1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Problem SSL na Iphone

Dyskusja w 'Certyfikaty SSL' rozpoczęta przez użytkownika Paul, 4 Wrzesień 2017.

  1. Paul

    Paul Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam serdecznie,
    Od paru dni nie moge wysylac maili ze skrzynki skonfigurowanej na Iphonie. (Mail z mojej domeny hostingowanej na home.pl)
    Pojawia sie blad "weryfikacja certyfikatu serwera nie powiodła się".
    Kiedy klikam na "szczegoly" pojawia sie ikonka *.home.pl z informacja ze SSL jest niepewny. :(
    Nie rozumiem o co chodzi poniewaz zawsze wszystko dzialalo dobrze i nic nie dotykalem w ustawieniach.
    Bylbym wdzieczny za pomoc...
     
  2. Paul

    Paul Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Zalaczam ilustracje...
    upload_2017-9-4_15-29-26.png
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 135
    Docenione treści:
    298
    Generalnie sądząc po tym co wklejasz, poczta działa w domenie, a SSL jest pobrany z serwera a więc jest to certyfikat dla adresu nazwa_serwera.home.pl. Takie rozwiązanie działa poprawnie (ale nie na każdym programie), chyba że certyfikaty SSL serwerów czyli te domyślne, darmowe, są aktualizowane po naszej stronie, wtedy programy pocztowe, w konfiguracji jaką Ty posiadasz, mogą informować o błędach (jeśli działało).

    Rozwiązaniem było by potwierdzić wyjątek albo skonfigurować pocztę od nowa aby program wczytał sobie informacje o nowym certyfikacje. Oczywiście najlepszym wyjściem było by po prostu zakupić certyfikat SSL dla własnej domeny (dodam tylko że na serwerze możesz instalować wiele certyfikatów).

    Aktualizacja certyfikatów była na początku sierpnia. Być może ze względów bezpieczeństwa i własnych aktualizacji, program pocztowy Apple nie akceptuje takiego rozwiązania (np. w Thunderbirdzie program prosi o potwierdzenie wyjątku dla takiej konfiguracji). iPhone ma własne lokalne repozytorium certów (można zapisywać). Na to wpływu nie mamy i na pewno nie ma na to wpływu certyfikat serwera.

    Rozwiązanie jest więc wskazane wyżej.
     
    Ostatnia modyfikacja: 5 Wrzesień 2017
  4. callisto

    callisto Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    0
    Jaki masz certyfikat, Rapidssl?
     
  5. Paul

    Paul Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0

    Witam serdecznie,
    Dziekuje za odpowiedz i za probe wyjasnienia...
    Aczkolwiek nie do konca rozumiem...
    Ewidentnie problem jest zwiazany z aktualizacja certyfikatow poniewaz do poczatku sierpnia, wszystko dzialalo poprawnie od paru lat. (!)
    Skonfigurowalem poczte od nowa (na tych samych zasadach jak bylo), lecz problem nadal istnieje.
    Nie rozumiem wiec dlaczego aktualizacja spowodowala ze obecnie jest blad ktory sprawia ze nie moge korzystac z mojej skrzynki na telefonie. :-/ (Maile otrzymuje lecz nie moge wysylac.)
    W zwiazku z czym, nadal nie wiem jakie istnieje rozwiazanie...?
     
  6. Paul

    Paul Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    WItam,
    ... nie mam zielonego pojecia... :-/ Nie widze takiej nazwy w zadnym raporcie. :(
     
  7. servicepl

    servicepl Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    3
    Wg obrazków nie ma "prywatnego" certa. Używany jest ten darmowy z home.pl który się zmienił/został odnowiony.
    Mam taką sama sytuację na ogicom i niestety klient na iphone nie pozwala na potwierdzenie.
    konto musiało byc założone na nowo.
     
  8. Mariusz

    Mariusz BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    2 933
    Docenione treści:
    295
    @Paul jeśli wskazana przez Ciebie sytuacja nadal występuje, to proszę wyślij mi nazwę Twojej skrzynki e-mail w formie wiadomości prywatnej. Chciałbym podesłać ją do naszych techników, aby sprawdzili jeszcze jedną rzecz na Twoim serwerze.
     

Poleć forum znajomym