1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Proble z konfiguracją Thunderbirda

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika pkill, 30 Maj 2017.

  1. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Cześć Wszystkim i gorąca prośba o pomoc.

    Skonfigurowałem homa z thanderbirdem zgodnie z procedurą ze strony home.pl
    "https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/konfiguracja-programu-pocztowego-mozilla-thunderbird"

    Mam natomiast problem z odświerzaniem wiadomości. Czasami muszę wyjść z thunderbirda i wejść z powrotem aby wiadomości się pojawiły. Mam otwartą również stronę poczy na home i widzę, że są tam nowe wiadomości podczas gdy thunderbird ich nie widzi.

    Może ktoś się już spotkał z podobbnym problemem ?

    Wszystko to czego dotychczas próbowałem opisuje poniżej i niestety nic z tych rzeczy nie zadziałało.

    Osobiście brakuje mi już pomysłów a poczta na imapie powinna się ładować tak jak na stronie homa (czyli od razu po przyjściu)


    ***
    0. Sprawdzić czy problem będzie się powtarzał przy wyłaczeniu wszystkich dodatków (do zrobienia jeśli wszystko inne zawiedzie)
    Help -> Restart with Add-ons Disabled

    Jeśli nie należy wyłaczać dodaki i sprawdzać czy wszystko jest ok


    ***
    1. Zmienć czas odświeżania na 1 minuty

    ***
    2. Edycja -> Konfiguracja kont -> konfiguracja servera -> Przechowywanie wiadomości -> Przy wyjściu z programu porządkuj folder odebrane


    ***
    3. layers.acceleration.disabled zmiana na true (teoretycznie powinno być takie z automatu)


    ***
    4. Dodaytkowe ustawienia
    mail.server.default.check_all_folders_for_new = true
    mail.imap.use_status_for_biff = true

    ***
    5. "Tools -> Account Settings -> Server Settings -> Advanced -> IMAP -> Maximum number of server connections to cache" defaults to 5. Courier IMAP servers default to 4 connections per TCP-IP address


    /*
    *
    * Dodatkowo przeprocesowane
    *
    */

    a. layers.acceleration.disabled = true

    b. Zmiana portów (port servera imap na 993 oraz port poczty wychodzącej na 465 z szyfrowaniem SSL/TLS)
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zasadnicze pytanie: konfigurowałeś skrzynkę e-mail za pomocą IMAP. Czy posiadasz własny certyfikat SSL czy korzystasz z domyślnego dla nazwa_Serwera.home.pl? Czy w ogóle podczas konfiguracji programu pocztowego używałeś połączenia szyfrowanego?
     
  3. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Zasadnicze pytanie: konfigurowałeś skrzynkę e-mail za pomocą IMAP. Czy posiadasz własny certyfikat SSL czy korzystasz z domyślnego dla nazwa_Serwera.home.pl?
    Czy w ogóle podczas konfiguracji programu pocztowego używałeś połączenia szyfrowanego?[/QUOTE]

    W sumie wykonałem wszystko tak jak w linku jaki podałem w pytaniu.
    Nie użyłem połączenia szyfrowanego (SSL bez szyfrowania, uwierzytelnieine to normalne hasło)

    W sumie wszytko wyglądało jak poniżej tylko dałem tam swoje dane

    [​IMG]
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    To bardzo ciekawe. w tej chwili skonfigurowałem dla testu konto e-mail utworzone na serwerze. Standardowa konfiguracja bez SSL, normalne hasło. adresy serwerów podałem tylko nazwę domeny (bez żadnych przedrostków) czyli mojadomena.pl (a nie smtp.mojadomena.pl). W nazwie użytkownika (serwer poczty przychodzącej i wychodzącej) podałem pełny adres e-mail.

    Konto skonfigurowane. W przeglądarce otwarta poczta.home.pl i osobno thunderbird. Wysyłam 3 wiadomości, kolejno spływają na poczta.home.pl (wymaga odświeżenia) a Thunderbird wyświetla powiadomienia o nowej poczcie. Strzelam że problemem może być jakaś konfiguracja samego programu pocztowego. Masz możliwość jego odinstalowania i zainstalowania ponownie? Pamiętaj o wyrzuceniu wszystkich śmieci i profili.
     
  5. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0

    Dzięki za podpowiedź. Samą pocztę konfigurowałem kilka razy po wcześniejszej jej dezinstalacji. Może pominołem usunięcie jakiegoś pliku w ustawieniach ale mogę w sumie zrobić to jeszcze raz.

    Dodatkowo zapomniałem wspomnieć o ważnej rzeczy, która dla mnie jest codziennością a więc pewnie dlatego nie doprecyzowałem tego na samym początku.

    Poczta sama w sobie działa prawidłowo w ciągu dnia prawie przez cały czas. Ale z rana +/- kilka razy później traci swoje możliwości odbierania a przecież nic z tym dodatkowo nie kombinuje. Czasami jest tak że w folderze niby mam informację o nowej poczcie (pogrubiony folder w TB) ale gdy do niego wchodzę folder jest pusty (podczas gdy na homie wszystko jest w porządku).

    Chce tylko powiedzieć, że sam thunderbird wraz z home działa ale nie zawsze tak jak bym tego oczekiwał. Tak jakby TB wiecznie coś blokował ? Jak teraz o tym myślę to po takich przestojach później otrzymuje hurtowo wiadomości z przedziału 1 godziny (z tym czasem też jest różnie). Muszę kilka razy włączyć i wyłączyć program aby wszystko zadziałało.

    Myślisz że oprócz przeinstalowania samego TB mógłbym zrobić coś jeszcze ?
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Kliknij prawym na wybrany folder --> Właściwości i tam jest opcja napraw folder. Poobserwuj co się będzie działo, jeśli problem wróci prześlij proszę zgłoszenie na BOK (powołaj się na forum) i poproś o odświeżenie ustawień konta, tj. przeindeksowanie wiadomości. Jeśli korzystasz z IMAP nic nie powinno się wydarzyć, przy POP3 może zacząć pobierać wszystko od nowa. Jak prześlesz zgłoszenie to podaj numer sprawy (literki i cyferki) np. w PW. Dopilnujemy aby zostało w miarę szybko zrobione. Może to kwestia ilości wiadomości na koncie i Thunderbird po prostu gubi się. Widzę w Google że takie tematy powtarzają się przy dużych kontach, ale... po konsultacji nie mam żadnych informacji o problemach czy podobnych zgłoszeniach więc póki co zakładam że to Thunderbird. A z ciekawości może skonfiguruj inny program? Będziemy mieli porównanie.
     
  7. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Dzięki raz jeszcze.

    Naprawiłem wszystkie foldery jakie miałem w skrzynce i zobaczymy. Poczekam do jutra (chyba że już dziś coś się nie prześle). Jeśli dalej będą lagi to zgodnie z instrukcją wyślę zgłoszenie.
     
  8. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    W dalszym ciągu problem występuje niestety. Napisałem już zgłoszenie a system przydzielił mi numer zgłoszenia NGPL-19524-187.

    Niestety również z Thunderbirda nie moga zrezygnować bo taka jest firmowa skrzynka i to z niej mamy korzystać.

    Będę czekał na odpowiedź.
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @pkill ok. doprecyzuj tylko w wiadomości e-mail o które konto/konta pocztowe chodzi. zgłoszenie jest już przypięte ale pewnie dopiero jutro zostanie zrealizowane. zostawiłem komentarz od siebie z linkiem do forum.
     
  10. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Dzięki piękne.

    Właśnie odpisałem na meila doprecyzowując o jakie konta chodzi.

    Zaraz jeszcze w panelu klienta sprawdzę czy wszystko się przesłało.
     
  11. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Na przyszłość, nigdy nie konfigurujemy thunderbirda przez ten automat, zawsze wybieramy ręczne wpisanie danych o koncie. Po drugie, jeśli nie zmieniamy nic w ustawieniach to thunerbird działa bez najmniejszego problemu na imapie pokazując pocztę z opóźnieniem rzędu kilku sekund w porównaniu do klienta przez www.
     
  12. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0

    Nie rozumiem Pańskiego postu.

    W sumie pisałem jak skonfogurowałem TB.

    Czy odbiega to od tego o czym Pan pisze ? Jesli tak to w jakim punkcie ?

    A po drugie gdybym nie miał problemów od samego początku to nie grzebałbym dalej w ustawieniach.

