1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Powracający błąd 503 sklepu - zgłoszenie przekazane do analizy

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Oytam.p, 16 Maj 2017.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Oytam.p

    Oytam.p Zaglądacz

    Wiadomości:
    13
    Docenione treści:
    0
    Nasz problem polega na tym, że sklep nam zamula i ciągle pojawia się błąd 503, problem występuje od 1 kwietnia, w między czasie nagle nam wyłączono sklep ni z tego ni z owego bez uprzedzenia, ten problem został opisany w osobnym wątku: https://forum.home.pl/threads/sklep...ra-zablokowanie-sklepu.2007/page-2#post-13646.

    Niestety od Biura Obsługi Klienta nie możemy uzyskać konkretnych, żadnych odpowiedzi, home twierdzi, że mamy za dużo produktów i wariantów, co jest dla nas dziwne gdyż, przecież wykupiliśmy usługę sklepu z nie limitowaną ilością produktów i nigdzie nie było podanej ilości wariantów, które możemy wprowadzić do sklepu.

    Na odpowiedzi z BOK czeka się tygodniami i do tego są tak napisane, że nawet nasz informatyk nic z tego nie rozumie.
    Nasze pytanie brzmi, jaka jest dopuszczalna ilość wariantów, jak powinno to wszystko dokładnie, konkretnie wyglądać?
    I dlaczego nawet po rzekomym przeniesieniu, bez naszej zgody, na serwer dedykowany, błędy nadal występują?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zgodnie z prowadzoną korespondencją z Przemkiem Kiką, wszystkie ustalenia i zmiany wprowadzane są z Państwa wiedzą. Przemek w ostatniej odpowiedzi wyjaśnił także kwestię limitów oraz przyczyn powstawnia ewentualnych błędów. W chwili obecnej ponagliłem temat analizy działania sklepu i przyczyn występowania błędu 503, pomimo, że sklep znajduje się obecnie na serwerze dedykowanym. Sytuacja taka faktycznie wymaga werfikacji.

    Wracając do tematu wariantów, produktów i ich ilości, proszę zrozumieć, że w wielu sytuacjach nie jest kwestią to czy parametr taki posiada jakikolwiek limit, a to, w jaki sposób jest on przetwarzany przez mechanizm sklepu I nie tylko, bo nie ma tu znaczenia czy jest to zwykły CMS czy Click Shop czy inna platforma). Proste równania matematyczne mogą doprowadzić do bardzo długich obliczeń, których celem będzie wykazanie dokładnie wyniku. Analogicznie ustalenie, przykładowo 2 wariantów, każdy po 50 opcji wyboru, daje 2500 możliwych kombinacji. Mechanizm sklepu, pozornie pasywny, który czeka jedynie na wybór klienta, jest jednak dynamicznym mechanizmem, którego zadaniem jest przetwarzanie danych, zarządzanie nimi, itd.. co w rezultacie wymaga dużych zasobów mocy obliczeniowej. Powielając powyższy przykład dla wielu produktów, powstaje tak naprawdę olbrzymia baza do zarządzania. W tym wypadku kluczowe znaczenie odgrywa zarówno wybór właściwego serwera (np. rozwiązań dedykowanych) jak i optymalizacja samej bazy danych (w tym schematu wyboru wariantów, itp. o czym wielokrotnie pisaliśmy także w korespondencji mailowej). Stąd m.in. w naszej ofercie dostępne są różne usługi, począwszy od rozwiązań współdzielonych po serwery dedykowane.

    Dzięki temu też mogliśmy Państwu zaproponować lepszy serwer dopasowany do potrzeb, w tym przypadku asortymentu, oferowanego na stronie WWW. Bez konieczności, np. zmiany hostingodawcy i zmiany platformy sklepu.

    Jeśli chodzi o przyczyny powstałej sytyacji (w chwili obecnej) jak wspominałem na początku, temat ponagliłem i myślę, że w przeciągu najbliższej godziny czasu powinna Pani otrzymać informacje zwrotne wraz z analizą sytuacji. W przypadku pytań, proszę o zachowanie korespondencji mailowej, gdyż jest ona prowadzona bezpośrednio z opiekunem produktu. Powyższy temat może nie znaleźć rozwiązania na forum, ze względu na specyfikę prowadzonych dyskusji i poruszanych zagadnień.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym