Skonfigurowałem program pocztowy na iPhone celem pobierania maili ze skrzynki obsługiwanej na home.pl. Korzystam z protokołu IMAP. W ramach konfiguracji ustawiłem szyfrowanie SSL dla poczty wychodzącej i przychodzącej. W związku z tym, że nie mam certyfikatu SSL dla swojej domeny, jako nazwy serwerów przychodzących i wychodzących wprowadziłem domains010.home.pl (żeby uniknąć komunikatów z niewłaściwym certyfikatem), ale na potrzeby weryfikowania problemu opisanego niżej ustawiałem również nazwę swojej domeny. Problem: synchronizacja folderów działa prawidłowo tylko wtedy, kiedy telefon jest w zasięgu domowego WiFi (Neostrada). Po wyłączeniu WiFi przy połączeniu przez sieć komórkową (Orange) program pocztowy za każdym razem wyświetla komunikat "domains010.home.pl nie odpowiada, sprawdź czy w ustawieniach mail zostały podane właściwe dane konta" - analogiczny komunikat pojawia się przy wprowadzeniu jako nazwy serwera poczty mojej domeny.
@kamejl : Otrzymujemy dzisiaj podobne zgłoszenia, których przyczyną są niedogodności po stronie operatora Orange. Podsumowując, użytkownicy korzystający z połączenia internetowego z sieci Orange, odnotowują niedogodności w dostępie do naszych usług. Sytuacja została zgłoszona do Orange i wspomniane przez Ciebie błędy nie powinny już występować (stan na 16:25 23.06.2015). Jeśli nadal masz niedogodności z połączeniem oraz synchronizacją folderów, gdy łączysz się poprzez sieć komórkową, proszę daj o tym znać, odpowiadając w tym temacie.
Niestety, od 19:00 sprawdzałem kilka razy, ale nadal ta sama sytuacja - przy połączeniu WiFi poczta synchronizuje się prawidłowo, przy połączeniu z siecią mobilną Orange wciąż otrzymuję komunikat błędu.
Sprawdź prywatne wiadomości na forum. Wysłałem Ci krótką instrukcję. Wszystkich użytkowników, którzy odnotowują podobne niedogodności, czy to z sieci Orange czy w innych okolicznościach, polecam: - sprawdzić czy wyświetla się strona home.pl, - na stronie www.home.pl/test wykonać test klikając Pokaż i przesyłając do nas wynik testu, - przed wysłaniem testu, sprawdzić jaki adres IP posiada sieć z której korzystacie (np. w Google wpisać frazę "mój adres IP").
Wysyłałem wyniki wskazanego testu jakiś miesiąc temu, ale nie otrzymałem żadnej informacji zwrotnej. Problem nadal występuje.
Informacje podesłałem Ci w prywatnej wiadomości. Z informacji jakie uzyskałem, nie odnotowaliśmy więcej jak kilku zgłoszeń w tym temacie. Ze wstępnych ustaleń, np. na podstawie podesłanego przez kamejl testu ścieżki pakietu danych, wynika, że TP zrywa połączenie po swojej stronie. Przyczyną może być albo dodatkowe zabezpieczenie w sieci mobilnej albo blokada po stronie operatora, blokada Adresu IP/hosta serwera pocztowego.