

    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-przeprowadzac-integracje-z-porownywarkami-cen/
    https://www.shoper.pl/help/articles/view/id/176
     
    Grzesiek lubi to.
  3. emin

    emin Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    1
    Tak mam przy każdym produkcie firmę (idzie mi to z subiekta) i jak najbardziej wykorzystuje to w clickshopie.
    Jeśli chodzi o usuwanie i wybireranie z 3500 produktów - nie wchodzi to w grę.
    Nie ukrywam że nie poprawia mi to humoru.
    Czy Home ma w planach reakcję w tej niedogodności ? W większości przypadków wystarczyło by po kategorii ewentualnie po produkcie.
    pzodrawiam
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Oczywiście, Twoja sugestia/zgłoszenie są dla nas zrozumiałe. W chwili obecnej jest to jedyne rozwiązanie i z tego co widzę, większość platform rozwiązuje to w ten sam sposób. Te które oferują możliwość wprowadzania własnych wtyczek/pluginów, już podchodzą do tematu inaczej. Zazwyczaj jest więc to realizowane poprzez tworzenie własnych XML i ich dostosowanie do swoich potrzeb. Przekazałem to pytanie... sugestię do kierownika produktu, jeśli dowiem się coś więcej, dam Ci znać. Powinniśmy w tym roku udostępnić jeszcze jedną aktualizację dla sklepu, ale i termin i lista zmian jest na etapie tworzenia.
     
  5. emin

    emin Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    1
    Witam. Czy coś zadziało się w tej sprawie?
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Zgłoszenie (FEEDBACK-676) wisi w kolejce do przeanalizowania, dopiero po tym etapie, będę posiadał informacje o potencjalnym wdrożeniu. Na tę chwilę sugeruję skorzystanie z jednego z doraźnych rozwiązań, które zostały zaproponowane przez użytkownika @Stau

     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @emin otrzymałem informacje od kierownika produktu, że aktualnie dostępne są tylko doraźne rozwiązania, które przedstawiłem post wyżej (np. doraźne rozwiązanie nr 1 z wykluczeniem producentów). W planach mamy wprowadzenie dla każdej porównywarki rozszerzenia, dzięki któremu będzie można określić czego nie wysyłać, ale niestety nie mogę podać daty dokładnego wdrożenia tego rozszerzenia.
     
  8. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    Porządki na forum. @emin obecnie wykluczenia dla XML są możliwe za pomocą aplikacji Rozszerzone XML Ceneo.
     

Poleć forum znajomym