Witam, chciałbym prosić o pomoc specjalistów, poczytałem trochę wątków na forum poszukując odpowiedzi na nurtujące pytanie co właściwie powinno się znaleźć w sekcji "pozycjonowanie" i polu "URL" dla kategorii oraz produktów i kiedy już wypowiedzi stawały się coraz bardziej precyzyjne ktoś zadał inne pytanie i .... no właśnie. Z tego co zrozumiałem i utkwiło mi w pamięci to wpisy @TheL i tu od razu posłużę się własnymi przykładami : 1. URL dla kategorii i podkategorii Zakładając że mam kategorię główną która nosi nazwę t-shirt to w polu URL (w sekcji pozycjonowanie dla tej kategorii) wpiszę t-shirt.html Zakładając że w/w kategorii głównej mam podkategorię OCHRONA to w polu URL (w sekcji pozycjonowanie dla tej podkategorii) wpiszę OCHRONA.html Tu od razu pytania: 1a) czy powyższy tok rozumowanie jest poprawny ? 1b) czy jeśli nazwa kategorii będzie zawierała polskie znaki to w polu URL należy wpisać bez polskich znaków ? 2. URL dla produktu Zakładając że mam produkt którego nazwa w sklepie to "T-shirt STRAŻ z haftem w kolorze złotym" który znajduje się w kategorii t-shirt i podkategorii straż to co powinno się znaleźć w polu URL w sekcji pozycjonowanie na tym produkcie ? Pytania: 2a) czy taki zapis : T-shirt_STRAŻ_z_haftem_w_kolorze_złotym.html będzie poprawny ? 2b) czy może powyższy zapis bez polskich znaków ? 2c) czy mógłbym wpisać tylko T-shirt_STRAŻ_z_haftem.html ? 2d) czy wielkość liter ma znaczenie ? Z góry dzięki za odpowiedź po prostu chcę zrozumieć jak to działa i wykonać to poprawnie.
Dla kategorii pisz nazwę kategorii w url tak samo jeśli nazwa kategorii składa się z Kiku członów (wyrazów) oddziel je podkreśleniem lub myślnikiem. dla url nie używaj polskich znaków gdyż robot może je zamienić na zapis liczbowy a wtedy twój link będzie mógł wyglądać dla innych którzy nie używają kodowania UTF-8 np tak: "T-shirt_STRA<p>_z_haftem_w_kolorze_z<p>otym.html" Nieczytelny oraz nieindeksowane frazy ze zmienionym kodowaniem. Fraza URL wyświetli sie w pasku adresu jako fraza drugiego poziomu czyli: www.xxx.pl/TWOJA FRAZA zamiast www.xxx.pl/p/237/losowy ciąg znaków/pl/5435 tak zwany przyjazny URL stały który bez względu na zmiany na tworze czy jego miejsca nigdy nie wygasi linku do sklepu przez co nie pojawiają się błędy 404 Tak jednak pamiętaj aby nazwa nie powtórzyła się dwa razy tak samo na dwóch innych produktach. Pozycjonowanie na długi ogon sprawdza się najlepiej przy produktach frazy 3 członowe i większe a na kategorie frazy max 3 członowe. Nie ma żadnego znaczenia. Robot google widzi duże i małe litery tak samo (puki co) jednak wskazane używać małych liter w URL
1a. zły tok rozumowania, po co dodajesz .html 1b. wpisujesz bez polskich znaków 2. ja polecam dokładne opisywanie w url z użyciem - a nie _ druga sprawa wielkość znaków, wbrew pozorom ma znaczenie o czym już się przekonałem wielokrotnie, linki pisane dużymi znakami były niżej niż pisane małymi, a czasami wręcz nie było ich w indeksie.
Dzięki Panowie że chce się wam tłumaczyć dla was pewnie oczywiste sprawy @TheL -1a - tak się naczytałem w którymś temacie i przykłady były z .html więc pomyślałem że to konieczne a jak nadmieniłem dopiero się urodziłem w świecie html/css i jeszcze nawet nie raczkuje @papux - podejrzewam że gdybyś nie napisał o niepowielaniu url zapewne bym powielił