Niektóre emaile przychodzą z opóźnieniem. Niestety nie wiadomo co jest przyczyną. Badanie logów nadawcy i odbiorcy przez BOK nie przyniosło efektu, a czasem bywa tak, że jest email wysłany z zagranicznego serwera wyświetlany jest w Thunderbird z opóźnieniem. Przykład: od godz 6:37 do 8:12 wszystko jest OK od 8:12 do 10:32 nie ma emaili, ale przychodzą inne emaile, spamy, reklamy itp. o 10:33 Thunderbird odbiera wiadomość i na liście wyświetla się ona z godziną 8:15 , potem znowu wszystko działa OK. problem dotyczy tylko dwóch nadawców, nie ma tego problemu z innymi nadawcami. potem znowu, od 15:14 do 17:01 cisza od tych dwóch nadawców, o 17:02 Thunderbird odbiera email który wyświetla się z godziną 15:15 Nadawca wysyła nam logi serwera. Log stwierdza, że serwer nadawcy wysłał email o 15:15, log home.pl pokazuje, że wiadomość odebrana 17:02 Thunderbird ustawiony na POP3. Co się działo z emailem od 15:15 do 17:02 ? między 10:32 a 15:15 wszystko było OK, inne emaile dochodziły bez problemu, problem tylko z dwoma nadawcami. Gdzie szukać przyczyny ?
popatrz jeszcze na nagłówki wiadomości może tam być coś ciekawego jak i informacja z jakiego hosta wiadomość została wysłana