1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE System powiadomień - Nieudana próba logowania w Twoim sklepie

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika piklop, 14 Marzec 2018.

  1. piklop

    piklop Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    1
    Witam

    Dziś 14.03.18r otrzymałem na email takie powiadomienie:

    W sklepie odnotowano 50 błędnych prób logowania w ciągu ostatnich 10 minut.

    Szczegóły ostatniego błędnego logowania:
    Powód: Nieprawidłowy login lub hasło.
    Użyty login:
    Data: 2018-03-14 21:05:30
    Adres IP: 195.22.125.141

    Poprzednie nieudane próby logowania:
    Data: 2018-03-14 21:05:29
    Adres IP: 195.22.125.141

    Data: 2018-03-14 21:05:27
    Adres IP: 195.22.125.141
    Przeglądarka: Firefox
    Urządzenie: Desktop Computer
    Platforma: Linux

    Data: 2018-03-14 21:05:25
    Adres IP: 195.22.125.141
    Przeglądarka: Firefox
    Urządzenie: Desktop Computer
    Platforma: Linux

    Data: 2018-03-14 21:05:24
    Adres IP: 195.22.125.141
    Przeglądarka: Firefox
    Urządzenie: Desktop Computer
    Platforma: Linux

    Data: 2018-03-14 21:05:23
    Adres IP: 195.22.125.141
    Przeglądarka: Firefox
    Urządzenie: Desktop Computer
    Platforma: Linux

    Data: 2018-03-14 21:05:22
    Adres IP: 195.22.125.141
    Przeglądarka: Firefox
    Urządzenie: Desktop Computer
    Platforma: Linux

    Data: 2018-03-14 21:05:21
    Adres IP: 195.22.125.141
    Przeglądarka: Firefox
    Urządzenie: Desktop Computer
    Platforma: Linux

    Data: 2018-03-14 21:05:20
    Adres IP: 195.22.125.141
    Przeglądarka: Firefox
    Urządzenie: Desktop Computer
    Platforma: Linux

    Data: 2018-03-14 21:05:18
    Adres IP: 195.22.125.141
    Przeglądarka: Firefox
    Urządzenie: Desktop Computer
    Platforma: Linux

    Ktoś miał podobną sytuację ?
     
  2. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    934
    Docenione treści:
    102
    @piklop z tego co sprawdziłem to adres IP jest z polskiej sieci. Najprawdopodobniej ktoś próbował uzyskać dostęp do Twojego sklepu internetowego.
     
  3. piklop

    piklop Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    1
    Z czystej ciekawości zapytam :)

    Załóżmy, że taki dostęp komuś udałby się i wprowadził by zmiany (większym lub mniejszym stopniu). Czy są Państwo w takiej sytuacji przywrócić stan konta do pierwotnego wyglądu / stanu / funkcjonowania itd ?
     
  4. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    934
    Docenione treści:
    102
    Przechowujemy backup do 3dni wstecz, ale przywrócenie danych to koszt 50 zł netto.
     
  5. Trzy Marchewki

    Trzy Marchewki Użytkownik

    Wiadomości:
    58
    Docenione treści:
    9
    @piklop otwórz sobie stronę CentralOps.net i w okienki wpisz interesujący Cię numer IP, czyli 195.22.125.141 i otrzymasz dane firmy, z której próbowano dostać się na zaplecze Twojego sklepu. Wyczytasz tam również adres firmowej strony internetowej. Jest to firma informatyczna. Mógłbym te wszystkie dane podać tutaj ponieważ są to dane publiczne ale sam zobaczysz jak możesz sprawdzić numery IP.
    Proponuję pisemnie zwrócić się do firmy o złożenie wyjaśnienia w tej sprawie i zaniechania takich praktyk w przyszłości. Potem można zastanawiać się nad kolejnymi krokami a na teraz proponuję zmienić nazwę administratora i jego hasła na bardziej skomplikowane. Hasło od teraz zmieniaj regularnie.
    Twoja informacja jest też dla mnie bodźcem do takiego działania.
     
  6. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    Na stronie podanej przez @Trzy Marchewki , po wpisaniu adresu IP tej firmy pojawia się nazwa ich domeny, przy próbie wejścia na nią połączenie jest blokowane przez program antywirusowy. Diagnoza - serwer identyfikujący się podanym adresem IP został zainfekowany.
     

Poleć forum znajomym