1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Przetrzymywania X % wiadomości w koszu

Dyskusja w 'Sugestie i zgłoszenia' rozpoczęta przez użytkownika Grzesiek, 2 Listopad 2015.

  1. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Sugestia zaproponowana przez użytkownika usług home.pl:

    Nieprzetrzymywanie pobranych do outlooka przez pop3 wiadomości w koszu. Kilku krotne odebranie wiadomości powiedzmy ze zdjęciami blokuje skrzynkę ze względu na przepełnienie - wykorzystanie ponad 100MB. W outlooku nie ma zaznaczonej funkcji zachowywania wiadomości na serwerze - skoro nie zgadzamy się na zachowywanie wiadomości na serwerze, to poco Państwo to robicie na siłę przetrzymując w koszu?
    Przy obsłudze 100 kont pocztowych nie ma czasu na sprawdzanie codziennie komu kończy się pojemność.

    (Usunięcie funkcji przetrzymywania x% wiadomości usuwanych. Po rozmowach z konsultantem okazało się, że pobieranie wiadomości poprzez pop3 wiąże się z przeniesieniem ich do kosza, a następnie usunięciem x% pojemności co dobę.)
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Nie rozumiem tej sugestii, wg mnie poczta działa tak jak powinna i nie raz taki sposób działania ułatwił wiele czynności, ale jeden fakt jest niezaprzeczalny o którym tu przy okazji wspomniano, kontrola kont użytkowników w panelu jest bardzo niewygodna i zamiast 1 kliknięciem sprawdzić z głównego panelu quotę na wszystkich kontach musimy się sporo przeklikać.
     
  3. Marm

    Marm Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    Problem dawno zgłaszany przez wiele osób na rozwijaj.home.pl.
    Poczta działa tak jak powinna zakładając że używamy jej przez interfejs webowy na poczta.home.pl.
    Natomiast przy użyciu protokołu POP3 bezsensowną rzeczą jest przenoszenie pobranej do komputera wiadomości do kosza na serwerze. Czemu to ma służyć poza wymuszaniem na klientach zakupu wyższych wersji serwerów żeby można było powiększać przestrzeń na pocztę? Używałem poczty na wielu hostingach i jedynie z takim czymś się spotykam na Home.pl
    To użytkownik decyduje (w konfiguracji programu pocztowego) przez ile dni poczta ma pozostać na serwerze i po tym czasie klient poczty kasuje wiadomość z serwera.
    Fakt skasowania maila po POP3 powinien być bezwarunkowy, ale nie w Home, serwer home przenosi taką wiadomość do kosza na serwerze i efekt jest taki że ta wiadomość dalej zajmuje miejsce.
    U mnie w firmie mamy ponad 200 kont i jest ciągły problem z tym że konta się zapychają bo maile trafiają do kosza na serwerze i trzeba się logować na konto mailowe pracownika przez web'a i ręcznie opróżniać kosz żeby serwer przyjmował maile albo ciągle powiększać wielkość kont mailowych.
    To nie jest normalne.
    Jeśli komuś jest faktycznie potrzebne przechowywanie usuniętej poczty na serwerze to zróbcie opcję globalną i każdy admin sobie wybierze czy serwer będzie kasował maile po poleceniu kasowania przez POP3 czy będzie je przenosił do kosza.
     
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Między innymi da się to rozwiązać stosując imap, a jeśli jest to niemożliwe to może warto zastosować reguły kasujące wiadomości?
    Szczerze powiedziawszy mi w kilku przypadkach to przenoszenie poczty do kosza uratowało sytuację kiedy to użytkownicy skasowali sobie całe poczty na komputerach różnymi dziwnymi sposobami :) dało się sporo odzyskać :)
     
  5. Marm

    Marm Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    Wiadomo że dla IMAP ten problem nie będzie występował, ale nie wyobrażam sobie dostępu po IMAP do konta o pojemności 0,5GB lub 1GB...
    IMAP ma sens na kontach wielogigowych lub no-limit jak wszystkie na serwerach onetu wp itp. Tu na 100GB muszę zmieścić ponad 200 kont mailowych.
    Dlatego jest POP3 i na kompie tworzy się całe archiwum.
    Na potrzeby sytuacji awaryjnych, w kliencie poczty ustawiam zawsze opcję "pozostaw wiadomości na serwerze" oraz "Kasuj po upływie 7 dni", i mam zawsze ostatnie 7 dni awaryjnie. Ale starsze i tak nie są w Home usuwane tylko trafiają do kosza co przy bardzo aktywnych kontach, na które często trafiają maile ze sporymi załącznikami powoduje przepełnienie konta i "awarię".
    W Home jest hosting no-limit, ale małymi literami jest dopisek że na pocztę jest max 200GB... więc to już nie jest no-limit.
    Ze względu na brak czasu na administrowanie na tą chwilę nie interesuje nas ani dedyk ani własny serwer - to by rozwiązało problem z przestrzenią na konta mailowe.
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Marm dziękuję za twoje dwa ostatnie posty. Na podstawie informacji w nich zawartych przygotuję odpowiednie zgłoszenie do odpowiedniego działu w naszej firmie. Zobaczę co da się z tym zrobić i odpowiem w tym temacie...jak tylko będę miał więcej informacji.

