ROZWIĄZANE Problem z indeksowaniem

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Adriano, 23 Marzec 2017.

1. Adriano

Adriano Użytkownik

Docenione treści:
    6
    Witam wszystkich,

na wstępie dodam że nie jest to moja dziedzina i jestem laikiem w tej kwestii.
    Utworzyłem konto w google search console aby sprawdzić jak niedawno uruchomiony sklep jest postrzegany w wyszukiwarce, zgodnie z instrukcją dodałem dwie witryny z www i bez.
    Niestety w indeks google stan indeksowania 0 , nie wiem czy jest gdzieś błąd który uniemożliwia indeksowanie strony ?

W panelu w sklepie jest wpisany adres sklepu i nie jest zaznaczona opcja "wymuś adres sklepu" (czyli przekierowanie 301) ale w sekcji .htaccess nic nie modyfikowałem (domyślnie puste). Czy jest coś co powinienem jeszcze wykonać aby sklep został zindeksowany ?

Z góry dzięki za pomoc

2. TheL

TheL @Lider VIP Beta-tester

Docenione treści:
    535
    Dodać do SC mapę strony, pobrać stronę jako google bot i dodać ją do indexu.

3. Grzesiek

Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

Docenione treści:
    331
    Napiszę tylko na pocieszenie że 2 tygodnie temu stawiałem bloga dla siebie i pomimo że w ciągu 4 dni dodałem około 20 wpisów, to dopiero 6 dnia Google je zaindeksowało. A mapa witryny (przez wtyczkę) i ręcznie w GSC dodałem już 1 dnia. Dlaczego mnie to zaskoczyło? Bo to nie pierwsza strona i jakoś do tej pory wszystko działało szybciej. Więc złota zasada mówi: bądź cierpliwy wobec Google.

https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/domyslny-adres-sklepu-ustawienia-przekierowania/

4. TheL

Docenione treści:
    535
    hmm, dziwne :D u mnie zawsze jak wykonam czynności dokładnie tak jak wyżej napisałem strona jest w google jeszcze tego samego dnia :)

5. Adriano

Adriano Użytkownik

Docenione treści:
    6
    Dzięki bardzo , jeśli dobrze zrozumiałem a zrozumiałem i zrobiłem tak :
    1.dodałem mapę
    2.pobrałem stronę jako google (pobrałem stronę główną, rozumiem że to wystarczy ?)