1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Powiadomienie o zbliżającym się zapełnieniu skrzynki

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Wojtek, 21 Kwiecień 2016.

  1. Wojtek

    Wojtek Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Obecnie użytkownik poczty otrzymuje powiadamienie gdy wolnego miejsca jest mniej niż 20 MB. Moim zdaniem ciekawiej byłoby gdyby zamiast wartości stałej, próg powiadomienia obliczany był procentowo. Powiadomienia takie mogłyby być wysyłane dwukrotnie: np. pierwszy raz gdy miejsca jest mniej niż 5 % i drugi raz gdy mniej niż 2%. Myślę, że takie rozwiązanie dałoby więcej czasu na reakcje użytkownikom większych skrzynek charakteryzujących się znacznym ruchem dziennym.
     
    Rafał Derejczyk lubi to.
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325
    Rozumiem koncepcję. Nie tak dawno był podobny wątek w sugestiach i pomysł jest dobry ale gorzej z realizacją, ze względu na różnorodność konfiguracji. Procentowo trzeba by przyjąć jakieś sensowne progi, większy zapas dla mniejszych kont, mniejszy dla większych. Tak aby nie informować konto 20 GB o kończącej się przestrzeni, 3 GB wcześniej. Przy stałych progach to samo, są konta 50MB, są konta 20GB i więcej.

    Zgłosiłem to ponownie do weryfikacji, może uda mi się przynajmniej uzyskać stanowisko, czy coś próbujemy czy odpuszczamy całkiem zmiany w tym zakresie.
     
  3. Wojtek

    Wojtek Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Wydaje mi się, że rozwiązaniem tego dylematu mogłoby być dodanie w panelu administracyjnym funkcji umożliwiającej samodzielnie definiowanie tych parametrów. Dzięki temu administrator usługi mógłby dostosować te progi do wymagań własnej organizacji. Idealnie byłoby gdyby wartości tych progów dało się ustawić na poziomie konta usługi i poziomie pojedynczej skrzynki. Oczywiście jakieś wartości domyślnie powinny też być aby nowy klient nie musiał sobie zawracać tym głowy po rozpoczęciu korzystania z usługi.

    Pozdrawiam
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325
    Wszystko jest zrozumiałe, pytanie (prywatnie) w jakim stopniu realizuje to koncepcję hostingu współdzielonego, a w jakim wkracza w obszar mocno spersonalizowanych systemów zarządzania ich zawartością i działaniem, co w dużym stopniu (jeśli nie całym) realizują narzędzia/oprogramowanie dostępne np. do uruchomienia na serwerach dedykowanych. Żebym został dobrze zrozumiany, gdzie zaciera się granica "hostingu nie wymagającego" a zaczyna personalizacja i poszukiwanie coraz to nowszych rozwiązań spełniających potrzeby organizacji.

    Jednak to co piszę i napisałem wyżej, jest moim prywatnym przemyśleniem. Sam korzystam z różnych rozwiązań w sieci i trudno jest znaleźć to które spełni wszystkie moje oczekiwania. Oczywiście, chcemy oferować najlepsze usługi, ale bardziej chodzi tu o faktyczną potrzebę wdrażania rozwiązań (proporcje pomiędzy złożonością mechanizmu, jego wdrożeniem, a zapotrzebowaniem na nie).

    Nie chcę jednak rozpoczynać dyskusji, która miała by na celu podważyć pomysł, bo oczywiście ma on sens. Takich jednak pomysłów jest bardzo dużo co wiąże się też z nadaniem im pewnego priorytetu.

    Temat przekazany do weryfikacji, nie mam jeszcze żadnej odpowiedzi w tej sprawie..
     
  5. a.jusz

    a.jusz Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Jak dla mnie powiadomienie w momencie gdy zostaje tylko 20 MG będzie zbyt późną informacją - często dostaję zdjęcia na maila i wiadomości po 15 MG i więcej nie są rzadkością. W takiej sytuacji jeden mail może już zablokować całą pocztę i nie wiem ile maili od klientów stracę jeśli nie zareaguję momentalnie.
    W starej wersji poczty home.pl był widoczny stan versus pojemność konta w GB - nie można gdzieś tego ponownie umieścić? To była jedyna rzecz którą sprawdzałam na serwerze ponieważ nie była dostępna z poziomu Outlooka - a teraz kicha....

    Pozdrawiam
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325

Poleć forum znajomym