Pobieranie maili przez IMAP na BlackBerry [rozwiązane]

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika makgajwer, 19 Sierpień 2015.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. makgajwer

    makgajwer Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    od wczoraj kiedy dokonano na home zmian w poczcie zniknęły mi wszystkie maile na BB Z10.
    Mogę dodać konto na nowo pop3/smtp ale chciałbym jak poprzednio mieć pobieranie przez IMAP.
    Gdzie znajdę prawidłowe ustawienia, które należy wprowadzić po zmianach?
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    nie powinno się nic zmienić ponieważ został zmieniony jedynie interface poczty a nie cały mechanizm. daj twlwfonowi ahy ponownie odczytał zawartość folderów. Sam używam imapa i wszystko jest teraz poprawnie.
     
  3. Klaudiusz

    Klaudiusz Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    3
    Usuniecie skrzynki i jej ponowne dodanie nic nie da. Wiadomosci sa widoczne tylko przy pierwszej synchronizacji, potem znikaja. Nowe wiadomosci sa widoczne tylko do nastepnej synchronizacji.

    Problem dotyczy telefonow opartych na BB 10 OS. Mam to samo w Z10, Z30 i Classic. IMAP dziala poprawnie w starszych systemach BB jak 7 OS czy PlayBook OS czy na PC/Mac. Rozmawialem z pomoca techniczna home.pl i nie jestem jedyny, ktory zglosil ten przypadek. Wszystko zaczelo sie od zmiany funkcjonalnosci poczty na home.pl we wtorek ok godziny 15-16.
     
    makgajwer lubi to.
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Ale jest dziwna kwestia bo imap to imap to protokół i dziwne, że nie działa na danych urządzeniach, Androidy, iOsy, Linuxy, Windowsy i os xy działają prawidłowo w tej chwili z pocztą ma imapie.
     
  5. Klaudiusz

    Klaudiusz Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    3
    Zmiana po stronie home.pl spowodowała nieprawidłowości w działaniu poczty po IMAP na BlackBerry 10 OS. Wszystko w czasie wyłączenia funckonalnosci starej poczty. To moja skromna opinia.

    IMAP na BlackBerry 10 OS działa świetnie z innymi providerami takimi jak Google, Yahoo. Nie wiem jak z WP czy Onetem, ponieważ ich nie używam.

    Nie chce używać POP3, ponieważ IMAP lepiej sprawdza się w dostępie do tej samej skrzynki z kilku urządzeń.

    Jednakże jeśli problem nie zniknie/zostanie rozwiązany, rozstanę się z home.pl po ponad 15 latach.
     
    makgajwer lubi to.
  6. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Klaudiusz, ale co ma za przeproszeniem piernik do wiatraka? :D Home.pl wymieniło interface poczty, równie dobrze mogli go całkiem skasować a imap by działał. Pytanie dlaczego na wszystkich innych typach urządzeń działa poprawnie, sam korzystam z kilku na różnych systemach bez przerwy i nic mi się nie dzieje.
    Popatrz na to w inny sposób, jeśli telefon Ci się synchronizuje i pojawia się lista maili, a następnie ona znika to moim zdaniem coś jest nie tak po stronie telefonu (lub dostawcy internetu) ponieważ powinien on zachować w cache listę maili które przyszły do tej pory, a pobrać tylko nowe, jednak zachowuje się jakby na serwerze nie było ani jednego maila (jeśli czyści listę),
    O ile dobrze wiem to zmiany w home zaczęły się o wcześniejszych godzinach więc nawet by nie pasowało do tego co piszesz.
    Jeśli łączysz się z imapem bez szyfrowania to włącz szyfrowanie i odwrotnie, pamiętaj, żeby sprawdzić porty imap 143 nieszyfrowane połączenie i 993 szyfrowane.
    Nie ma opcji to musi działać.
     