    Przy okazji chciałbym podkreślić dla potomnych, że wiadomości e-mail znajdujące się w folderach „Kosz” oraz „Spam” są codziennie cyklicznie usuwane (raz na 24h). W pierwszej kolejności proces ten obejmuje 25% najstarszych wiadomości e-mail znajdujących się w tych dwóch katalogach.
     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Potwierdzam, że pobierane wiadomości e-mail z serwera pocztowego za pośrednictwem POP3 są przenoszone do kosza, ale nie jest to działanie mające na celu przekonać użytkowników do zwiększenia pojemności serwera. Wiadomości e-mail są przenoszone do kosza tylko w celu zabezpieczenia ostatnio pobranych wiadomości jako kopii zapasowej. Wiadomość przeniesiona do kosza może zostać w każdej chwili przywrócona do innego folderu (za pośrednictwem Poczty home.pl). Podsumowując, włączenie tej funkcji ułatwiło życie nam oraz naszym klientom. Ilość zgłoszeń o przywrócenie kopii zapasowych diametralnie się zmniejszyła (przynajmniej w przypadku kont pocztowych obsługiwanych przez POP3).

    Wiadomości znajdujące się w folderze „Kosz” oraz „Spam” są codziennie cyklicznie usuwane (raz na 24h). W pierwszej kolejności proces ten obejmuje 25% najstarszych wiadomości e-mail znajdujących się w tych dwóch katalogach. Proces usuwania tych wiadomości, powinien uniemożliwić blokady skrzynek e-mail z powodu przepełnienia.

    Poza tym, serwer pocztowy home.pl wysyła wiadomość e-mail w momencie gdy na Twoim koncie pocztowym zostanie mniej niż 20 MB wolnej pojemności. Komunikat w postaci wiadomości e-mail wysyłany jest na konto pocztowe, które jest już prawie przepełnione (pozostało mniej niż 20MB wolnego miejsca).

    Ważną informacją może być też to, że jeśli użytkownik posiada skrzynkę e-mail o pojemności 100 MB na serwerze w home.pl, której pojemność jest wykorzystywana w 99% (99 MB), to w tym wypadku ostatnia wiadomość e-mail, która będzie dostarczona do skrzynki e-mail może mieć wielkość do 101 MB. Podsumowując, ostatnia wiadomość e-mail może wykorzystać pojemność danej skrzynki e-mail w 200%. Zasada ta dotyczy tylko skrzynek e-mail, które nie są jeszcze przepełnione.

    Podsumowując, jeśli korzystasz z protokołu POP3 podczas łączenia z pocztą, to usunięcie wiadomości e-mail z serwera za pośrednictwem programu do obsługi poczty nie będzie możliwe! W takim przypadku wymagana jest zmiana protokołu z POP3 na IMAP. Dopiero po zmianie protokołu usunięcie wiadomości e-mail w programie do obsługi poczty będzie równoznaczne z usunięciem wiadomości na serwerze.

    Mam nadzieję, że opublikowane przez ze mnie informacje dotyczące przepełnienia skrzynek e-mail ułatwią Ci pracę (np. komunikat wysyłany do użytkowników informujący o tym, że skrzynka e-mail niebawem zostanie przepełniona).
     
