1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Określenie faktura/paragon w zamówieniu

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika doohoo, 28 Luty 2019.

  1. doohoo

    doohoo Bystrzak

    Wiadomości:
    65
    Docenione treści:
    1
    W clickshop jest trochę problem wyborem faktura paragon. W zasadzie problem jest z przekazaniem takiej info poprzez api do programu zewnętrznego. Dałoby się aby clickshop miał pole faktura/paragon którego wartość byłaby wklejana w pole uwag?. Uwagi są poprzez api pobierane do np subiekta a tak to w subiekcie nie wiadomo czy klient chce fakturę.
    Mam pole włąsne wyboru faktura/paragon ale one widoczne tylko w panelu w zamówieniu. Jak rozwiązujecie taki problem ?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @HubertK temat integracji nie jest mi najlepiej znany, czy faktycznie odnotowujemy jakieś zgłoszenia w tym zakresie? Czy przypadkiem taka identyfikacja to nie kwestia samego programu, który tak czy inaczej wystawia dokument, odpowiednio dla osoby fizycznej jak i firmy.
     
  3. agnex

    agnex Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    My też mamy ten problem że w uwagi wpada informacja o Faktura VAT, wrzuca praktycznie do każdego ściągniętego zamówienia do programu magazynowego. doohoo - czego używasz do importu zamówień ? W załączeniu zrzut
     

    Załączone pliki:

    • error1.jpg
      error1.jpg
      Rozmiar pliku:
      6,8 KB
      Wyświetleń:
      501
  4. Monika

    Monika Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    2
    Podpinam się pod temat.
    U nas również jest z tym problem.

    W esklep nie ma możliwości wybory czy klient chce fakturę czy paragon. Jest tylko wybór między osobą prywatna, a firmą co nie wskazuje jaki dowód zakupu wybrał klient.

    Naszym rozwiązaniem tego problemu było ustawienie dodatkowego pola formularzu z zapytaniem czy klient potrzebuje fakturę do zamówienia.

    Jest to połowiczne rozwiązanie ponieważ ta wiadomość widnieje tylko w panelu zamówienia i żaden program zewnętrzny nie "zasysa" takiej informacji więc za każdym razem musimy wchodzić na sklep i sprawdzać..

    Może szykowane jest jakieś rozwiązanie takiej sytuacji? Może wystarczyłoby dodać w zakładce Twoje dane możliwości zaznaczenia że potrzebna jest faktura.
     

    Załączone pliki:

  5. Klaudia

    Klaudia Ekspert ds. e-commerce home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Sam system sklepowy ma jedynie możliwość wystawiania pro formy. Cała reszta związana jest jedynie z programem, który taki paragon/fakturę musiałby wystawić. @Monika, z jakiego programu korzystasz?
     
  6. Monika

    Monika Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    2
    To z jakiego systemu korzystamy nie ma raczej znaczenia, ponieważ ja wchodząc na zamówienie w panelu esklep nie wiem czy klient chce fakturę czy wystarczy mu paragon.
    Programy zewnętrzne, które odczytują dane ze sklepu traktują każdego klienta bez NIP jako paragon, a niestety w naszej branży spora ilość klientów prywatnych chcę fakturę.
    Jak ma to zaznaczyć składając zamówienie? Nie ma rubryki określającej "chce fakturę" "dane do faktury" itp..
     
  7. Klaudia

    Klaudia Ekspert ds. e-commerce home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Sam sklep daje możliwość stworzenia pola dodatkowego, w której można umieścić taką informację. Jest ona dostępna w wygląd i treści > dodatkowe pola formularzy. Można również ustawić te pole jako wymagane do wypełnienia, a wszystko powinno się zaciągnąć do podsumowania zamówienia w panelu. Czy takie rozwiązanie będzie wystarczające?
     
  8. Monika

    Monika Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    2
    Tak jak pisałam wyżej takie rozwiązanie mamy już od dawna jednak to nie rozwiązuje problemu. Żaden program zewnętrzny nie "zassa" takiej informacji do systemu rozdzielając czy klient faktycznie chce paragon czy fakturę to raczej musi być wbudowane w sklep.

    Korzystamy obecnie z baselinkera i obsługujemy tam wszystkie platformy sprzedażowe oraz esklep i tylko z esklepem mamy problem. Za każdym razem musimy wejść zalogować się do panelu, aby sprawdzić co wybrał klient.

    Może ma ktoś rozwiązanie jak ustawić, aby baselinker pobierał informację ze esklepu z pól dodatkowych i żeby było to widoczne w baselinkerze?
     

Poleć forum znajomym