1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Ujemne stany magazynowe

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika GD-sklep, 28 Luty 2017.

  1. GD-sklep

    GD-sklep Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    4
    Witam,
    sprzedawane przez nas produkty czasami się kończą, ale mamy ustawioną sprzedaż nawet, gdy stan jest 0.
    Problem pojawia się przy inwentaryzacji.
    Z tego co się zorientowałem przy testach, to Click Shop zdejmuje ze stanu magazynu produkt przy dokonaniu zakupu. Następnie zmiany statusów na Anulowane lub Zwrot nie powodują, że produkt wraca i zwiększa stan magazynu. Dopiero wykasowanie danego zamówienia powoduje zwiększenie stanu na magazynie.
    Czy jest możliwość włączenia obsługi ujemnych stanów magazynowych lub zarządzenia tak sklepem, aby ze stanu magazynu zdejmował produkt, gdy dane zamówienie przechodzi w status Wysłane?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Nie ma takiej opcji, ale przesłałem temat do kierownika produktu. Temat już kiedyś pojawił się na tapecie, ale z tego co wiem jedynym rozwiązaniem jest zarządzanie magazynem przez zewnętrzne aplikacje. Nie zamykam tematu, postaram się dowiedzieć coś więcej. Nie wiem czy sklep poradziłby sobie z zarządzaniem takim mechanizmem bez jakiś strat.
     
  3. manycom

    manycom Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    Chciałbym odświeżyć temat - czy może są jakieś nowe wieści w tej sprawie?
    Przy dużej ilości zamówień, a małej ilości danego produktu na stanie, ręczne kontrolowanie i zmienianie ilości produktów na stanie, jeśli zamówienie jest anulowane jest bardzo problematyczne i może powodować duże niezgodności i dyskomfort w obsłudze klientów.
    Jaka jest szansa żeby to zmienić?
     
  4. GD-sklep

    GD-sklep Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    4
    no to już kolejny workaround z mojej strony (niestety trzeba tak łatać). My przyjeliśmy, że wprowadzamy stany magazynowe zaczynające się od 100 + to ile rzeczywiście masz na magazynie.
    W praktyce, gdy po zakupie klienta widzisz, że masz czegoś 100, to znaczy, że kupił ostatnią sztukę z twojego magazynu. Analogicznie, gdy masz poniżej 100.
    Do tego możesz podporządkować alarmy magazynowe, zamiast 1, niech daje alert przy 101.
     
  5. manycom

    manycom Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    Łatać można na różne sposoby, ale to nie jest rozwiązaniem problemu,a na dodatek jest wprowadzaniem Klienta w błąd - bo coś jest widoczne jako dostępne pomimo, że tak nie jest... W przypadku produktów na zamówienie lub dostępnych w ograniczonych ilościach może powodować że ktoś zakupi produkt, którego realnie nie da się dostarczyć ( bo np. nie będzie już możliwy do wyprodukowania)
    Z technicznego punktu widzenia jeśli zamówienie zmniejsza stan magazynowy to anulowanie zamówienia powinno go zwiększyć. IMHO, to nie jest jakiś skomplikowany mechanizm...
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Warunkiem powrotu produktu na magazyn jest usunięcie zamówienia.
     
  7. manycom

    manycom Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    to wiem, ale przy usunięciu zamówienia zaburza się trochę historia.
    Więc pytanie czy coś więcej z tym tematem będzie robione czy na razie jest odłożony w bliżej nieokreślony czas?
     
  8. GD-sklep

    GD-sklep Uczestnik

    Wiadomości:
    29
    Docenione treści:
    4
    "Łatać można na różne sposoby, ale to nie jest rozwiązaniem problemu,a na dodatek jest wprowadzaniem Klienta w błąd" zgadzam się. Jeśli masz taki problem, że produkt nie będzie dostępny to akurat funkcjonalność Click Shopa sprawdza się w 100%, bo sklep zablokuje sprzedaż produktu, które nie będzie na stanie.
     
  9. manycom

    manycom Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    no właśnie nie do końca bo sklep zablokuje sprzedaż produktu, który będzie fizycznie na stanie, a nie będzie go jedynie wirtualnie w skutek nie zwrócenia ilości przy anulowaniu zamówienia :)
     

Poleć forum znajomym