  8. Marm

    Marm Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    Widzę że się kompletnie nie rozumiemy. Jaki sens ma IMAP dla konta 100MB -500MB?
    Ja nie chcę żeby wiadomość email znikała z serwera dopiero jak ja ją usunę w programie pocztowym. Ja nie chce usuwać maili w programie pocztowym, po to używam klienta poczty żeby mieć historię wiadomości email. Wiadomość w moim komputerze ma pozostać na zawsze.
    Ja rozumiem argument że w sytuacjach awaryjnych taka wiadomość w koszu na serwerze może być bardzo przydatna, ale to samo załatwia opcja w programie pocztowym pozostawiania wiadomości przez określoną liczbę dni i usuwaniu z serwera po upłynięciu tego czasu np 5 dni i wcale nie trzeba dodawać tej funkcjonalności do serwera.
    A jeśli faktycznie ktoś uważa ją za użyteczną to zróbcie ją jako opcjonalną z możliwością globalnego wyłączenia tej funkcjonalności przez osobę administrującą serwerem.
    Dla ponad 200 kont email jest to bardzo uciążliwa funkcja.
    Nic nie daje mail z informacją że konto jest prawie pełne. Zwykły pracownik to ignoruje, nawet nie wie co ma wtedy zrobić, nie wie jak się zalogować na konto przez WebMaila i opróżnić kosz, ta wiedza jest mu niepotrzebna - ma poprawnie skonfigurowanego klienta poczty który załatwia sprawę.
    Efekt jest taki że konto się przepełnia i użytkownik nawet tego nie wie, a admina informują pozostali użytkownicy którzy dostają zwrotki że quota przekroczona.

    I proszę, nie piszcie że ratunkiem jest IMAP. IMAP jest super dla kont no-limit na onet.pl, wp.pl itp, a każde konto z limitem jest niestety tylko tymczasowym miejscem na korespondencję email.
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Marm doskonale rozumiemy Cię co masz na myśli, ale zwróć uwagę, że sam stawiasz warunki dla tej poczty. Chcesz utrzymywać małe konta pocztowe, przesyłać duże załączniki, masz spory ruch poczty, ale nie chcesz korzystać z IMAP. Właśnie IMAP spełnia wszystkie Twoje warunki.

    Może zabrzmi to banalnie, ale od początku:

    POP3 w programie pocztowym pobiera nowe wiadomości e-mail (folder skrzynka odbiorcza) po czym w zależności od konfiguracji programu, nakazuje serwerowi pozostawić wiadomość w folderze skrzynka odbiorcza, lub przenieść ją do Kosza. Nasze ustawienia przewidują, że wiadomości z kosza są kasowane sukcesywnie, ale nie od razu. I to pozostaje bez zmian, ten model sprawdza się, ale masz rację, nie zawsze (wyjątkiem jest chociażby to o czym piszesz). Ale to jest sytuacja wyjątkowa, która wymaga podjęcia działania i jest na to proste rozwiązanie. IMAP.

    IMAP
    synchronizuje wszystkie foldery, ale w przeciwieństwie do POP3 posiada szereg innych opcji, które, raz odwzorowują działanie POP3 (czyli sprawdzają się np. tylko do pobierania zawartości jednego folderu), a dwa, pozwala na utworzenie setek innych warunków jak np. wybranie konkretnych folderów do synchronizacji oraz ustalenie, jakie działania mają zostać podjęte na pobranych wiadomościach. W drugim przypadku chodzi także o warunek: po pobraniu wiadomości nie przenoś jej do kosza tylko od razu kasuj z serwera.

    IMAP niesie także inne korzyści jak np. sam fakt synchronizacji nagłówków a więc i oszczędności transferu. To przyda się w sytuacji gdy poczta jest odbierana, ale np. na urządzeniu mobilnym i nie wymaga pobierania załącznika od razu.

    POP3 jest, nie ukrywajmy, ale archaicznym rozwiązaniem, jednak zarówno na POP3 jak i IMAP możesz korzystać z małych kont pocztowych, które będą jedynie służyły odbieraniu poczty, a jedyna kopia wiadomości pozostanie na Twoim komputerze. To wymaga jednak konfiguracji.

    Od początku istnienia firmy, stawiamy na bezpieczeństwo i oferujemy kopie zapasowe. Ten model realizujemy praktycznie dla każdej naszej usługi identycznie i nie zamierzamy z niego rezygnować. POP3 właśnie ze względu na swoje działanie (kasowanie wiadomości z serwera po ich pobraniu) został dodatkowo zabezpieczony przenoszeniem ich do kosza i sukcesywnym kasowaniu przez reguły serwera.

    Twoja sugestia została przyjęta i przekazana do kierownika produktu, ale w tym zakresie nasze stanowisko pozostaje bez zmian. Chociaż sam pomysł na możliwość ręcznego wyłączenia "przenoszenia do kosza" nie został zamknięty. Nie jest to jednak działanie przeciwko klientowi, dlatego że w Twojej sytuacji, rozwiązaniem jest właśnie skorzystanie z protokołu IMAP, który posiada te ustawienia, których oczekujesz przy jednoczesnym uwzględnieniu ograniczeń jakie narzucasz (mały rozmiar kont pocztowych). I jest to funkcjonalność, którą oferujemy na równi z POP3.

    Przetestuj to proszę, a w razie pytań załóż wątek na forum i rozpocznij dyskusję.

    P.S. Jeśli chodzi o nasze zachęcenie Cię do zmiany serwera na większy, tak, jak najbardziej takiej kroki także podejmujemy, ale nie jest to podyktowane jedynie podniesieniem ceny serwera. Archiwizowanie poczty na serwerze ma jedną podstawową korzyść: kopia zapasowa. Także każda zmiana idzie w parze z dodatkowymi korzyściami, co, oczywiście może przełożyć się na koszty.
     
  10. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Grześku i się np Outlooka nie udało zmusić do synchronizowania tylko nowych wiadomości na IMAPie i kasowania starych, co innego w Thunderbirdzie gdzie to się udało, tu mimo korzystania z IMAPa na kilku kontach zachowuje się on dokładnie tak jak POP czyli pobiera pocztę i ją od razu kasuje, jednak to u mnie działa tylko na kilku kontach, reszta ma wszystko "normalnie" abym miał dostęp do poczty na każdym urządzeniu :)
     
  11. Marm

    Marm Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    Panowie, zalet IMAP'a nie musicie mi tłumaczyć, znam je, ale głównym założeniem IMAP'u jest przechowywanie poczty na serwerze, a w naszym przypadku nie jest to możliwe i żeby to dziłało tak jak chcemy to w kliencie trzeba kombinować i przenosić pocztę do innych folderów itp, jak się tego nie zrobi to konto się przepełni itp.
    Dla naszych pracowników jest to za trudne, czasem ze zwykłym klientem poczty sobie nie radzą. Pracownicy kombinowali z IMAP'em, efekt był taki że próbując zmniejszyć zajętość skrzynki na serwerze kasowali wiadomości w kliencie poczty i tracili tym samym historię korespondencji.
    IMAP wymaga kombinacji i jest problematyczny w naszym przypadku, a POP3 pomimo że jest archaicznym protokołem to działa dokładnie tak jak oczekujemy, a problemem jest Wasza ingerencja w sposób jego działania. W oryginalnej wersji nie ma opcji przenieś do kosza, są polecenia "pobierz" oraz "usuń" i to nie do kosza tylko całkiem.
    I ja rozumiem Wasze argumenty, bezpieczeństwo itp, dla wielu pewnie jest to przydatne, ale dla nas jest to bardzo uciążliwe.
    Nie ma sensu rozpisywać się na temat jednego i drugiego protokołu.
    Rozważcie proszę wprowadzenie opcji która umożliwi administratorowi serwera wirtualnego przełączenie protokołu POP3 do jego oryginalnej wersji.
    Np w stylu "Po usunięciu przez POP3 przenieś wiadomości do kosza", może być domyślnie aktywna.
     
  12. Marm

    Marm Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    Czy coś zadziało się może w tym temacie?
    @Grzesiek napisał:
    "Twoja sugestia została przyjęta i przekazana do kierownika produktu, ale w tym zakresie nasze stanowisko pozostaje bez zmian. Chociaż sam pomysł na możliwość ręcznego wyłączenia "przenoszenia do kosza" nie został zamknięty."

    Pytam konkretnie o pomysł wprowadzenie opcji pozwalającej na wyłączenie przenoszenia do kosza.
     
  13. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Ponowiłem zapytanie (numer zgłoszenia: FEEDBACK-704). Proszę o cierpliwość, w najbliższym tygodniu powinienem otrzymać odpowiedź od "osób decyzyjnych" :).
     
  14. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Po wydłużonej dyskusji otrzymałem informacje, że sugestia została odrzucona, ponieważ kolidowała z przyszłymi planami na rozwój webmaila. Kwestia przenoszenia wiadomości do kosza i późniejszego ich usuwania załatwia wiele spraw - w tym problemów związanych z przechowaniem (storagem).
     
  15. Marm

    Marm Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    Dziękuję za zajęcie się sprawą i ostateczną i jasną odpowiedź.
    Jesteśmy na etapie podejmowania decyzji w sprawie serwera poczty i znajomość stanowiska home.pl w tej sprawie znacznie uprości podejmowanie decyzji.
    Pozdrawiam
     

Poleć forum znajomym