Witam, czy może mi ktoś pomóc z opracowaniem "Regulamin zakupów". Może "Home" ma jakiś wystandaryzowany dokument, sprawdzony pod kądem formalnym przez prawnika. Wiem, że każdy sklep się od siebie różni, co do asortymentu i form sprzedaży, ale żeby to napisać przydałby się dobry szablon jako punkt wyjściowy. Proszę o info w ramach indywidualnej korspondencji (żeby tutaj nie wklejać zbyt długich laboratów). Z góry dziękuję i Pozdrawiam.
W testowanym przeze mnie Click Shopie Pro niestety nie ma tego regulaminu, albo kasując domyślne bazy przykładowych produktów, pewnie i skasował się ten regulamin, możesz mi to przesłać na prv. Z góry Dzięki.
Standardowy regulamin w świeżo uruchomionym sklepie Click Shop powinien wystarczyć na start działalności w internecie. Myślę, że to co przesłał Ci Thel powinno wystarczyć na początek. W przyszłości w miarę jak będzie się rozwijać sprzedaż, będziesz zmuszony przystosować regulamin do specyficznych sytuacji. Wtedy warto zainteresować się usługą Rzetelny Regulamin: https://home.pl/sklepy-internetowe/bonusy/rzetelny-regulamin
@alek Domyślny regulamin sklepu, który wyświetlany jest w sklepie internetowym Click Shop tuż po jego uruchomieniu (całość tekstu powinieneś wkleić w opcji menu: "Zawartość" -> "Strony informacyjne" -> "Regulamin zakupów"). Nie zapomnij wyłączyć edytora wizualnego przed wklejeniem: Kod: <h3 style="text-align: center;"><strong>REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO</strong></h3> <h3 style="text-align: center;"> </h3> <p> </p> <p> </p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§1</strong></h3> <h3 style="text-align: center;"><strong>Postanowienia ogólne</strong></h3> <p> </p> <p>1. Sklep internetowy [dalej „Sklep”] prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu [dalej „Regulamin”].</p> <p>2. Właścicielem Sklepu jest: . z siedzibą w <em>,</em> <em>,</em> NIP: , tel , adres email: .</p> <p>3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.</p> <p>4. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.</p> <p>5. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).</p> <p>6. Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.</p> <p> </p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§2</strong></h3> <h3 style="text-align: center;"><strong>Zamówienia</strong></h3> <p> </p> <p>1. Zamówienia można składać w następujący sposób:</p> <p style="padding-left: 30px;">a) poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu,</p> <p style="padding-left: 30px;">b) emailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu,</p> <p style="padding-left: 30px;">c) telefonicznie na numery przeznaczone do składania zamówień, dostępne na stronie internetowej Sklepu w zakładce Kontakt.</p> <p>2. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia emailem lub telefonicznie. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.</p> <p>3. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.</p> <p>4. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link potwierdzający w mailu przysłanym Klientowi przez Sklep.</p> <p> </p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§3</strong></h3> <h3 style="text-align: center;"><strong>Płatności</strong></h3> <p> </p> <p>1. Klient ma do wyboru formy płatności określone w zakładce Formy płatności.</p> <p>2. Ceny przesyłek określone są w cenniku dostawy.</p> <p>3. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.</p> <p> </p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§4</strong></h3> <h3 style="text-align: center;"><strong>Wysyłka towaru</strong></h3> <p> </p> <p>1. Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm wysyłkowych (np. Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej) lub udostępnia do odbioru przez klienta w siedzibie firmy.</p> <p>2. W przypadku płatności za pomocą karty płatniczej, termin realizacji zamówienia jest liczony od chwili pozytywnej autoryzacji transakcji.</p> <p>3. W przypadku płatności w inny sposób niż za pobraniem, termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu.</p> <p> </p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§5</strong></h3> <h3 style="text-align: center;"><strong>Reklamacje</strong></h3> <p> </p> <p>1. Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Klienta dowodu zakupu towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT).</p> <p>2. W przypadku niezgodności towaru z umową Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności.</p> <p>3. Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni roboczych od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii biegłego, bądź przedstawiciela producenta towaru, termin do ustosunkowania się Sklepu ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Sklep takiej opinii.</p> <p>4. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.</p> <p>5. Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.</p> <p> </p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§6</strong></h3> <h3 style="text-align: center;"><strong>Prawo odstąpienia od umowy</strong></h3> <p> </p> <p>1. Na podstawie Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. Klient ma prawo odstąpienia od umowy.</p> <p>2. Prawo odstąpienia od umowy jest skuteczne jeżeli Klient złoży Sklepowi, w terminie 10 dni od odbioru towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy.</p> <p>3. Klient zwraca towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrócony towar powinien być w stanie nienaruszonym, w tym powinien być kompletny, w fabrycznym opakowaniu, nie może nosić śladów eksploatacji. Koszty przesyłki ponosi Klient.</p> <p>4. W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki, Sklep sprawdzi stan przekazanego produktu.</p> <p>5. W terminie 7 dni od sprawdzenia towaru Sklep zwraca Klientowi zapłaconą kwotę, pomniejszoną o koszty realizacji zamówienia. Klient powinien wskazać numer rachunku bankowego, na jaki ma zostać przelana zwracana kwota. W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot środków zostanie wykonany na kartę.</p> <p>6. W przypadku naruszenia przez Klienta warunków określonych w ust 2 i 3 powyżej oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest bezskuteczne, towar nie podlega zwrotowi, a Sklep nie zwraca Klientowi zapłaconej kwoty.</p> <p>7. Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w art. 10 ust. 3 ustawy określonej w ust. 1 powyżej, tj. w zakresie:</p> <p style="padding-left: 30px;">a) świadczenia usług rozpoczętych, za zgodą Klienta, przed upływem terminu odstąpienia od umowy (dotyczy przypadków świadczenia usług, a nie sprzedaży towarów),</p> <p style="padding-left: 30px;">b) nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez Klienta ich oryginalnego opakowania,</p> <p style="padding-left: 30px;">c) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,</p> <p style="padding-left: 30px;">d) świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,</p> <p style="padding-left: 30px;">e) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,</p> <p style="padding-left: 30px;">f) dostarczania prasy,</p> <p style="padding-left: 30px;">g) usług w zakresie gier hazardowych.</p> <p> <strong> </strong></p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§7</strong><strong> </strong></h3> <h3 style="text-align: center;"><strong>Ochrona prywatności</strong></h3> <p> </p> <p>1. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia.</p> <p>2. Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo - promocyjnych, w tym biuletynu handlowego.</p> <p>3. Klient ma prawo wglądu do swoich danych i ich korekty, a także do żądania usunięcia.</p> <p> </p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§8</strong></h3> <h3 style="text-align: center;">Własność intelektualna</h3> <p> </p> <p>Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.</p> <p> </p> <h3 style="text-align: center;"><strong>§9</strong></h3> <h3 style="text-align: center;">Wejście w życie i zmiany Regulaminu</h3> <p> </p> <p>1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.</p> <p>2. Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.</p>
@alek pamiętaj jednak aby przystosować regulamin do swoich potrzeb i najlepiej skorzystać z pomocy np. Rzetelny Regulamin. Od dawna mówi się w sieci o "klientach" których jedynym celem jest pozywanie sklepów a nie zakupy, własnie przez wykorzystanie takich "gotowców". To nie znaczy że regulamin jest zły, ale trzeba go spersonalizować pod Twój sklep.