  7. makgajwer

    makgajwer Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    @Klaudiusz: na pop3 poczta działa i ja też nie chcę używać tego a jedynie jak wcześniej impa. Ponadto w pop3 w zaawansowanych ustawieniach nie ma możliwości wyboru takich opcji jak np. pobieranie wiadomości w roamingu, sieci komórkowej czy wifi t.j. opcji czy cała poczta ma być zasysana, nagłówek czy też jest wybór kB.
    Btw wszystkim w firmie na różnych modelach BB poczta poszła z dymem.
    Odpowiedź od home na moją interwencję: " Pragnę poinformować, że sytuacja jest znana naszym administratorom i trwają już prace mające na celu jej wyprowadzenie. Najmocniej przepraszam za powstałe utrudnienia i proszę o jeszcze trochę cierpliwości, dołożymy wszelkich starań, aby poczta działała poprawnie najszybciej jak to będzie możliwe"
     
  8. Klaudiusz

    Klaudiusz Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    3
    Różne kombinacje już próbowałem:
    - wyłączone SSL
    - włączone SSL
    - zmian serwera na mojserwer.home.pl
    - serwer mojserwer.pl

    Zawsze to samo. Nie ważne czy jestem podłączony przez operatora komórkowego (O2) czy dostawcę internetu po kablu (VirginMedia) a nawet przez sieć korporacyjna z bramka internetowa w Niemczech.

    Hotline home powiedział mi to samo.
     
    makgajwer lubi to.
  9. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Nie mam niestety żadnego urządzenia BB aby sprawdzić czy na "naszych" sieciach jest tak samo, jedyne co wiem to jest to, że na innych urządzeniach nie ma żadnych problemów z imapem, a używa go u mnie sporo osób w telefonach i komputerach z różnymi systemami.
     
  10. makgajwer

    makgajwer Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    @Klaudiusz : wczoraj całe przedpołudnie na tym straciłem i tak samo jak Ty testowałem różne ustawienia, po sieci komórkowej, wifi i bez skutku. Nie działa, poczta nowa nie dochodzi. Na kompie wszystko jest ok.
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Proszę Was chwilę o wstrzymanie się z testowaniem. W zakresie działania poczty po protokole IMAP odnotowałem kilka zgłoszeń. Dotyczą one właśnie BB dlatego poproszę Ciebie @makgajwer o cierpliwość.

    Zmiana interfejsu nie ma tu faktycznie nic do rzeczy, zmieniliśmy jedynie adresy klienta pocztowego. Tylko użytkownicy korzystający z ActiveSync czy Exchange (licencja do OX) zmuszeni są do aktualizacji nazwy serwera pocztowego z webmail.home.pl na poczta.home.pl

    Na chwilę obecną możesz skorzystać z POP3, pamiętaj tylko o pozostawieniu kopii wiadomości na serwerze. Jak tylko będę wiedział coś więcej, od razu dam znać na forum. Temat poczty jest dla nas priorytetowy, nie tylko ze względu na wczorajszą zmianę ale to w końcu główna usługa z której korzystają Klienci. Zgłoszenie jest więc priorytetowe.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Dzięki za oczekiwanie. Temat ruszył, zespół techniczny weryfikuje działanie IMAP, w tym flagowanie wiadomości. Poczekajmy na propagacje zmian i wróćmy do tematu np. w dniu jutrzejszym. Jeśli problem będzie nadal występował, poproszę Cię o wskazanie szczegółowych informacji dot. posiadanego modelu oraz nazwy konta którego dotyczy problem. Najlepszą drogą dla tego zgłoszenia będzie home.pl/kontakt (autoryzacja).
     
  13. Klaudiusz

    Klaudiusz Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    3
    Wow, zaczęło działać. Aby odzyskać pełną synchronizację trzeba usunąć i dodać skrzynkę na nowo. Mam włączoną synchronizację co 5 minut i cache historii z ostatnich 90 dni. Rano dam znać czy flagowanie nadal jest prawidłowe.

    Jeśli rozwiązanie jest stałe, dziękuję za pomoc.
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Przypuszczam więc że problem dotyczy pierwszego wpisu, czyli serwera poczty jaki został pobrany do konfiguracji (ActiveSync). Ok. Odezwij się jak coś.
     
  15. makgajwer

    makgajwer Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    Już działa. Dziękuję :)
     
  16. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Potwierdzam informacje, że odnotowaliśmy zgłoszenia dotyczące flagowania wiadomości w IMAP, co mogło powodować np. ponowne pobieranie wiadomości lub ich znikanie ze skrzynki odbiorczej. Podobne sytuacje nie powinny mieć już miejsca.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym