1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Problem SSL na Iphone

Dyskusja w 'Certyfikaty SSL' rozpoczęta przez użytkownika Paul, 4 Wrzesień 2017.

  1. Paul

    Paul Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam serdecznie,
    Od paru dni nie moge wysylac maili ze skrzynki skonfigurowanej na Iphonie. (Mail z mojej domeny hostingowanej na home.pl)
    Pojawia sie blad "weryfikacja certyfikatu serwera nie powiodła się".
    Kiedy klikam na "szczegoly" pojawia sie ikonka *.home.pl z informacja ze SSL jest niepewny. :(
    Nie rozumiem o co chodzi poniewaz zawsze wszystko dzialalo dobrze i nic nie dotykalem w ustawieniach.
    Bylbym wdzieczny za pomoc...
     
  2. Paul

    Paul Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Zalaczam ilustracje...
    upload_2017-9-4_15-29-26.png
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 564
    Docenione treści:
    325
    Generalnie sądząc po tym co wklejasz, poczta działa w domenie, a SSL jest pobrany z serwera a więc jest to certyfikat dla adresu nazwa_serwera.home.pl. Takie rozwiązanie działa poprawnie (ale nie na każdym programie), chyba że certyfikaty SSL serwerów czyli te domyślne, darmowe, są aktualizowane po naszej stronie, wtedy programy pocztowe, w konfiguracji jaką Ty posiadasz, mogą informować o błędach (jeśli działało).

    Rozwiązaniem było by potwierdzić wyjątek albo skonfigurować pocztę od nowa aby program wczytał sobie informacje o nowym certyfikacje. Oczywiście najlepszym wyjściem było by po prostu zakupić certyfikat SSL dla własnej domeny (dodam tylko że na serwerze możesz instalować wiele certyfikatów).

    Aktualizacja certyfikatów była na początku sierpnia. Być może ze względów bezpieczeństwa i własnych aktualizacji, program pocztowy Apple nie akceptuje takiego rozwiązania (np. w Thunderbirdzie program prosi o potwierdzenie wyjątku dla takiej konfiguracji). iPhone ma własne lokalne repozytorium certów (można zapisywać). Na to wpływu nie mamy i na pewno nie ma na to wpływu certyfikat serwera.

    Rozwiązanie jest więc wskazane wyżej.
     
    Ostatnia modyfikacja: 24 Lipiec 2019
  4. callisto

    callisto Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Jaki masz certyfikat, Rapidssl?
     
  5. Paul

    Paul Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0

    Witam serdecznie,
    Dziekuje za odpowiedz i za probe wyjasnienia...
    Aczkolwiek nie do konca rozumiem...
    Ewidentnie problem jest zwiazany z aktualizacja certyfikatow poniewaz do poczatku sierpnia, wszystko dzialalo poprawnie od paru lat. (!)
    Skonfigurowalem poczte od nowa (na tych samych zasadach jak bylo), lecz problem nadal istnieje.
    Nie rozumiem wiec dlaczego aktualizacja spowodowala ze obecnie jest blad ktory sprawia ze nie moge korzystac z mojej skrzynki na telefonie. :-/ (Maile otrzymuje lecz nie moge wysylac.)
    W zwiazku z czym, nadal nie wiem jakie istnieje rozwiazanie...?
     
  6. Paul

    Paul Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    WItam,
    ... nie mam zielonego pojecia... :-/ Nie widze takiej nazwy w zadnym raporcie. :(
     
  7. servicepl

    servicepl Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    3
    Wg obrazków nie ma "prywatnego" certa. Używany jest ten darmowy z home.pl który się zmienił/został odnowiony.
    Mam taką sama sytuację na ogicom i niestety klient na iphone nie pozwala na potwierdzenie.
    konto musiało byc założone na nowo.
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 065
    Docenione treści:
    301
    @Paul jeśli wskazana przez Ciebie sytuacja nadal występuje, to proszę wyślij mi nazwę Twojej skrzynki e-mail w formie wiadomości prywatnej. Chciałbym podesłać ją do naszych techników, aby sprawdzili jeszcze jedną rzecz na Twoim serwerze.
     
  9. sojuzpl

    sojuzpl Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    u nas jest ten sam problem zwłaszcza z iPhonami bo na komputerach stacjonarnych można ręcznie to obejść poprzez dodanie wyjątku. Dodam tylko, że mamy wykupiony homeSSL do domeny z tym problemem.
     