    PS. Jeśli posiada Pan jakiś inny link gdzie jest opisana prawidłowa metoda instalacji to prosiłbym o podesłanie linka. Wciąż mam powyższy problem i wciąż nie mogę go rozwiązać. Po stronie homa mam jedynie zapewnienie że wszystko jest ok a sam dostaję pocztę czasami z 1h opóźnieniem.

    Piszę to ponieważ z kontekstu wypowiedzi można domniemyważ, że temat został rozwiązany a przecież to nieprawda.
     
  13. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    najlepiej nie rób konta podczas instalacji TB, zrób je dopiero jak go uruchomiesz, wpisz poprawnie nazwy serwera, najlepiej w wersji natywnej czyli powiedzmy serwer123.home.pl wtedy ominiesz kilka problemów. przy smtp tylko zaznacz wymaga uwierzytelnienia i nic więcej.
     
  14. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za podpowiedź,

    Do końca tygodnia jestem w rozjazdach ale jak tylko będę w stanie to zastosoje się do rady i napiszę jak było.
     
  15. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Tak, daj znać jak poszło. Wiele razy u ludzi konfigurowałem na imapie w TB konta homowe i zawsze wszystko działało poprawnie, ale też zawsze robiłem tak jak napisałem.
     
  16. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    btw. programy antywirusowe. wyłącz na czas testu. może tu leży problem.
     
  17. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Ok,

    Wstępnie powiem, że działam na Fedorze ale koledzy w firmie mają ten sam problem na Windowsie tak więc ciągle szukam rozwiązania.

    Usunąłem TB z komputera (katalogo .thunderbird w lokalizacji domowej również tak aby nie pozostawiać żadnych śladów i ustawień, na linuxie to konieczność).

    Zainstalowałem ponownie TB (na linuxie brak mozliwości konfiguracji podczas instalacji).

    Podczas pierwszego uruchomienia TB pojawiła się opcja automatycznego tworzenia konta jaką anulowałem.

    Nastepnie przeszedłem do zakładki konfiguracja kont i z dostepnych czynności wybrałem dodanie konfiguracji konta pocztowego.

    Przy smpt nie mam opcji wymaga uwierzytelnienia. Opcje dostępne to:
    wykryj, bez uwierzytelnienia, normalne hasło, szyfrowane hasło, kerberos / gssapi, ntlm

    Tak więc pozostawiłem ustawienia niezmienione i zanim kliknąłem gotowe wyglądało wszystko jak na poniższym obrazku.

    Teraz pytanie czy się Panowie zgodzą że takie wstepne ustawienia są ok ? Własnie w tej chwili zmieniłem ustawienia i nie miałem ich jeszcze czasu przetestować. Pytanie czy na ten pierwszy rzut oka to wygląda w porządku ?

    PS. Na fedorze nie posiadam programu antywirusowego a więc akurat w tym wypadku to raczej nie przyczyna. Koledzy pracują z kolei na Windowsach i tam coś mają poinstalowane ale skoro ten sam problem pojawia się z i bez programu antywirusowego to pewnie problem tkwi gdzie indziej.

    upload_2017-6-13_10-8-21.png
     

    Załączone pliki:

  18. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Sam do siebie maile wysyłam i nie chcą dojść od razu. Nawet jak klikne pobierz to nic się nie dzieje.

    A dziś jeszcze z przed instalacji maila z 9:38 dostaje o 10:53.

    Tu chyba na prewdę jest coś nie tak.
     
  19. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Normalne hasło jest ok. Wszystko co bym tu zmienił to tylko STARTTLS na brak szyfrowania. Porty bez zmian.
    Alternatywnie możesz używać SSL/TLS, także powinno bez problemu zadziałać z nazwą Twojego serwera (darmowy, domyślny certfikat dla serwera).
    I ponawiam sugestię: wyłączyć na czas testów programy antywirusowe.
     
  20. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Tak jak pisałem nie mam rzadnego programu antywirusowego.

    Teraz już bez ponowniej instalacji wszedłem na konfiguracje serwera i zmieniłem bezpieczeństwo serwera SSL/TLS (port automatycznie przeskoczył na 993) a nastepnie przeszedłem na konfiguracje serwera poczty wychodzącej i tam również zmieniłem bezpieczeństwo serwera SSL/TLS (port automatycznie przeskoczył na 465).
     

Poleć forum znajomym