Poniższy poradnik opisuje Krok po kroku proces instalacji aplikacji CMS Joomla! 3 metodą tradycyjną, tj. przez pobranie pliku instalacyjnego ze strony producenta oraz jego umieszczenie na serwerze w home.pl. 1. Pobieramy Joomla! ze strony: http://www.joomla.pl/pobierz-joomla lub bezpośrednio z linku: https://github.com/joomla/joomla-cms/releases/download/3.4.1/Joomla_3.4.1-Stable-Full_Package.zip 2. Rozpakowujemy lokalnie na dysku komputera (archiwum .zip), 3. Po zalogowaniu do serwera FTP, tworzymy katalog, w którym umieścimy pliki aplikacji, 4. Umieszczamy pliki w wybranym katalogu na serwerze. Pliki aplikacji CMS Joomla! możesz także umieścić w katalogu głównym serwera. Ze względów bezpieczeństwa oraz zachowania porządku w strukturze danych, sugeruję skorzystać z nowego katalogu. Więcej informacji o połączeniu FTP, znajdziesz w dokumentacji. Kliknij tutaj, aby przejść do artykułu pomocy. Jeśli skierujemy domenę na wybrany katalog i wybierzemy opcję Włącz przekierowanie na podkatalog z separacją serwisu tworzymy w tym katalogu plik php.ini o zawartości: magic_quotes_gpc=off Jeśli wrzucamy stronę do głównego katalogu serwera, to w nim tworzymy plik php z powyższą zawartością. Tworzymy pusty plik configuration.php wysyłamy go do katalogu joomli i nadajemy mu atrybut 777 Wchodzimy na adres gdzie wrzuciliśmy Joomlę w taki sposób jak byśmy wchodzili na naszą docelową stronę, na domenę itp. Jeśli nie utworzyliśmy wcześniej pliku php.ini zobaczymy widok jak poniżej: Jeśli poprawnie utworzyliśmy plik php.ini zobaczymy widok następujący: 5. Podstawowa konfiguracja: W tym miejscu ustalamy nazwę naszej strony i opis, jak również podajemy nasz email, nazwę administratora i jego hasło. Po wpisaniu powyższych danych naciskamy klawisz Dalej. CDN
6. W kolejnym kroku przychodzi czas na ustawienia danych bazy Typ bazy danych: MySQLi Nazwa serwera bazy danych: localhost Nazwa użytkownika: wpisujemy nazwę naszej bazy danych Hasło: wpisujemy hasło do bazy danych Nazwa bazy danych: jeszcze raz wpisujemy nazwę naszej bazy danych Przedrostek dla tabel: możemy zostawić jak jest lub wpisać jakiś wymyślony unikalny 7. Podsumowanie instalacji - Naciskamy Instaluj
8. Na kolejnym ekranie zobaczymy bardzo ważną rzecz którą klikamy, przycisk: Usuń katalog instalacyjny Zobaczymy potwierdzenie usunięcia 9. Następnie na powyższym ekranie naciskamy Zaplecze i widzimy ekran logowania jak poniżej, wpisujemy tu dane logowania administratora jakie wcześniej ustaliliśmy i klikamy Log in.
10. Zobaczymy ekran panelu administracyjnego, klikamy po lewej stronie: Language Manager 11. Klikamy Install Language 12. Wpisujemy w okno wyszukiwania pol i klikamy lupkę, następnie zaznaczamy pole checkbox przy Polish i klikamy Install
13. Widzimy komunikat o poprawnej instalacji języka polskiego. 14. Klikamy Extensions i wybieramy z listy Language Manager 15. Klikamy na gwiazdkę default przy języku polskim 16. Klikamy po lewej stronie Installed - Administrator i ponownie po prawej stronie przy języku polskim naciskamy gwiazdkę default 17. Następnie po prawej stronie na górze klikamy zębatkę i wybieramy Logout dzięki czemu zostaniemy wylogowani.
18. Po wylogowaniu i ponownym zalogowaniu mamy na ekranie język Polski Również strona od teraz jest w naszym języku.