  10. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 065
    Docenione treści:
    301
    Po konsultacji otrzymałem informacje, że takie sytuacje nie powinny występować, jeśli w iPhone podane zostały poprawne adresy serwerów pocztowych. Przykładowo, jeśli mamy wykupiony certyfikat SSL dla domeny: "twojadomena.pl", to w konfiguracji poczty należy podać adresy serwerów pocztowych w postaci: "twojadomena.pl". Jest to ważne, ponieważ zdarza się, że programy pocztowe dodają je automatycznie w postaci, np.: "imap.twojadomena.pl" oraz "smtp.twojadomena.pl".

    Sugerujemy również sprawdzenie czy certyfikat SSL został poprawnie zainstalowany, możemy to sprawdzić za pomocą strony: https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html. W formularzu na podanej stronie wystarczy podać adres serwera pocztowego, który podajemy w konfiguracji poczty na iPhone.

    Jeśli powyższe kwestie zostały sprawdzone i niedogodności nadal występują, sugerujemy kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

    Celem uproszczenia konfiguracji, możesz podawać zawsze jako nazwy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej, nazwę/adres swojej domeny. Do tego konieczne będzie posiadanie certyfikatu SSL dla Twojej domeny. Zapewni on bezpieczeństwo poczcie e-mail, a także zaszyfruje informacje przekazywane przez stronę WWW. Pamiętaj także o bezpieczeństwie urządzeń mobilnych:


     
    Last edited by a moderator: 24 Lipiec 2019
  11. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 065
    Docenione treści:
    301
    @Paul Twoją sprawę również skonsultowałem z zespołem technicznym. Otrzymałem informacje, że sytuacja opisana przez Ciebie nie powinna już występować. Ustawiam temat na forum jako rozwiązany, ale pozostawiam temat otwarty. W razie pojawienia się podobnych niedogodności, proszę o napisanie o tym tutaj w temacie.
     
  12. sojuzpl

    sojuzpl Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    to już nie podajemy nazwy serwera serwer.home.pl tylko domena.costam?
     
  13. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 564
    Docenione treści:
    325
    Obie konfiguracje są poprawne, gdyż domena docelowo jest powiązana z konkretnym serwerem, a więc jako nazwy serwerów pocztowych możesz użyć zarówno serwer123456.home.pl jak i mojadomena.pl natomiast ważne jest aby raz: nie używać przedrostków imap. pop3. smtp. (chyba że masz własną konfigurację serwerów pocztowych która tego wymaga) oraz pamiętać o nazwie użytkownika w postaci całego adresu e-mail.

    Włączenie SSL będzie zależne od tego czy korzystasz z SSL serwera (bezpłatny) wtedy nazwy serwerów pocztowych to adresy serwera lub czy masz własny SSL, zainstalowany na tym serwerze (nazwami serwerów jest adres domeny).
     
  14. sojuzpl

    sojuzpl Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    no to tak mamy pokonfigurowane skrzynki na iUrządzeniach i efekt jest taki, że komunikat pojawia się przy łączeniu ze skrzynką. Po kliknięciu anuluj normalnie pobiera pocztę, ale sam komunikat jest upierdliwy delikatnie mówiąc. Problem dotyczy tylko kont pocztowych na home.pl.
     
  15. sojuzpl

    sojuzpl Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    jeśłi do domeny mamy kupiony klucz homeSSL to wtedy podajemy jako nazwę serwera nazwę domeny?
     
  16. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 065
    Docenione treści:
    301
    Jeśli masz wykupiony i zainstalowany homeSSL na serwerze, to podczas konfiguracji programów pocztowych podaj jako nazwę serwera nazwę domeny, dla której certyfikat został wykupiony.

    Przykładowo: wykupiłeś certyfikat SSL dla domeny "twojadomena.pl". Podczas konfiguracji programów pocztowych (również na iPhone) podaj adresy serwerów pocztowych w postaci: "twojadomena.pl".

    Adres serwera w postaci "serwer123456.home.pl" podajemy tylko w sytuacji, gdy nie posiadamy wykupionego certyfikatu SSL.
     
    sojuzpl lubi to.
  17. sojuzpl

    sojuzpl Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    ok - wszystko jasne jak na razie - pora na praktyczne zastosowanie powyższych porad :)
     
  18. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 564
    Docenione treści:
    325
    Celem uproszczenia konfiguracji, możesz podawać zawsze jako nazwy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej, nazwę/adres swojej domeny. Do tego konieczne będzie posiadanie certyfikatu SSL dla Twojej domeny. Zapewni on bezpieczeństwo poczcie e-mail, a także zaszyfruje informacje przekazywane przez stronę WWW. Pamiętaj także o bezpieczeństwie urządzeń mobilnych:

     

Poleć forum znajomym