1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE SPAM a dedykowane IP

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika michbig, 22 Grudzień 2017.

  1. michbig

    michbig Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Moja firma jest użytkownikiem home. Posiadamy domenę i skrzynkę pocztową, której używamy do kontaktu z naszymi klientami. Czasami wysyłamy zbiorcze maile informacyjne do klientów (np życzenia świąteczne). Nie rozsyłamy SPAM-u.

    Okazuje się, że ostatnio użytkownicy GMAIL-a znajdują nasze wszystkie wiadomości (bez względu na treść) w folderze SPAM. Dzieje się tak kiedy ktoś otrzymuje maila od nas po raz pierwszy (klienci, którzy wcześniej odpisywali na nasze maile nie mają tego problemu).

    Na infolinii home powiedziano mi, że wszystko wygląda dobrze (brak nieprawidłowości w logach, brak umieszczenia IP na czarnych listach, poprawnie dodany rekord SPF).

    Zastanawiam się co mogę zrobić, aby poznać przyczynę i jak temu zapobiec.

    W gmailu użytkownicy otrzymują następującą informację: Dlaczego ta wiadomość jest w Spamie? Bo jest podobna do wiadomości wykrytych przez nasze filtry spamu.

    Czy wykupienie dedykowanego IP dla mojego serwera może pomóc?

    Będę wdzięczny za pomoc.
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Może pomóc, jeśli Gmail faktycznie traktuje Twoje wiaodmości jako spam po adresie IP. Sprawdź tutaj czy Twój adres IP jest listowany: http://multirbl.valli.org/lookup/ , jeśli jest listowany to może inny użytkownik tego samego IP (z tego samego serwera) to spowodował. Wykupienie dedykowanego adresu IP jest w takim przypadku zasadne.
     

Poleć forum znajomym