1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

PORADNIK Program pocztowy zgłasza problem z certyfikatem SSL

Dyskusja w 'Kofiguracja programów do obsługi poczty' rozpoczęta przez użytkownika Grzesiek, 23 Marzec 2015.

  1. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli w programie pocztowym z którego korzystasz, obsługując skrzynkę e-mail utworzoną na serwerze w home.pl, pojawia się komunikat o braku certyfikatu SSL, jego wygaśnięciu lub innym problemie z nawiązaniem połączenia szyfrowanego, wymagana będzie zmiana w konfiguracji aplikacji.

    W zaistniałej sytuacji można skorzystać z trzech rozwiązań:

    • użytkownik poczty może zaakceptować dodanie wyjątku bezpieczeństwa zgłaszanego przez program pocztowy. W tej sytuacji, program nawiązując połączenie z dotychczasową konfiguracją skrzynki, poinformuje serwer o połączeniu szyfrowanym z adresem mojadomena.pl. W odpowiedzi uzyskując informacje od serwera, że wskazany adres nie jest objęty połączeniem szyfrowanym SSL, serwer zaproponuje alternatywnie skorzystanie z innego certyfikatu, np. przyznanego dla adresu głównego serwera, tj. serwer123456.home.pl.W komunikacie, będzie umieszczona informacja o nowym certyfikacie, np. dla adresu *.home.pl, jego aktualizacji,
    • użytkownik poczty, może przejść do konfiguracji programu pocztowego, dodanej skrzynki e-mail, a następnie w jej ustawieniach, w opcjach dot. nazw i portów serwerów pocztowych, wskazać jako nazwy serwera poczty przychodzącej i wychodzącej, nazwę serwer123456.home.pl (nazwę odpowiadającą identyfikatorowi swojego serwera). Jeśli użytkownik nie posiada własnego certyfikatu SSL, może skorzystać z certyfikatu przyznanego dla adresu głównego serwera, tj. serwer123456.home.pl.Program ponownie nawiąże połączenie szyfrowane, z użyciem właściwej nazwy serwera pocztowego,
    • użytkownik poczty, może przejść do konfiguracji programu pocztowego, a następnie w jej ustawieniach dotyczących nazw i portów serwerów pocztowych, wyłączyć bezpieczne połączenie SSL (szyfrowanie).Program pocztowy ponownie nawiąże połączenie nieszyfrowane, z użyciem właściwej nazwy serwera pocztowego.
    Kliknij tutaj, aby przejść do artykułów pomocy, dot. konfiguracji programów pocztowych.

    Więcej informacji o rozwiązaniu w/w sytuacji, znajdziecie także w naszym Centrum Pomocy:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/program-pocztowy-zglasza-problem-z-certyfikatem/
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli zależy Wam na bezpieczeństwie, a przy okazji chcielibyście zadbać o wizerunek i bezpieczeństwo swojej strony internetowej, to sugerowanym czwartym rozwiązaniem, będzie zakup certyfikatu SSL: https://home.pl/ssl#oferta

    Jeśli w programie pocztowym, jako nazwy serwerów pocztowych, użyliście nazwy domeny, np. mojadomena.pl a nie posiadacie własnego certyfikatu SSL, program do obsługi poczty, na podstawie zaakceptowanego wyjątku bezpieczeństwa, skorzysta z certyfikatu przyznanego serwerowi, w chwili jego rejestracji. Rozwiązanie to działa poprawnie, ale może powodować w przyszłości występowanie podobnych błędów.

    Nie zmieniając konfiguracji programu pocztowego, można zakupić i zainstalować certyfikat SSL dla adresu mojadomena.pl. W ten sposób nie tylko korespondencja wychodząca ze skrzynki, będzie bezpieczna i szyfrowana, ale także, jeśli posiadacie stronę WWW, możecie zwiększyć jej prestiż informując użytkowników o bezpiecznym połączeniu. Będzie to widoczne w postaci adresu https://mojadomena.pl oraz symbolu kłódki.

    Więcej informacji znajdziecie także tutaj: https://homessl.pl
     
  3. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    tylko należy wspomnieć, że na jednym serwerze wirtualnym może być zainstalowany jeden certyfikat (takie informacje od Was uzyskałem), a szkoda :D
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Potwierdzam, jeden certyfikat na jednym adresie IP czyli w przypadku hostingu współdzielonego, na jednym serwerze ( https://www.home.pl/hosting )
     
  5. barszcz99

    barszcz99 Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Podepnę się pod temat. Na serwerze świeżo zainstalowany certyfikat SSL. W ustawieniach konta poczty e-mail ustawione na połączenie z wykorzystaniem SSL. Porty wpisane prawidłowo. Pomimo tego Outlook wyrzuca następujący problem:
    kancelaria-kurzeja.pl/1.jpg


    W czym może tkwić problem? Jakieś pomysły?
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Czyli rozumiem że adresy serwerów pocztowych to kancelaria-kurzeja.pl
    bez przedrostków typu imap.kance... smtp.kance... pop3.kance...
     
  7. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    271
    Docenione treści:
    73
    Powód może być również inny - program pocztowy nie wspiera w pełni szyfrowania TLS 1.1 i 1.2. Ma to na przykład stary Windows Live, Outlook Express oraz inne programy sprzed 2008 roku. Nie gwarantują już one w pełni bezpiecznego korzystania z poczty po SSL. Mimo wszystko byłoby lepiej, gdybyś np. wyświetlił szczegóły certyfikatu :)
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Informacja handlowa:

    Celem uproszczenia konfiguracji programów pocztowych, możesz podawać zawsze jako nazwy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej, nazwę/adres swojej domeny. Do tego konieczne będzie posiadanie certyfikatu SSL dla Twojej domeny. Zapewni on bezpieczeństwo poczcie e-mail, a także zaszyfruje informacje przekazywane przez stronę WWW. Pamiętaj także o bezpieczeństwie urządzeń mobilnych:

     

Poleć forum znajomym