Witam wszystkich, na wstępie dodam że nie jest to moja dziedzina i jestem laikiem w tej kwestii. Utworzyłem konto w google search console aby sprawdzić jak niedawno uruchomiony sklep jest postrzegany w wyszukiwarce, zgodnie z instrukcją dodałem dwie witryny z www i bez. Niestety w indeks google stan indeksowania 0 , nie wiem czy jest gdzieś błąd który uniemożliwia indeksowanie strony ? W panelu w sklepie jest wpisany adres sklepu i nie jest zaznaczona opcja "wymuś adres sklepu" (czyli przekierowanie 301) ale w sekcji .htaccess nic nie modyfikowałem (domyślnie puste). Czy jest coś co powinienem jeszcze wykonać aby sklep został zindeksowany ? Z góry dzięki za pomoc
Napiszę tylko na pocieszenie że 2 tygodnie temu stawiałem bloga dla siebie i pomimo że w ciągu 4 dni dodałem około 20 wpisów, to dopiero 6 dnia Google je zaindeksowało. A mapa witryny (przez wtyczkę) i ręcznie w GSC dodałem już 1 dnia. Dlaczego mnie to zaskoczyło? Bo to nie pierwsza strona i jakoś do tej pory wszystko działało szybciej. Więc złota zasada mówi: bądź cierpliwy wobec Google. https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/domyslny-adres-sklepu-ustawienia-przekierowania/
hmm, dziwne u mnie zawsze jak wykonam czynności dokładnie tak jak wyżej napisałem strona jest w google jeszcze tego samego dnia
Dzięki bardzo , jeśli dobrze zrozumiałem a zrozumiałem i zrobiłem tak : 1.dodałem mapę 2.pobrałem stronę jako google (pobrałem stronę główną, rozumiem że to wystarczy ?) 3.przesłałem prośbę o zindeksowanie ( były dwie opcje z linkami 10/m-c lub bez 500/m-c jaka jest różnica, która jest odpowiedniejsza ?) Czy to wszystko czy jeszcze coś powinienem zrobić ?
wygodniejsza jest z linkami, przeleci wtedy całą stronę, to się robi tylko przy dużych zmianach więc spokojnie 10 wystarcza
Dzięki bardzo mam jeszcze pytanie, bo narobiłem niechcąco zrobiłem pętle przekierowań, znalazłem TheL informację że jest Ci to znane, jak mogę to naprawić ? Nie mogę teraz zalogować się do sklepu.