1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Opis postępu wykonywania kopii danych

Dyskusja w 'Acronis Backup - ochrona i kopia zapasowa' rozpoczęta przez użytkownika Witek, 10 Lipiec 2015.

  1. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    Nie wiem czy to błąd, czy zamierzone działanie systemu (tylko w jakim celu?), ale w jednym oknie, dotyczącym jednej, tej samej, właśnie wykonywanej kopii danych, podawane są dwa różne czasy jej planowanego ukończenia, oraz dwa zupełnie różne wskaźniki procentowe ukończenia procesu. Rozumiem jakieś rozbieżności o wielkości 1% ale aż 21% ?! Rozumiem też, że wartości tych wskaźników są obarczone marginesem błędu, postęp kopii jest uzależniony od wielu składowych, również po stronie klienta i jego komputera / łącza, ale pokazywanie dla jednej kopii dwóch tak różnych wartości jednego parametru jest dziwne.

    Który wskaźnik ma być uznawany przez operatora kopii za faktycznie pokazujący przybliżony postęp?


    Schowek02.jpg
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325
    W poprzedniej wersji, przed aktualizacją licznik był jeden, w tej chwili są dwa, jeden określający działanie całego procesu (połączenie --> Autoryzacja --> sprawdzenie dostępnych kopii --> wysyłka -->...--> rozłączenie) od wywołania agenta do rozłączenia, drugi, szczegółowy, pokazuje status dla konkretnego planu (połączenie --> wysyłka --> rozłącznie). Ilość wykonanych procesów widać w dzienniku zdarzeń, który będzie dostępny po zakończeniu wykonywania planu.

    To co pokazałeś na screenie jest także zauważalne u mnie, przypomina to przerzucanie plików między dyskami i nieubłaganie rosnący i malejący czas do zakończenia procesu :) Rzucę ten temat do opiekunów produktu, ale patrząc na rozwój samego narzędzia, spodziewam się, że odpowiedzi w stylu: wszystko zależy od złożoności planu i wykonywanych operacji. Oba liczniki pobierają dane z różnych źródeł, a więc i ich odświeżanie nie jest w czasie rzeczywistym i do tego pewną rozbieżnością. Przypuszczam.

    Proces na podstawie informacji o planie komunikuje coś, co plan dopiero przetwarza i oblicza. Następuje odświeżenie wyników, plan znów oblicza, a proces czeka na informacje. Przy mniejszym pliku rzędu 200 MB czas trwania procesu do zakończenia był dłuższy a procentowo mniejszy od czasu i postępu prac samego planu. Czyli zgodnie z początkowym opisem ilości procesów.

    Nie wiem jak to sprawdza się u Ciebie, ale czas trwania procesu u mnie sprawdzał się częściej niż czas trwania planu. Jesteśmy w kontakcie.

    P.S. użyte określenia procesu i planu wymyśliłem na potrzeby opisu :)
     
  3. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    Dzięki za info. Szkoda, że twórca systemu tak to rozwiązał, wprowadza to dezorientację u użytkownika. Lepsze, przynajmniej wg mnie, rozwiązanie to chyba jednak jeden licznik, pokazujący najbardziej wiarygodny czas rzeczywistego zakończenia całości operacji.
    Szczerze mówiąc już nie czekałem do końca kopii i nie zwróciłem uwagi, który licznik sprawdza się lepiej. Ale przede mną jeszcze pięć stanowisk, które muszę dodać do usługi i przeprowadzić pierwszą kopię, więc pewnie przyglądnę się "zegarkom" uważniej ;)
    Dzięki i pozdrawiam.
     

Poleć forum znajomym